Roboty kolejowe rozpoczną się na szlakach Osielec - Bystra Podhalańska, Jordanów - Skawa - Chabówka oraz Biały Dunajec - Poronin - Zakopane. - Inwestycje na trasie Kraków - Zakopane pozwolą skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr oraz zwiększyć dostępność do kolei i poziom obsługi podróżnych na stacjach i przystankach - zapewnia Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przypomina, że latem, pasażerowie skorzystali z ponad 3 tysięcy bezpośrednich połączeń pociągiem do Zakopanego.
Nowe przejazdy kolejowo-drogowe
- Lepszy dostęp do kolei zapewniły nowe perony w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej i Pyzówce oraz przebudowane między Skawiną a Zakopanem. We wrześniu kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane zapewni krótsze i komfortowe podróże na Podhale - dodaje Dorota Szalacha. Do tego pasażerowie zyskają bardziej dostępne i lepiej przygotowane do podróży perony na przystankach Bystra Podhalańska i Skawa Środkowa oraz na stacji Poronin.
Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej zmodernizowane zostaną także przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem. Sprawność kolejowej trasy poprawi przebudowa wiaduktu, mostów i przepustów.
W dwie godziny koleją - alternatywny dojazd pod Tatry
- Latem pasażerowie na odcinku między Skawiną a Zakopanem korzystali już z 17 przebudowanych, wygodniejszych stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ - wylicza Dorota Szalacha.
Jak podkreślają kolejarze, sprawność zakopianki zwiększają zmodernizowane tory, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Efektem wielobranżowych prac będą szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. - Czas jazdy pociągiem z Krakowa do Zakopanego wyniesie nieco ponad 2 godz. Czyli skróci się o ponad godzinę - zapewnia Dorota Szalacha.
Ponad miliard na remonty i przebudowę
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu "Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane". Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.
Zmiany w organizacji ruchu pociągów
Szeroki zakres robót wymaga nowej organizacji ruchu pociągów i wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Nową organizację uwzględniono w rozkładzie jazdy.
Od środy1 września na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity.
Za składy Polregio, pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.
Informacje są dostępne na plakatach, portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników.
rav
Zuł
2021-08-29 04:19:06
PiS-TORPEDA !!!! Kraków Główny - Gliczarów Górny.
Prom ze Sromowiec do Szwecji.
Metro w Czarnym Dunajcu.
Kosmodrom w Ratułowie.
Elektrownia atomowa w Poroninie pod Leninem.
Przekop mierzeji podhalańskiej nad Balaton.
Elektrofasiong na Giewont.
International Airport of Nowy Targ.
Dolina krzemowa Białki
7-dmio pasmowa autostrada do Jurgowa
Chleb po 32,50PLN , Kwh prądu po 17.50PLN i klasa średnia 2900PLN na miesiąc.
wiktoria
2021-08-28 20:41:54
@Truteniu po co nam słowotok jak mamy w Niemczech , po co nam Horała jak mamy hera Shulca po co mamy wolność słowa jak jej nie mamy w Niemczech @Truteniu
Truteń
2021-08-28 15:29:11
Sądząc po slowotoku @wiktoria to ani chybi poseł Horala. Ten sam styl, zalew słów aby zakrzyczeć rozmówców, oczywiście nie na temat, bo po co :D
franek
2021-08-28 12:45:01
@czopek
Prawdziwy turysta rusza w góry wczesnie rano i często późno wraca. I tak rano jak i wieczorem komunikacja busiarska praktycznie nie kursuje. Bo oni najchętniej jeżdżą "w szczycie"
No chyba że prawdziwi turyści to ci którzy wstają o 9, wychodzą z kwatery o 10, to wtedy ok, busy jeżdżą. Ale i tak trzeba startować w centrum bo na trasie nie wsiądziesz.
wiktoria
2021-08-28 10:59:48
najlepiej wszystko skrytykować nic nie robić pozamykać przystanki i dworce kolejowe zwinąć tory , przecie złom drogi po co to wszystko skoro mamy w Ameryce albo w Niemczech tak było za poprzedniej władzy zwijali posterunki policji , straży granicznej , zaczekajcie chwilę dojdą spece do władzy to z powrotem zwiną tory zasypią przekop na mierzei Wiślanej , tunel w Świnoujściu, rozwalą płoty na granicy sprzedadzą Lotos, LOT, lasy państwowe, resztki ziemi po co to nam potrzebne jak to jest w Niemczech . Spece od dobrego rządzenia przypuścili już od pewnego czasu ostry szturm bo po co nam propolski rząd jak mamy w Niemczech
Alla
2021-08-28 10:18:01
Obecnie pociagiem nie wiadomo czy dojedziesz czy nie, bo jak nie deszcze to opóźnienie, jakaś linia trakcyjne spadnie bo przejedzie ciężarówka,.Informacje są w fatalnym stanie 1 kasa 1 okienko w sezonie kolejki i o jakich modernizacjach wy mówicie jak to samo ciągle i nie mówię tylko o z-nem ale całej Polsce o małych turystycznych miejscowościach
Kudlon
2021-08-28 09:42:19
Ma być budowane ultraszybkie połączenie Krakowa z Zakopanym przez Piekiełko Mszanę D.i Rabkę...to po co się marnuje taką ilośc funduszy na nikomu niepotrzebną modernizację linii z Krakowa przez Suchą do Chabówki...to tylko w Polsce na kolei tak gospodarzą....
Zwrotnica
2021-08-28 08:52:57
Skala feudalizmu w PKP jest porażająca.
czopek
2021-08-28 08:36:08
Od zakopianki na torach powinno się zacząć. A prawdziwemu turyście taka lomunikacja miejska, jaka jest w zupełności wystarczy. Szkoda, że nie ma elektrycznego autobusu do Kuźnic. I szkoda, że nie mamy i nie mieliśmy burmistrza.
franek
2021-08-28 07:30:58
Taaa...
Turysta przyjedzie pociągiem, a na miejscu przekona się kolejny raz że komunikacja publiczna pod Tatrami wciąż jest w powijakach. I następnym razem przyjedzie swoim samochodem.
kresto
2021-08-27 22:27:15
miliard zlotych zeby starym rzęchem 100 kilometrów sie tłuc 2.5h...... w stanach zbudowanie jednej mili szybkiej kolei kosztuje ok 11 milionow USD. Łatwo policzyć ze caly odcinek Krakow Zakopane (60 mil=100km) kosztowalby ok 660 milionow usd.... czyli tylko dwa razy tyle ile kosztuje obecny pseudo remont. Wtedy do Zakopanego jechalibysmy 50 minut... ale nie zarobilby minister, dyrektor, tysiąc kierowników i ich rodziny. Komuna to komuna.
P.S Dla spokoju ducha nie wspominam o budowie nikomu nie potrzebnej lini Podleze-Piekielko. 7 MILIARDOW zlotych...to skróci czas jazdy do Zakopanego do 2 godzin.
Amerykanie za te pieniadze zbudowaliby ultraszybką kolej z Warszawy do Katowic. My będziemy mieć Piekiełko.
DRAMAT
Thinker
2021-08-27 20:19:39
Trzymam kciuki za zbieżność praktyki z teorią:)