Do naszej redakcji dotarł list jednego z czytelników, który pyta czy przypadkiem organizatorzy koncertu w klubie \"Dudek\" nie propagowali faszyzmu.
::attachment{"type":"gallery", "template":"thumb3", "item_id":"14930"}

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
rasizm jak sama nazwa wskazuje propagują ..szczury?
0 0
a koncerty maja patronat medialny TP :P
0 0
Ja tam widze na plakacie świnie a nie szczura! I ma dłoń zaciśniętą w pięść a nie w rzymskim stylu.\\
Ale skoro szczur promuje faszyzm to powinno się szczura do prokuratury zgłosić, oni uwielbiają takimi bzdetami się zajmować
0 0
Jak kto chce to może sobie zadzwonić do szczurów. Pochodzą z Łętowni
nr telefonu do Kondi 785158934
można też napisać maila: [email protected]
A tutaj credo zespołu:
Jeśli wydaje ci się że jesteś twardy i szukasz taniej prowokacji podnosząc prawą rękę w wiadomym geście
- Spierdalaj!!!
Jeśli przychodzisz na nasz koncert po to aby wykazać wyższość którejś z opcji politycznych
- Spierdalaj!!!
Interesuje cię szukanie dymów bardziej niż muzyka?
- Spierdalaj!!!
Nas nie obchodzi jakiego koloru jest twoja skóra, w jakiego boga wierzysz, ile masz lat .
Nas nie interesuje czy jesteś crust punkiem, street punkiem, skinheadem czy hardcore\'owcem.
Gramy dla sceny, dla wszystkich dzieciaków które wierzą w punk rocka i odnajdują w nim siebie!!!
0 0
a tutaj specjalnie dla czytelników TP znalazłem recenzję:
Auschwitz Rats to nowy zespół kolesi związanych z grupą Warhead, która na pierwszy rzut oka i ucha przypominała starsze dokonania The Exploited. Jak można się więc domyśleć na Demo 2011 nie znajdziemy wyszukanych aranżacji, intrygujących zagrywek i czegoś innowacyjnego. Ale jeżeli gustujesz w ostrym i chropowatym pogo punku ze zdartym, growlującym wokalem i mocnymi chórkami to Auschwitz Rats radzi sobie w tej kategorii bardzo dobrze.
Co do tekstów to chłopaki z Łętowni nie śpiewają o gorących dziewczynach, zimnym piwie i imprezach na plaży. Mamy tu kawałek o obozie koncentracyjnym w Yodok, dwa numery o wojnie, coś o polityce, konsumpcji, numer o pozerach i punk rocku. Liryki są krótkie i konkretne, bez owijania w bawełnę i wyszukanych metafor. Tak właśnie ma być w tego typu muzie. Chociaż gdyby nie teksty umieszczone na stronie ciężko by było wychwycić, o czym one są.
0 0
Kilka lat byłam we Francji, gdzie szczury to symbol nacjonalistów, zwłaszcza tych z francuskiego GUD /Czarne Szczury/ na których wzorują się inne nacjonalistyczne ruchy w Europie. Czarne Szczury określa się mianem enfant terrible lub brzydkiego kaczątka francuskiego nacjonalizmu, to przede wszystkim dlatego, że od początku do końca są dziełem młodzieży. Tworzą go wyłącznie ludzie młodzi, głównie studenci, ale także licealiści, młodzi robotnicy i inteligenci, a średnia wieku oscyluje wokół 22, 23 lat. Zbieżność nazw wydaje się więc nie przypadkowa.Tak się zastanawiam czy w Dudku doszło do jakiegoś zjazdu nacjonalistów różnych opcji, gdzie sam organizator stojąc po jednej stronie, swoim newsem chciał pozbyć się konkurencji na Podhalu. Przyznaję, że troszkę to daje mi do myślenia.
0 0
no tak, w tej konwencji miescie sie tez i Myslowitz ?? ze niby uzywa niemieckojezycznych nazw maist ...ale jakby repertuarowo inni ...
0 0
@uorcyk nie ściemniaj.W nazwie zespołu nie tylko użyto niemieckojęzycznej nazwy ale również nazwa \"ozdobiona\" jest drutem kolczastym i to jedna z różnic.@uorcyk okulary włóż bo bez nich chyba nie wszystko zauważasz...
0 0
Przynajmniej TP ma temat na kolejny tydzień ... Jak to mówią z braku laku ...
0 0
Tyle zadymy o nic.! TP powinno byc bezstronne i nienawisci nie promowac. Tak, nienawisci w strone zespolu z odrobina talentu i unikalnosci. Radze wniknac za czym zespol stoi. A interpretacje ich plakatow czy stylu niech zostawia komus kto sie zna na rzeczy a nie szarej, znudzonej, pospolitej, wiejskiej cholocie co jeszcze pewnie Czerwone Gitary slucha.
0 0
rzeczywiscie, obejrzalam powiekszenie: budzi skojarzenia
0 0
Mam nadzieję że ta sprawa otworzy niektórym oczy ,co znaczą koncerty w Klubie Dudek zorganizowane przez demoralizującą organizację pod nazwą \"Ferment\"Kto ma oczy ten widzi,kto ma rozum ten wyciąga wnioski.Ja wyciągnąłem jeden wniosek,pomówienia miały na celu zatarcie znamion propagowania nazizmu i totalitaryzmu (dla nich najwyraźniej nie ma znaczenia jakiego totalitaryzmu)odwrócenia uwagi że tam dzieje się coś niedobrego.
0 0
No właśnie jakie skojarzenia? Bo ja nie mam żadnych
0 0
Salut rzymski hahahahahaha młodzi i tępi faszyści i tyle
0 0
Okaleczeni psychicznie młodzi ludzie-wystarczy wejść na ich stronę -druty kolczaste -z napisem po niemiecku Auschwitz Rats (Szczury Oświęcimskie)dużo krwi,naboje od karabinu -napisy sp******aj ,to jest ich motto,są przeciwko religii,porządkowi publicznemu ,systemowi ,wojsku nazywają swoją działalność Agresywny punk rock- czy można być w naszym społeczeństwie bardziej wyalienowany i wykolejony.Tak kiedyś zaczynały w innych państwach anarchistyczne antypaństwowe bojówki gdzie podkładano bomby i mordowano ludzi.
0 0
@brono, Twoja wypowiedź jest niczym innym, tylko nawoływaniem do nietolerancji, wykluczenia, ostracyzmu, nienawiści, szowinizmu itd. Jesteś dokładnie tym, co usiłujesz nieudolnie krytykować .... hahahaha....
0 0
@maktostaki, przytocz mi fragment, gdzie to Brono nawołuje do nietolerancji. Sam bucu za to siejesz nietolerancję chociażby wobec \"dresiarzy chodzących na siłownię\", haha
Lepiej być wysportowanym i dbającym o kondycję i zdrowie \"dresiarzem\", niż zaćpanym punkiem, jak to gdzieś indziej nazwałeś -prowokującym. No właśnie do czego?????
0 0
@alias, panienko, do myślenia, kochana, do myślenia prowokują. Nigdy nikogo nie nazwałem \"dresiarzem\". Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, wierna czytelniczko moich komentarzy.
0 0
@maktostaki -dla mnie jesteś dzieckiem,dziwie się że nie siedzisz teraz w ławce szkolnej i nie uczysz się.Dla dorosłych -tolerancja ma swoje granice -nie może przeważać głupota i paranoja jaką m.innymi reprezentują wspomniani w temacie artykułu.
0 0
Oczywiście chodzi mi tutaj o zdegenerowaną anarchistyczną młodzież i siejące w młodych głowach Stowarzyszenie Ferment.Nie będę analizował takich idiotycznych i śmiesznych wypowiedzi jak m.innymi \" odważył się nawet rozebrać do koszulki\" lub \"faszystowskich gestów\" itd
0 0
Nazwa zespołu, zgodzę się, podejrzana. Ale salut rzymski? Lewą ręką i zaciśniętą w kułak w dodatku? To już bardziej afroamerykańskich rasistów z \"Black Power\" przypomina!
0 0
@brono, głupotą jest wydawać opinie i sady na temat zjawisk i (co gorsza) ludzi, których się nie zna, nawet nie próbuje poznać i zrozumieć. Niestety polskie szkoły, do których mnie odsyłasz, prowadzą masową produkcję obywateli niedouczonych i niemyślących, czego jesteś ewidentnym przykładem.
0 0
@maktostaki wejdź na ich stronę,przyjrzyj się busikowi na jednym ze zdjęć i zastanów co napisałeś.To może właśnie im brakuje wyczucia czy wrażliwości,że posuwają się do tego rodzaju prowokacji?
0 0
P.S.Szkoda zresztą ciągnąć temat-niepotrzebnie robi im się reklamę.
0 0
Proponuje czytelnikom TP troszke swoje umysly otworzyc na inny sposob rozumowania, Inne poglady. Forma artystyczna nie musi podobac sie kazdemu, nie zawsze zawiera skrzypce i ludowe przyspiewki. Uwazam ze Auschwitz Rats robia to doskonale, ich forma muzyki i sztuki budza komentarze wielu, tak jak dobra forma sztuki powinna - bez wzgledu czy sa to mysli pozytywne czy negatywne. Gratulacje!
0 0
Sztuki mięsa chyba bo nawet na stronie mięsem rzucają ...
0 0
No jedynie musze sie przejsc i zobaczyc ta grupe na wlasne oczy...
Innym zdaniem uwazam ze gorale to ludzie nietolerancyjni.
0 0
Górale słyną z nietolerancyjności to swoją drogą ale prowokacja to też musi mieć granice.
Np genitalia na krzyzu nie były na miejscu
0 0
to ja od dzisiaj bede tez tak pisać jak te Szczury - tylko nie wiem, jak długo to Modzio bedzie tolerował ten mój artyzm w stylu j\"a pierdolę\" ...Bo oni wlasnei takie zabiegi stosują
0 0
@uorcyk.używaj onomatopei ... ;) ;) ;)
0 0
Tylko nie wiem czy \"pierdu,pierdu\" też się zalicza ... ;) ;) ;)
0 0
maktostaki!masz racje oni nic nie rozumieja nas !punks not deat niech się odwalą od nas ,zgredy !oszołomy i ciemnogrud
0 0
@Fermentowa,nie tak ostro bo się chłopaki z KSU obrażą ... ;) ;) ;)
0 0
Jestem związany z TKA Ferment i zaskakuje mnie forma obrony ONR jaką wybrali. Zastanawiałem się jak będą próbować wybrnąć z sytuacji dla nich kompromitującej. Bo taka sytuacja im się przydarzyła za pomocą paru lekko rozgarniętych onerowców nowotarskich.
Piszę lekko rozgarniętych, ponieważ po co niektórych z nich miałem całkiem dobre zdanie, które niestety nieco zmieniłem po niefortunnym incydencie. A zmieniam dalej na całkowicie negatywne po ich i ich kolegów wypowiedziach na wszelkich forach internetowych, które z zaciekawieniem a zarazem z zażenowaniem śledzę. A po analizie plakatu koncertowego przez któregoś z nich doskonale się ubawiłem. Trzeba mieć dobrą wyobraźnie aby dopatrzyć się tam hajlującego szczura. Ja nie mam. Nazwa zespołu Auschwitz Rats obraża ofiary holokaustu? W jaki sposób. Proszę o merytoryczne wyjaśnienie z solidnym uzasadnieniem, a najlepiej z analizą tekstów. Nie przyjmuję \"bo tak\". Wszyscy ONRowcy słuchają zespołu „Konkwista 88” ( 88 jest akronimem do słów Hail Hitler) oraz zespołu HONOR ( zespół nie istnieje od paru lat, wokalista zginął w wypadku samochodowym w którym narodowcy dopatrują się zamachu dokonanym przez \"tajne służby syjonistycznych polskich władz\". Tak czy siak Szczery [voc Honoru] i tak miał państwowy, sądowy zakaz angażowania się publicznie a zwłaszcza grania koncertów i szerzenia ideologi zawartych w swoich tekstach). Zespół HONOR ( piękna nazwa ) i Szczery na wokalu jest ideologicznym guru dla nacjonalistów polskich. A oto jeden z tekstów:
Heil!
Z raz obranej drogi nie zawracaj w tył
Nie opuszczaj wiary w dumę białej rasy
Tak jak Adolf Hitler niszcz żydowski stan
Niech powróci siła, która będzie trwać!
REF:
Narodowy socjalizm ( Narodowy socjalizm [niem. Nationalsozialismus] w skrócie\"nazizm\")
Jedna droga dla kraju
Narodowy socjalizm
Jedna droga dla kraju
W Twoich rękach przyszłość niesie nowy ład
To głos pokolenia krzyczy byś zwyciężał
Stój na straży prawdy, by aryjski duch
Mógł powierzyć Tobie każdą z swoich cnót
REF:
Narodowy socjalizm
Jedna droga dla kraju
Narodowy socjalizm
Jedna droga dla kraju
Narodowy socjalizm
Jedna droga dla kraju
Narodowy socjalizm
Odrodzony dla świata!
O jakiś komentarz proszę wszystkich polskich patriotów. Tylko proszę o nie przekręcanie kota ogonem znowu.
Teraz mogę siąść na samo ONR, które jak wiadomo powstało przed wojną na fali ogólnoeuropejskiego uniesienia narodowo nacjonalistycznego czerpiące głównie idee z faszyzmu włoskiego i nacjonalizmu niemieckiego. OK. Pan Dmowski wszelki działacz narodowo radykalny twórca ONR tak się lubił wypowiadać:”Gdybyśmy byli podobni do dzisiejszych Włoch, gdybyśmy mieli taką organizację jak faszyzm, gdybyśmy wreszcie mieli Mussoliniego, największego niewątpliwie człowieka w dzisiejszej Europie, niczego więcej nie byłoby nam potrzeba.\" - cytat Romana Dmowskiego (Źródło: Gazeta Warszawska 1925 ) , \"Wczoraj i dziś słońce pięknie świeci, więc zaczynam się rozweselać. Nadto poczciwy Hitler pracuje nad umocnieniem mojego dobrego humoru. \" I o ile nie oceniam Dmowskiego źle, ponieważ nie miał on zielonego pojęcia do czego ten Mussolini i Hitler doprowadzi o tyle nie mogę nadziwić się polskim patriotom, którzy tworzą ugrupowania w dzisiejszych czasach z cała wiedzą i świadomością historyczną na bazie przedwojennego ONR, które w rzeczy samej powstało na doktrynie faszystowsko nacjonalistycznej. Zgadzam się z ONRowcami w kwestji, że tak pozdrawiali się polscy nacjonaliści przed wojną używając salutu rzymskiego, ale odgapili ten gest od nazistów niemieckich, którzy zaś odgapili go od faszystów włoskich, którzy zaś odgapili go od swych przodków – legionów rzymskich. Dlatego nie przystoi dzisiaj publicznie używać tego pozdrowienia bo kojarzy się tylko z jednym. TYLKO!!!! I cholernie obraża wszystkich PRAWDZIWYCH PATRIOTÓW POLSKICH w tym mnie. Dla mnie i mnie podobnym patriotyzm nie kojarzy się wcale z rasizmem, nacjonalizmem, homofobią. Patriotyzm nie oznacza wcale biegania z flagą polską , wykrzykiwaniem hasełek nacjonalistycznych, hajlowaniem i biciem po mordzie wszystkich”innych”. Nie trzeba tego wcale robić żeby kochać swój kraj. Ani nie trzeba tego manifestować na każdym kroku. Wiemy jak to się skończyło w latach 30tych ubiegłego wieku
Próbujecie przypiąć Fermentowi łatkę prowokatorów? Panowie z ONR proszę o przykłady. Zrobiliśmy jakąś zadymę na waszej imprezie, spotkaniu. Czy wjechaliśmy chamsko wykrzykując prowokacyjne hasełka? Nazywacie prowokacją to że Ferment napisał list otwarty do mediów zaniepokojony pewnymi wyczynami nie zgodnymi z prawem panów z ONR? Mieliśmy podziękować za to że paru nazistów próbowało rozwalić koncert punkrockowy. Przyszli posłuchać muzyki? Pobawić się? Nachlać? ( nachlani to oni zresztą byli bo wrócili z jakiejś manifestacji ONRowskiej chyba z Krakowa) Wy nas o prowokację posądzacie? Tyle gadacie o honorze więc miejcie go trochę. Piszę o paru nazistach bo jak mam nazwać ludzi którzy halują z okrzykiem „hail” i „Hail Hitler” czego byłem naocznym świadkiem w Dudku. Patriotami Polskimi?Jeden z nich ma do tego wytatuowaną swastykę na ramieniu, co też widziałem osobiście. Podpowiedzcie mi bo się pogubiłem.
Szanuję wszystkie poglądy ludzi, ale jak ktoś mi macha łapą przed nosem z okrzykiem” hail” to przejść spokojnie nie mogę. Róbcie se na swoich spendach co wam się żywcem podoba, Hajlujcie, wielbcie Hitlera i kogo tam jeszcze chcecie, ale nie wchodźcie w buciorach ze swoimi poglądami do naszej piaskownicy. My mamy swoją piaskownicę ze swoimi zabawkami. Ale widzę że się wam znudziło w waszej więc po latach spokoju rozglądacie się za innymi. Nie ładnie. Jeszcze jak by się darli „ czołem wielkiej Polsce” to może jakoś by przeszło, ale Hail Hitler? Wybaczcie, nie łykam waszych pokrętnych i mętnych prób wytłumaczenia się. A atakowanie Fermentu świadczy o waszej determinacji i braku jakichkolwiek argumentów. Panowie życzę więcej godności własnej. Honor z wami!!!!
0 0
@fermentowiec, nie chce mi się z tobą polemizować, przytoczę Ci i innym tylko jeden tekścik, twojego guru :
\"Pozoranci, fetyszyści
Syf, syf!
Pozabijać ich!
Pokolenie konformistów
Syf, syf!
Pozabijać ich!
Ideały twe - pozabijaj je!
Czas, już czas
Pozabijać was!
Czas, już czas
Pozabijać was!
Dyskoteka, kurwoteka
Syf, syf!
Pozabijać ich!
Nasza przednia straż
Syf, syf!
Pozabijać ich!
Ideały twe - pozabijaj je!
Czas, już czas
Pozabijać was!\"
Poezja miłości, tolerancji i zrozumienia. Przytoczyć ci inne teksty twoich punk rockowych idoli????
0 0
nie wiem za bardzo co to za tekst. i nie wiem co za kapela. Ale faktycznie słaby. A poza tym nie słucham punckrocka więc to nie do mnie kolego. Trzymajmy się tematu propagowania faszyzmu czy nazizmu a w tym tekście nijak nie mogę się tego dopatrzyć. Więc raczej słabo ci poszło.
0 0
W każdym bądź razie z kąd ci przyszło do głowy że jestem punkiem w ogóle. Jeśli masz coś mądrego do powiedzenia to mogę polemizować. Ja przynajmniej cytowałem słowa Szczerego bo od chłopów z ONR kiedyś usłyszałem że to dla nich najważniejsza kapela. Ja nie wymyślam se stwierdzeń ani nie pomawiam nikogo bez podstawnie więc dowiedz się kto jest moim guru i wtedy mi przywal.
Szanuję tylko tych którzy potrafią racjonalnie bronić swoich poglądów i racjonalnie atakować. Nie macaj na ślepo bo dalej kretyna będziesz robił w moich oczach. A żeby od razu ci wiadomo było, TKA FERMENT nie jest stowarzyszeniem punkrockowym.
0 0
a my i tak bedziemy mieli caly ciemny lud ,tam gdzie slońce nie dochodzi ,propagujmy tolerancje bez ciemnoty,popierajmy braci chomoseksualistów i wolność a wam nic do tego mienczaki
0 0
@fermentowa - dokładnie, zgadzam się ! Zalatuje ciemnotą ortograficzną z Twojej strony.
0 0
Fermentowiec, zaskakuje Was forma odpowiedzi, nie obrony bo niczego ONR Podhale się nie wyparło, bo w ich oświadczeniu najzwyczajniej zostaliście ośmieszeni? Nie dziwię Wam się.
Zajmijmy się naszym dzielnym Fermentowcem i jego przekłamanym elaboracikiem:
1. Panie Fermentowiec, a co byś powiedział gdyby jakiś nacjonalistyczny band nazwał się jak Wasi komunizujący koledzy Auschwitz Rats i zagrali koncert w Nowym Targu? Już widzę jakbyście szybko biegli na policję ze skargą, że to przecież faszyzm, nazizm etc. Czyżby jakieś rozdwojenie jaźni wówczas nastąpiło u Was?
2. Cóż widocznie marny ze mnie narodowiec bo słucham muzyki poważnej, Czesława Niemena, Zakopower, góralski i celtycki folk i czasem o zgrozo punk rocka. Będę musiał chyba oddać swoją legitymację nacjonalisty skoro w moich zbiorach nie ma tych zespołów, które zostały podane jako jedyne godne prawdziwego narodowca. Z drugiej strony zastanawiające skąd osoby z Fermentu mogą wiedzieć kto czego słucha i kto co ma w swojej płytotece. Czyżby inwigilacja rodem z ABW? Ja wiem, ze nie jest żadną tajemnicą współpraca środowisk anarchistycznych z policją, nawet tych nowotarskich, ale szczerze wątpię aby nawet ta instytucja miała takie dane w swoich zasobach. Dziękuję bardzo, że uświadomił mnie Pan czego słuchają narodowcy, bo przyznam, że nie wiedziałem :). A już tak poważnie, mieszasz Pan dwie sceny, które od bardzo dawna nie mają ze sobą nic wspólnego, czyli scenę muzyczną Blood&Honour i muzyki tożsamościowej. Ci pierwsi to jacyś tam narodowi socjaliści (tfffuuu nie lubię żadnej formy socjalizmu!), a Ci drudzy to narodowcy, tożsamościowy, monarchiści, konserwatyści i ultra katolicy. I takie pytanie, od kiedy rodzaj słuchanej muzyki jest wyznacznikiem kogoś poglądów? Jedną z moich ulubionych kapel jest punk rockowy zespól muzyczny o nazwie Angelic Upstarts, który śpiewa coś o Leninie, komunizmie i wielu innych sympatycznych sprawach rodem z ZSRR. Czy czyni mnie to komunistą? Wątpię. I pytanie, słuchając góralskiego folka jakie ma się poglądy?
3. Fermentowiec, od kiedy Dmowski był narodowym radykałem? Otóż uświadom sobie, że był ON narodowym demokratą, a to nie to samo. Więc może wypadałoby doczytać? Ktoś już pisał tutaj, że w latach 20. XX w pozytywnie o faszyzmie wypowiadali się takie tuby europejskich salonów jak lord Curzon, sir Neville Chamberlain, Winston Churchill, hinduski pacyfista Mahatma Ghandi, belgijski socjalista Henrik de Man; postępowy utopista H.G. Wells, dramaturg G.B. Shaw, wynalazca psychoanalizy - Zygmunt Freud, konserwatysta i rojalista T.S. Eliot, prawosławny myśliciel M. Bierdiajew, abp Canterbury i wielu, wielu innych. Wooooow, niezła lista sympatyków faszyzmu :). Przykład - Churchill powiedział o faszyzmie > Mogę przepisać więcej podobnych przykładów :P. Ale czy jest sens?
4. Tak masz rację przedwojenny ONR to najwięksi faszyści, dlatego walczyli z nazistowskim okupantem, dlatego ratowali Żydów i dlatego spora część jego działaczy dostała od państwa Izrael dalej będąc narodowcami Medal Sprawiedliwych wśród Narodów Świata. Nie dostrzegasz tutaj absurdu Twojego toku rozumowania?
5. Polscy narodowcy akurat swojego pozdrowienia nie od gapili od nazistów jak sugerujesz tylko jak mówią dokumenty z tego czasu od starożytnych Rzymian jako forma – to piszę w wielkim uproszczeniu myślowym - przywiązania do szczytnych ideałów, tradycji, wiary, honoru i miłości do ojczyzny i narodu (dokumenty OWP 1926 r.).
6. Fermentowiec, dla mnie patriotyzm kojarzy się za to z nacjonalizmem, miłością to własnego kraju, narodu i wiary, pielęgnacją tradycji i kultury etc. Ale skoro to faszyzm, to nie widzę przeciwwskazań, abyś tak mnie określał. Bo jak powiedział wnuczka duce ;).
7. Skoro mówisz o bieganiu i biciu, jak to pięknie ująłeś po mordach, to może warto wspomnieć o Waszych ideowych kolegach z anarchistycznej i terrorystycznej organizacji RAF, gdzie piewcy tolerancji i walki z faszyzmem podkładali bomby, mordowali niewinnych ludzi. Nie mówiąc już o współczesnych anarchistach w Grecji, gdzie zabawki wybuchowe są w ich rękach na porządku dziennym. To się nazywa tolerancja za której parawanem kryją się zwykli mordercy dzieci.
8. Ja tam TKA Ferment przyklejam tylko łatkę kłamców i współpracowników policji :). Brawo Panowie antysystemowy zasłaniający się policją. Ciekawe co na to Wasi koledzy? Na wszelkie prowokacje jesteście zbyt mali.
9. Rozumiem, że publiczność lewicowej młodzieży nic nie wypiła tego wieczoru? Ba nawet skręta trawy nikt nie zapalił? Wszyscy grzecznie siedzieli w barze i pili wodę mineralną. :P
10. No tak minęło kilka dni od wydania oświadczenia, a Ferment nagle sobie przypomniał, co krzyczeli młodzi narodowcy? Ciekawe, że w Waszym oświadczeniu nie ma o tym ani słowa. Dopiero po oświadczeniu ONR Podhale wróciła Wam pamięć? Żenada.
11. Kto niby atakuje Ferment? A swoją drogą, czyżby ktoś obawiał się utraty dotacji od UM Nowy Targ??? To się nazywa godność, honor, antysystemowość i anarchizm ideowej lewicowej alternatywy, nie dość, że współpracują z policją to jeszcze biorą pieniądze od państwa na które sami plują (mam przytoczyć teksty anarchistycznych zespołów tak przecież bliskich Wam ideowo?).
12. Pytanie skąd wiadomo, że wszyscy uczestnicy nacjonalistycznej „prowokacji” byli członkami ONR Podhale skoro koszulkę miał tylko jej jeden jedyny uczestnik jak sami zresztą twierdzicie i który wzór można nabyć pisząc do tego Stowarzyszenia?
Czołem Wielkiej Polsce! /oczywiście z wyciągniętą prawą ręką :D/
Dla wiadomości, nie jestem jeszcze działaczem Stowarzyszenia ONR Podhale, jestem tzw. niezależnym narodowcem.
0 0
@Fermentowa widzę światowiec,niczym nie przymierzając redaktor Lis jak mówił o widzach.Zobacz na YouTube \"Tomasz Lis o widzach\" ...
0 0
@fermentowiec, sam napisałeś, \"Mieliśmy podziękować za to że paru nazistów próbowało rozwalić koncert punkrockowy.Przyszli posłuchać muzyki? Pobawić się? Nachlać?\".
W następnym poście piszesz, że : \"A poza tym nie słucham punckrocka więc to nie do mnie kolego\", czyli mam rozumieć, ze wtedy, do TKA Ferment, poszedłeś po prostu na mszę, a że akurat trafiłeś na.... \"koncert punkrockowy\", który \"paru nazistów próbowało rozwalić\" po prostu zostałeś, pomimo, że jak twierdzisz \"nie słucham punckrocka\"
Teraz z siebie buca robisz, wypierając się : \"z kąd ci przyszło do głowy że jestem punkiem w ogóle.\" Dlatego postanowiłem z tobą nie wchodzić w żadne konwenanse, w myśl zasady -idioty nie przekonam, sam na powadze stracę. Za cienki bolek w uszach jesteś. A przytoczony przeze mnie tekst, to kawałek WC, był kiedyś taki zespół, bliski twoim i TKA FERMENT klimatom, a którego słuchałem w 1981, jak ciebie cymbale jeszcze na świecie nie było. I skąd tobie też przyszło do głowy, że narodowcy są NAZISTAMI,??? To nie wiesz, że naziści byli SOCJALISTAMI, a ONR- owcy ruchem PRAWICOWYM??? Weź no się troszkę poucz, tak historii, jak i ortografii, potem bierz się za pisanie.
0 0
Problemem nie jest sztuka czy jej interpretacja przez osoby z bardzo malymi mozdzkami. O ile je posiadaja, pewnie nadajace sie tylko do egzystencji: oddychania, mrugania, czy odczuwania zimna i ciepla.
Moze wytlumacze to w sposob bardzo prosty, na prawde, ryba nawet zrozumie.
Otoz wytlumacze podajac przyklad: gdyby taka goralska grupa, czy zespol Disco Polo zagralby w dzikiej wiosce w Papua Nowa Gwinea, to z pewnoscia takich artystow zadzgaliby dzidami i na obiad zjedli.
To samo sie dzieje tutaj, O polemice czy dyskusji mowic nie mozna jak sie widzi tylko w dwoch kolorach.
0 0
cyt. : \"Pseudonim: ferrous 2012-03-09 00:10:01 (...) takich artystow zadzgaliby dzidami i na obiad zjedli.
To samo sie dzieje tutaj, \"
A kto kogo tutaj zadźgał ??????
Jak na razie, to swego czasu \"zadźgany\" przez \"propagującego tolerancję bez ciemnoty,popierającego braci chomoseskualistów\" został przedstawiciel \"ciemnego ludu\" niejaki Marek Rosiak. Oczywiście w imię \"tolerancji bez ciemnoty\"
Ps. Kiedy zaczniecie korzystać ze słowników poprawnej polszczyzny i ortografii???
0 0
Zabawne. Urodziłem się i wychowałem na Podhalu, uwielbiam tam wracać, każdym razem jest to podróż w czasie. Te listy i komentarze mnie nie dziwią bo wyrozumiałością czy tolerancją nigdy nie słyneliśmy.
0 0
Z jednej strony cwani organizatorzy z Ferment-u którzy po przez dotacje znaleźli sposób na zarabianie pieniędzy i ich otumanieni niespełnionymi ideałami bardzo młodzi ludzie,szkolni uczniowie.Nie mający nic do zaoferowania oprócz hałaśliwej pseudo muzyki,oparów alkoholu i dymu marihuany .
0 0
Młodzi ludzie którzy zostali wciągnięci w środowisko tzw Punk(co w tłumaczeniu znaczy tyle co śmieć) najczęściej mają problemy z rodzicami,ze szkołą,z prawem,z przystosowaniem się do środowiska w normalnym społeczeństwie.
0 0
Z jednej strony cwani organizatorzy z Ferment-u którzy po przez dotacje znaleźli sposób na zarabianie pieniędzy i ich otumanieni niespełnionymi ideałami bardzo młodzi ludzie,szkolni uczniowie.Nie mający nic do Nieprzystosowanie,kompleksy ,prymitywizm najczęściej dla nich kończy się na negowaniu wszystkiego co ich otacza,sprzeciwiają się istniejącemu porządkowi norm i zasad,wyładowywują swoją agresje na koncertach i ulicach ,na wszystkim co ich otacza.
0 0
Swoją alienacje w społeczeństwie i nieśmiałość w pojedynkę ,nieradzenie sobie w otoczeniu i szkole próbują zmienić w pustą ideologię anarchi,buntu,oporu i pseudotolerancji.Najczęściej aby dodać sobie odwagi uciekają w świat upijania się do nieprzytomności tanim alkoholem i narkotykami .Oto ich świat!
zespół Dezerter cyt:\"Chcę być sam ,zostawcie mnie,odczepcie się\" Prymitywizm oznacza ich muzykę ,ubiór ,styl życia,styl zachowania,przykłady nazw zespołów \"WC,Sedes,Śmietnik,szczury oświęcimskie itd A (generalizując) z drugiej strony ludzie mający już pracę ,utrzymujący siebie i swoje rodziny ,dzieci, ustabilizowany światopogląd,szanujący wszystkie obyczajowe wartości,religie,system prawny,wojsko, święta państwowe,pamiętający o bohaterach dzięki którym dzisiaj możemy pisać,mówić i żyć po Polsku.To tak na razie w skrócie,bo spieszę zająć się rodziną i obowiązkami dnia codziennego!
0 0
Dzięki subiektywnej i selektywnej tolerancji cenzor z TP pod pozorem \"zbyt długiej treści\" nie pozwolił mi napisać w jednym poście !proszę czytać moją ocenę sytuacji ,po kolei od dołu ,w kilku odcinkach
Od moderatora: Na pierwszym etapie komentowania zadziałał automat, który czasami rzeczywiście bywa bezduszny. A wystarczy, co jest ogólnie przyjętą zasadą, dawać spację po znakach interpunkcyjnych.
0 0
Spytaj milicjanta,on ci prawdę powie.
0 0
Widać prowokacja zadziałałała, bo nawet \"brono\" trochę poczytał ... nie dokońca zrozumiał.....ale przynajmniej próbował. Po to właśnie jest \"punk\"..... hahahaha.......
0 0
@maktostaki. Dobrze rozumiem, że każdy, kto chodzi na dyskoteki, siłownię w dresach i nie słucha punka rocka, to \"oszołom, ciemnogrud, mienczak, ciemny lud\" i nie jest \"menski\"??? ha ha ha, No i odpowiedz, w której to szkole taką rozległą wiedzę zdobyłeś na temat ONR? Na jakich lekcjach poznałeś i zrozumiałeś to środowisko, że teraz śmiesz wydawać \"sady i opinie na temat tych zjawisk i ludzi\" ??? ha ha ha
@fermentowiec. Nie bardzo pojmuję po co chodzisz na koncerty nomen omen punck rockowe, skoro nie słuchasz takiej muzyki? ha ha ha
0 0
@alias, czekam na Twoje stanowisko w sprawie śmierci Twojego dziadka w obozie w Oświęcimiu.
0 0
I ja i ja też czekam.Odpowiedz mi aliasku czy to czasem akcja tej twojej bajki nie działa się w Brzezince?
0 0
\"Wszyscy jesteście zaproszeni. Nawet nie musicie być antynazi, nawet nie musicie być antyfaszystami. Wystarczy tylko być uczciwym człowiekiem i przeciwstawić się tym plugawym kanaliom\" – czy tych słów nie powiedział w zeszółym roku niejaki Mensi, głos i frontman popularnego w 80 latach ub. wieku, brytyjskiego, punkowego zespołu Angelic Upstarts??
Czy to nie ten zespół włączył się do akcji na rzecz uwolnienia trzymanego w berlińskim więzieniu Spandau Rudolfa Hessa, współpracownika Adolfa Hitlera? Cały czas wydawało mi się, że w clipie do piosenki \"Lonely man of Spandau\", występuje właśnie Mensi, wraz ze swoją punk rockową kapelą. Ale może się mylę. Może to nie ten cynik i hipokryta, który teraz nazistów widzi w polskich patriotach, chcących uczcić swoje Święto Narodowe. Mimo wszystko, jedno jest pewne, to nie polscy \"naziści\" i \"faszyści\" w koszulkach z logiem ONR domagali się uwolnienia jednego z największych zbrodniarzy hitlerowskich, a właśnie członkowie brytyjskiego zespołu punkowego!!!!
@fermentowiec z @fermentową i pozostali zmanipulowani bankruci umysłowi, jaja sobie robicie wypierając się propagowania systemów totalitarnych, uznanych za zbrodnicze i nielegalne. Powiedzcie swoim Fermentowym mocodawcom, że oskarżanie przez bolszewicko-nazistowskich politruków ich przeciwników o \"faszyzm\" — jest typową zagrywką sowieckich propagandzistów wykonujących specjalną, słynną już instrukcję tow. Stalina -\"Nazywajcie ich faszystami\"... etc.
0 0
Też z ogromną ciekawością przeczytam tą wypowiedź aliaska.
0 0
@alias, czyżbyś obraził się, że nie otrzymałeś wczoraj życzeń i kwiatów z okazji Dnia Kobiet ?
0 0
Faktycznie obraził się i udaje że nie widzi tych postów.Czuję że wieczorem ,dziś lub jutro wzrok mu się wyostrzy.
0 0
To Aliasek jest kobitką???? ....a ja mam dla niego kalesony i browar z okazji dnia mężczyzny.....:D
0 0
Rychu pomyliłeś literki. Oświadczenie ONR fermentowców nie ośmieszyło tylko rozśmieszyło. Tego słowa chyba chciałeś użyć, nie?
Rysiek odpowiadam :
1. \"Tylko proszę o nie przekręcanie kota ogonem znowu.\" mój cytat. Dość swawolnie sobie pogdybałeś , ale jak pewnie zauważyłeś to wasi chłopcy gnoju narobili więc pisz o faktach a nie o twoich fantazyjnych przypuszczeniach. Ale hipotetycznie przypuszczając pewnie by była reakcja ale najprawdopodobniej przypuszczam, że nie miała by ona tak żałosnej formy.
2.Słuchaj sobie muzyki jakiej chcesz, cieszę się że lubisz folk i inne pierdoły. Ale po wykładzie na temat \" waszej\" sceny, (o czym notabene nie miałem pojęcia bo nacjonalistą nie jestem i tego syfu nie słucham, ale za info dziękuję) nie ściemniaj mi że przynajmniej Honoru nie znasz. Bo widać że doskonale się w temacie poruszasz. Nowotarsy ONRowcy znają, ba! Nawet cytowaną piosenkę znają na pamięć. W moim poście faktycznie powinienem napisać \"wszyscy nowotarscy\" bo z zakopanego znam tylko z dwóch i to słabo. więc sory że się zapędziłem. znam jeszcze paru z polski, ale oni są zdecydowanie mądrzejsi od podhalańskich .
3.\"I o ile nie oceniam Dmowskiego źle, ponieważ nie miał on zielonego pojęcia do czego ten Mussolini i Hitler doprowadzi\" mój cytat. To samo tyczy się większości tych których przytoczyłeś ale jak już być może zauważyłeś to w czasach pokoju państwa które mają zawiązane stosunki dyplomatyczne, przywódcy nie srają na siebie. Wojna zaczeła się w 39 a ty mi o latach 20 piszesz. Znam się trochę na okresie miedzywojennym i stosunkach politycznych w Europie.
Jeszcze jedno. ONR wiesz co znaczy więc chyba współtwórcę mogę nazwać Narodowym Radykałem?
4.Odpowiedź masz wyżej, jeśli umiesz myśleć analogicznie. Ponoć tylko krowa nie zmienia poglądów, choć gdyby na jej łąkę wtargnęło stado kóz to pewnie podjęła by próby wywalenia ich z łąki. W przypadku wojny, zagrożenia wszyscy się jednoczą czego przykład mi napisałeś. To jest akurat dobra cecha ludzkości podyktowana chęcią przetrwania. Szacunek dla tych nacjonalistów , którzy odrzucili swoje poglądy i zaczęli ratować ludzi w tym Żydów. Nie wspomnę o obronie ojczyzny bo to jest naturalne.
5. Czy chcesz mi powiedzieć że wszyscy nacjonaliści europejscy nagle, niezależnie od siebie przypomnieli sobie o salucie rzymskim i zaczęli go używać nie wiedząc o tym że inni go używają. Daj spokój Rysiek. Przedwojenni nacjonaliści polscy nawet mundurki on nazistów zerżneli. A falanga na pierwszy rzut oka kojarzy się ze swastyką, zwłaszcza jak jest na opasce na ramieniu.
6.Brzmi to jak wyznanie wiary, ale niech ci będzie. Każdy ma prawo do swoich poglądów. Moje zdanie znasz w tym temacie.
7.Tu znowu ostro się wychyliłeś. Nawet nie mam pojęcia o czym piszesz. Jakie RAF chyba że Royal Air Force. Dużymi literami ,żeby dotarło. ANI JA ANI STOWARZYSZENIE TKA FERMETN NIE JEST ANARCHISTYCZNE. Nie wiem czy mam obrazki namalować może to podziała. To że Ferment skupia wokół ludzi o różnych poglądach nie czyni mnie ani stowarzyszenia anarchistami. Popuść trochę zwieracze. My się bawimy trochę inaczej, nie musimy myśleć wszyscy tak samo żebyśmy się lubieli i szanowali. Z tego powodu mam też kolegów z twojej piaskownicy. Ale tylko tych którzy potrafią rozmawiać. Reszta mnie nie obchodzi. Na koniec wszyskie skrajnie radykalne ideologie, czy anarchistyczne czy nacjonalistyczne czy jakieś tam są dla mnie słabe. Koledzy którym kibicujesz nazywają się Obóz Narodowo Radykalny więc to już na samym początku wydaje mi się dosyć kulawym pomysłem. Ale ty oczywiście masz inne zdanie
8.Tu nie wiem naprawdę co mam ci napisać. Ręce mi opadły. Pewnie byłeś na tym koncercie i wszystko widziałeś i nazywasz nas kłamcami. Dobry jesteś, ale głupi. Poza tym mam to rozumieć w ten sposób, że ty jako narodowiec patriota potępiasz Ferment za to że zachowali się jak porządni obywatele Polski postępując zgodnie z prawem? Jeśli jesteś świadkiem przestępstwa , to jako prawy katolik patriota będziesz innych namawiał do świadczenia nieprawdy? Ty załatwiłbyś to na zasadzie mordobicia? Tak powinniśmy postąpić? Bez podstawne oczernianie jest fe. Mamusia nie mówiła?
9.A co ty myślisz, że na kółku różańcowym byliśmy. Po to jest impreza, żeby się bawić. My pijemy
piwo i wódę. Wy na swoich imprezach pijecie wodę mineralną i należycie do 1% polaków abstynentów. Hahaha rozśmieszyłeś mnie po raz wtóry.
10.Oświadczenia Fermentu nie pisałem ja ,więc nie rozumiem tego zdania. Ja wypowiadam się jako ja i piszę to co uważam za słuszne. Oświadczenia Fermentu to całkiem inna sprawa, chociaż przyznać ci muszę że popieram w 100%. A poza tym w oświadczeniu była mowa o hailowaniu. Gdyby chłopaki darli się czołem wielkiej Polsce może inaczej by się to skończyło. A darli się ”HAIL”, zresztą pisałem o tym i nie chce mi się powtarzać.
11.„To się nazywa godność, honor, antysystemowość i anarchizm ideowej lewicowej alternatywy”. Trafiłeś tylko z jednym „Alternatywy”, ale przyznać muszę że rozrzut masz niezły. Nie dało się jeszcze czegoś dorzucić? Jako stowarzyszenie, gdyby się wam udało sklecić odpowiedni wniosek, powtarzam gdyby, który zostanie zaakceptowany przez państwową komisję , też macie szanse na unijne pieniążki. A na razie jak wam nie idzie to nie zazdroście. Bo też nie ładnie.
12. Bo wiadomo. Przynajmniej oni sami tak o sobie mówią no i w końcu biegają w tych waszych koszulkach. Z tąd Rychu wiadomo. No chyba że ONR PODHALE ma taki syf w swoich równo ideowych szeregach że tego nie ogarnia a oni sobie to tylko uzurpują.
Ja kończę już te bezsensowne pogaduchy. Nie chce mi się. Poczytam co macie ciekawego jeszcze do napisania, ale podejrzewam że będzie śmiesznie i ideowo. Acha! Nie wygłupiajcie się już tak jak z ta interpretacją plakatu. Bo to już chodzi jako dobry kawał i was z deka ośmiesza. To było bez złośliwości.
Pozdrawiam Cię Rysiu serdecznie
0 0
do @Fermentowiec -śmiesznie piszesz i nie na temat ,rozbawiłeś nawet panią Hanię! Jacyś goście przyszli na koncert ,jeden podobno z napisem ONZ ,jeden z nich miał odwagę rozebrać się do podkoszulka,wyciągnęli ręce do góry jak na każdym koncercie ,pokrzyczeli hau ,hau inny miał odwagę nawet zrobić przy tym fotografię na pamiątkę - ale odwaga!zaś fermenciarz się oburzył i rozpłakał chociaż truli go skażoną solą przez 10 lat i nawet nie pisnął że to boli,jeju ,jeju jaki delikatny rysiunio! Acha piszesz bardzo dużo słów ale nijak mają się do jakości i tematu! Dotacje masz za to twoje ględzenie ?
0 0
No i ktoś tu sfermentował.A mówili,że zyntyca nie szkodzi,no nie @zyntyca? ... ;) ;) ;)
0 0
Widać poszło po garach czy jak kto woli bębnach,głos wydało i się atmosfera zagęściła nie tylko muzycznie ... ;) ;) ;)
0 0
Pośmialiśmy się ,a teraz na poważnie-wracam do tematu!Kto tu promuje faszyzm?
część1
0 0
wpisz w google;
auschwitzrats.pl/dziennik.
0 0
Wchodzimy na stronę zespołu może zachodzić podejrzenie że faszystowskiego który był zaproszony do klubu Dudek przez organizację Ferment Młode garkotuki nazywają się w tłumaczeniu na Polski -Oświęcimskie Szczury(Auchwitz Rats) potem naciskamy na Dziennik i co widzimy na jednym ze zdjęć?
część 3
,
0 0
Otóż na pierwszym plakacie widać trupie czaszki ,takie jak nosili SS-mani na czapkach ,na następnym zdjęciu widzimy młodych ludzi na tle busa-wyglądających co najmniej podejrzanie ,skojarzenia są różne -sataniści ,sekta najbardziej przypominają bojówkę faszystowską -co wcale nie dziwi w połączeniu z tym co widzimy namalowane na busie jakiś napis oraz SS,na innym zdjęciu młody człowiek nie pokazujący twarzy ma na plecach Jezusa Chrystusa na krzyżu wokół pełno ćwieków a pod nim napis w przekładzie \"Opór\\\" Wydaje mi się to bardzo nie smaczne i urągające wszystkim Polakom,Więźniom Oświęcimskim oraz Katolikom.Proszę odpowiedzialne osoby aby zaznajomiły się z przedstawionym materiałem i ewentualnie wyciągnięto wnioski oraz konsekwencje,
0 0
Nie przypominam sobie, abyśmy pijąc brudzia przeszli na TY więc daruj Pan sobie. Tak Was rozśmieszyło oświadczenie ONR Podhale, że nagle przestraszyliście się utraty dotacji. Nie powiem, miło :).
Ad.1 Widzisz Pan, zdążyłem zasięgnąć języka i wychodzi na to, że w ogóle się nie orientujesz co w Mieście piszczy. Jak możesz mówić o faktach skoro w zajściu uczestniczył prawdopodobnie tylko jeden podhalański ONRowiec? Czyżby reszta uczestników miała wymalowane na czole swoją organizacyjną przynależność? Chyba jednak nie, skoro uważasz Pan, że wszyscy uczestnicy byli działaczami ONR Podhale – bo nimi nie byli!
Poza donosem na policję, które zwie się nawet w Waszych kręgach konfidenctwem na nic więcej Was nie stać, więc spokojna głowa. Podaję telefon, abyście donosy mogli składać bezpośrednio, a nie za pomocą dziennikarzy Panowie anarchiści: 997.
Ad. 2 Może zapytam ponownie: jaka to według Pana jest ta prawdziwa muzyczna scena narodowa, i proszę powiedzieć co w ogóle może słuchać narodowiec, aby w ogóle być narodowcem? I od kiedy rodzaj słuchanej muzyki jest wyznacznikiem kogoś poglądów politycznych? Rozumiem, że już fakt słuchania przez mnie Wagnera czyni mnie nazistą. Bo przecież Wagner był antysemitą, a nawet ulubionym kompozytorem wujka Edeigo H ;). Nieźle wykombinowane, nie powiem :).
Ad. 3 Skoro twierdzisz, że Dmowski był współtwórcą narodowego radykalizmu to widocznie słabo się Pan znasz. Akurat nim nie był, ba nawet popełnił kiedyś krótki tekst przeciwko niemu. Ale o tym trzeba wiedzieć prawda? Nie będę się zresztą licytował, ja akurat o tym profilu broniłem swego czasu doktoratu. Ale co ja tam mogę wiedzieć.
Ad. 4 Nie, mylisz się! ONR powstał w kwietniu 1934 r., a już tego roku przywódca tej organizacji pisał: Nie jesteśmy ani faszystami, ani hitlerowcami, przede wszystkim dlatego, że jesteśmy ruchem czysto polskim, nie potrzebujemy obcych wzorów. Nie uważamy się za faszystów ani za hitlerowców również dlatego, że oba te ruchy mają wiele wad, a nawet grzechów, którymi obarczać się nie chcemy. (…) Nie są to wzory, które chcielibyśmy naśladować\\\". Jan Mosdorf Sztafeta, s. 3, 23.V.1934 r. Podobnych wypowiedzi w publikacjach przedwojennego ONR jest zresztą więcej. Mam przytoczyć?
Ad. 5. Znów wychodzi Pańska niewiedza. Nie wszyscy nacjonaliści w Europie tak się pozdrawiali. A co ciekawe, niektórzy robili to już w 1917-1918 roku. I nie było to ani we Włoszech, ani w Niemczech. Doczytaj Pan, to nie boli!
Mów Pan, że nacjonaliści polscy cytuję zerznęli od nazistów??? ZOOONG ani kolorystycznie, ani z kroju drogi Panie to nie przypomina nazistowskich mundurów. Polscy narodowcy mieli granatowe spodnie, a u kobiet spódnice, koszule wypuszczane na zewnątrz (u nazistów do spodni), pas, koalicyjkę notabene rodem z Wojska Polskiego itp. To ma być mundur stylizowany na nazistowski? Załóżmy hipotetycznie, że tak, ale w ten sam sposób musimy przyjąć, że swoje mundury wzorowali również na nazistach ówcześni harcerze ludowcy, ppsowcy, komuniści, monarchiści, ba nawet przedwojenni anarchiści. Tylko kolory spodni i koszul były tutaj inne bo kroje w Polsce praktycznie wszystkie opcje polityczne miały niemal identycznie. Wiadomo bieda była.
Tak, tak falanga przypomina swastykę zważywszy, że jest to jedna z bander niegdysiejszej Polskiej Marynarki Wojennej. No ale widocznie według Pana Polska Marynarka Wojenna to też faszyści. Nic tylko pogratulować wiedzy :P.
Ad 6. Odnośnie wyznania wiary, to odsyłam do Katechizmu Kościoła Katolickiego.
Ad 7. RAF - Frakcja Armii Czerwonej, to tacy anarchistyczni terroryści którym podnieca się półświatek zespołów punk rockowych. Pewnie, że nie jesteście anarchistami dlatego organizujecie koncerty zespołów anarchistycznych i komunistycznych, które w swojej twórczości nawiązują do w/w terrorystów. Brawo panowie Fermentowcy!
Popuścić zwieracze? Wow, cóż za słownictwo, gratuluję subtelności i poziomu argumentacji :D.
ONR, dla mnie nazwa świetna. Zwłaszcza, ze przed wojną tworzyli go ludzie będący elitą kulturalną i naukową ówczesnej Polski o czym pisali niejednokrotnie nawet ich adwersarze.
Ad 8. Prawda koli w oczy, to że za pomocą dziennikarzy donieśliście na policję czyni z Was najzwyklejszych konfidentów, co nawet w tak zakłamanym jak Wasze środowisko, jest ponoć karygodnym występkiem. I o tyle, nie jest to moje zdanie, co środowisk, dla których i którym organizujecie koncerty. Czyż nie? (poszukaj sobie Pan wywiady zespołów którym koncerty organizowaliście w Nowym Targu i zobacz co sądzą na temat donoszenia na policję).
Cóż z racji swojej natury i wieku przemoc nie jest dla mnie wyznacznikiem jakichkolwiek rozwiązań. Dla Was zapewne nią jest patrząc dzisiaj w NT na Wasze uzbrojone w pałki młodociane bojówki. I to niby w imię zwalczania faszyzmu. Dobre :). Zobaczymy dokąd to Was doprowadzi. Ponoć od nienawiści do faszyzmu tylko krok Panowie FermentoFFFcy.
Ad 9. Nie wiem jak inni, ale ja ze względu na zdrowie nie piję i nie palę.
Zapominasz Pan o jednym, że to Wy w swoim oświadczeniu pisaliście coś o podpitych nacjonalistach, tak jakby Wasza publiczność była tego dnia najtrzeźwiejsza z trzeźwych. Czyżby ignorancja?
I jeszcze jedno, POLAKÓW drogi Panie, ponoć uczony, pisze się prze duże P, no chyba, że ze względu na swój światopogląd nie możesz Pan stosować się do ortografii języka ojczystego.
Ad 10. Oczywiście, wersję zmieniacie jak Wam pasuje. Kilka dni temu mówiliście o rzymskim salucie na koncercie, po odpowiedzi Stowarzyszenia ONR Podhale nagle przypomnieliście sobie, że były już okrzyki HH, a dziś czytamy, ze ONRowcy w kominiarkach grasuja po NT i biją nlewicową młodzież. Tylko pytanie, skoro napastnicy byli w kominiarkach to skąd wiadomo kto zacz???
Ad 11. A kto powiedział, ze ONR Podhale nie ma dotacji? Otóż z tego co mi wiadomo ma, tylko pod inną formułą prawną bo już kiedyś dzielni anarchiści donieśli G. Wybiórczej, że ONR Podhale będzie miał dotację. Ileż było płaczu, szlochania i załamywania rąk. Oczywiście w imię tolerancji i wolności słowa zrobiono nagonkę… A teraz guzik, inna forma organizacyjna, a jak wiesz papier przyjmie wszystko :). Da się pomimo Waszych donosów? Oczywiście, że tak. I dobrze :).
Ad 12. W koszulkach? Pisaliście, że był tylko w jednej koszulce? Teraz już wszyscy w nich byli? Ciekawe. Szybko zmieniacie zdanie. Nie mogli mówić, bo nimi nie byli, no może poza jednym. I na koniec pytanie. Mam koszulkę drużyny piłkarskiej Manchester United, gdy przyjdę ze znajomymi (nie, nie z ONR Podhale bo znów będziecie płakać) w niej na Wasz koncert i podniosę prawą rękę to będziecie donosili do mediów, że robili to piłkarze tej drużyny piłkarskiej??? :P
Wy się już wystarczająco wygłupiliście donosząc na policję, my już nie musimy. Nasz wzrok sięga Wyżej Panowie konfidenci z Fermentu.
Pozdrawiam serdecznie.
0 0
@brono, na busie widnieje napis SS-Kaliert to nazwa niemieckiej grupy punk, o pierwotnej nazwie Es Eskaliert, pozostali jednak przy nazwie z symbolami SS, gdyż jak mi wytłumaczył kolega zza Odry, takie logo bardziej wpada w oczy (tzn: sprzedaje się), widocznie opisany w artykule zespół czerpie przykład od kolesi z Niemiec i stara się zabłysnąć wykorzystując symbolikę, która kojarzy się z milionami ofiar faszyzmu...jakoś dziwnym trafem GW nie stara się rozwinąć tego tematu ?
0 0
No to wszystko jasne! Wiadomość do Tygodnika Podhalańskiego i Gazety Wyborczej ! Stwierdzono -Na zaproszenie TKA Ferment zespołu Auschwitz Rats (Szczury Oświęcimskie) wystąpił na koncercie w Nowym Targu,zespół po przez nazwę ,insygnia na swoich mundurkach ,na samochodzie napis SS,na swojej stronie druty kolczaste ,naboje karabinowe i dużo krwi nasuwa jednoznaczne skojarzenia ogólnie przyjęte do nazistowskich i faszystowskich ,po za tym profanowanie symboli Chrześcijańskich po przez noszenie na swoich mundurkach z wpiętymi wokół ćwiekami -Jezusa Chrystusa na krzyżu a nad nim widzimy na zdjęci napis w języku angielskim defiance co może oznaczać np.Opór ale nie koniecznie!Stylistyka nawiązuje i kieruje wyobraźnią jednoznacznie na propagowanie faszyzmu,inne mogą ranić uczucia religijne Katolików !
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz