37-letni nowotarżanin Wojciech Majda rozpoczął akcję zbierania podpisów w obronie schroniska dla bezdomnych zwierząt na Kokoszkowie. Odzew przerósł oczekiwania pomysłodawcy.
Przypomnijmy, kilka tygodni temu właściciele działek położonych poniżej azylu zaprotestowali przeciwko jego istnieniu na Kokoszkowie, zażądali przeniesienia go w rejon lotniska albo sortowni odpadów przy drodze do Gronkowa, na dodatek ograniczenia do 50-100 liczby psów - obecnie jest ich ok. 450. W liście, który skierowali do mieszkańców miasta i pod którym zebrali ok. 130 podpisów, również osób niemieszkających na Kokoszkowie, nazwali \"grzechem\" udostępnianie dla psów pięknego, górskiego terenu, podkreślili, że chcą tu budować dacze i prowadzić działalność agroturystyczną, zażądali przekwalifikowania w powstającym właśnie planie zagospodarowania przestrzennego Kowańca i Kokoszkowa swoich terenów z rolnych na usługowo-turystyczne.
22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

14.05.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

21.05.2026
Sprzedam DOM i LAS - Spytkowice. 732 810 638.

14.05.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

14.05.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

14.05.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Szanowna redakcjo. Czy miejsca gdzie są te listy to tajemnica??
0 0
Oczywiście pani prezes będzie uważać że ta akcja niepotrzebna bo schronisko i tak jest wg niej za duże i przeludnione.
0 0
I jeszcze jedno. Podpisy pod petycją bardzo łatwo uzyskać od osób które nie mieszkają w sąsiedztwie schroniska. Właściwie podpisują to dla własnego dobra, żeby bezpańskie psy można było gdzieś umieścić.
Ciekawe czy tak ochoczo podpisywaliby petycje gdyby to na ich ulicy miało powstać schronisko? Wątpie!
Jak mówił Piłsudski: Naród wspaniały tylko ludzie k...wy
0 0
petycja za schroniskiem to dopiero MEGA idiotyzm...Schronisk w ogole nie powinno byc , a co dopiero takich molochow , gdzie pare osob nadzoruje do ok 700 psow przewijaajcych sie rocznie?
według BOZ.org.pl to schronisko nie j est placowka opieki nad zwierzetami: ma wysoką smiertelnosc ( rzedu powyzej 30 procent) i niebilansujace sie psy ( ok 20 rocznie) . Niezgodnosc wynika z porownania stanu danych podawanych ze schroniska i z gmin, ktore wnosza opłaty za pobyt zwierzat. I dlatego trafiło na czarna liste ..
Pan Majda ma nie po kolei w głowie , głupi jest zwyczajnie i tyle. A ludzie , btw kochaja schroniska, bo jest im dobrze, gdy pies jedzie do schronu zabierany spod ich oczu. Im wieksza wsiana tym bardziej jest ZA schroniskiem.
A tytuł ze to niby ma sluzyc obronie zwierzat to tez nie za mądry a wrecz idiotyczny
0 0
koniec swiata, mam podobne poglady jak FCB w sprawie ;P
0 0
zwierzeta CIERPIA W SCHRONISKACH !!
0 0
No to IDŹTA i WYPUŚĆTA ,te zwierzęta @uorcyku!!
0 0
A dlaczego nowotarski toz wypowiada sie ZA? jak sie popatrzy w sklad zarzadu, to funkcje wiceprezesa pełni jak mi sie wydaje lekarz dogladajacy psy w schronisku ( nie wiem czy teraz ale dawniej ). Z kolei dawniej w skladzie zarzadu było nazwisko podobnie brzmiace jak wlascicieli .. Z tej perspektywy trudno zyc BEZ schroniska, zreszta to jest wygodne, zwierze sie odstawia do schronu i ma sie pozamiatane ..
chociaz bez watpienia jakies schroniska musza funkcjonowac, tyle ze uważam ze powinny byc zarzadzane w stylu non-profit a nie przez osoby prywatne prowadzace dzialanosc gospodarcza , zatem małe i przyjazne zwierzetom a nie nastawione na zysk
0 0
cobra, to moze zacznij zbierac podpisy pod petycja w sprawie utrzymania domow dziecka zamiast rodzin zastepczych?
0 0
cobra, nadpopulacja psów to wina ludzi , a psy za to płaca pobytami w shroniskach ..
0 0
No pewnie że wina ludzi,no ale co z tego?Ja tam podpisów zbierał nie będę,ale nie widzę też problemu w usypianiu takich bezpańskich psów!!
0 0
Jak dziewczyna z chłopakiem mają WPADKĘ, to też przecież wina ludzi!!Ale wtedy niektórzy zwłaszcza ci tzw.obrońcy zwierząt ,nie widzą nic niestosownego jeżeli para tych dwojga ludzi godzi się na ZABICIE DZIECKA!!!
0 0
zwierzeta mozna sterylizowac, mozna dawac srodki poronne dla suk i mozna tez suczki pilnowac w trakcie cieczek ...sa mozliwosci tylko trzeba chciec
0 0
Ciekawy jestem gdzie wg. p. Beaty powinno się umieszczać wyrzucone psy i koty?Jeżeli nie schroniska to co?Ludzi niestety nie zmieni się i zawsze będą bezdomne zwierzęta.
0 0
ludzi nalezy zmieniac; a po drugie akcja czipowania powszechnego spowoduje ze liczba psow walesajacych sie spadnie do minimum
0 0
cobra oszlałeś???!!! zabić jest najprościej trudniej wziąć odpowiedzialność za swoje czyny zarówno jeżeli chodzi o ludzkie \"wpadki\" jak i rozmnażanie zwierząt, a wg ciebie skąd się biorą zwierzęta w schroniskach ... to przez ludzką głupotę i okrucieństwo i tylko dlatego takie zwierzę musi umrzeć?? znam wielu ludzi, którzy wzięli zwierzę ze schroniska i tak należy robić! sterylizacja, czipowanie i przede wszystkim odpowiedzialność i trochę empatii to są dobre sposoby na bezdomność zwierząt
każde życie jest ważne!!! i każde trzeba szanować!!! o czym najwyraźniej ludzie zapominają
0 0
@xxx,powiem ci że wziąłem suczkę ze schroniska,ale tam czeka jeszcze bardzo dużo psów różnych ras,założę się że na większość chętnych nie będzie,więc po co męczyć te zwierzęta???Suka jest u mnie już prawie miesiąc a jeszcze da się zauważyć że w psychice pozostały jej wspomnienia z tej gehenny!!
0 0
cobra to super, że zachowałeś się jak człowiek w tym pozytywnym tego słowa znaczeniu, wspaniale, że jeszcze są tacy ludzie :) a moze właśnie propagować takie zachowania, namawiać do adopcji, schronisko powinnio mieć np stronę internetową a na niej zdjęcia zwierząt do oddania, itp
eutanazja to tylko pozbycie się problemu a nie pomoc, większość z tych zwierząt przeszła tyle złego, że warto by im było pokazać, że życie może być fajne a ludzie dobrzy
0 0
wiec tym bardziej, pod czym sie ci ludzie podpisuja?
0 0
@uorcyk - co pomoże czipowanie ? Właściciel się wpieni, że mu np. Straż Miejska psa oddaje i każe jeszcze zapłacić. Utłucze zwierzaka w ten czy inny sposób i po ptokach. Potem powie, że zwiał i co mu kto zrobi. Kto zaczipuje np. młode koty ? Mam kotkę, są młode to je np. w las. Musi się zmienić mentalność ludzka - masz zwierzę w domu to masz OBOWIĄZKI. A czipować będą na pewno ci, którym na zwierzaku zależy, jakby się zgubił albo co...
0 0
dlaczego oddali tę biedną psinę w ręce@ cobry??!! psina będzie popadała w dalszą depresję!! nawet nie poddaje swej wyobrażni co czeka tę sunie w szponach tego osobnika!!!
0 0
przeciez Zakopane w tym roku przeznaczyło ok 30 tysiecy na czipowanie psów ! i to obowiązkowe ! w Austrii wraz ze wprowadzeniem obowiazku czipowania ludzie zaczeli bardziej uważac na swoje psy i wychodzic z nimi zamiast puszczac luzem :P
0 0
cobra: zycie daje zawsze szanse na zmiane, a po uspieniu co? na Slowacji w schroniskach moga po 28 dniach usypiac ale zobacz za to jaki porzadek maja z informacjami o psach tam przebywajacych? na psysos.sk kazdy schron sie oglasza z adopcja
0 0
A z czego finansowane są takie przybytki????
Np.z artykułu 11 ustawy o ochronie zwierząt z 1997 r. wynika, że to na gminy spadł obowiązek opiekowania się bezdomnymi zwierzętami. Między innymi na jego podstawie gminy podpisują umowę z konkretnymi prywatnymi firmami, w rzeczywistości hyclami, na wyłapywanie bezdomnych psów. Za każdego psa płacimy od 2000 do 3000 zł. Fajna sumka, i to w dobie, kiedy te same gminy likwidują przychodnie lekarskie, żłobki, przedszkola, świetlice, szkoły, place zabaw....
Może by tak zrównać prawa ludzi z prawami zwierząt? Może trzeba zacząć się opiekować niezaradnymi, zdychającymi tuż pod drzwiami szpitala \"natrętami\". Popiera się sterylizację, a gani eutanazję. Zwierząt. Dlaczego z ludźmi jest na odwrót ? Gdzie są towarzystwa praw ludzi, które lansowałyby modę na prowadzenie domów starców, schronisk dla bezdomnych, budownictwa socjalnego, nie nastawionych na zysk?
0 0
niewszystkie schroniska funkcjonauja na zasadzie dzialalnosci gospodarczej ale akurat to tak działa.
0 0
@alias
Też mi się wydaje, takie odnoszę wrażenie, że obecnie zwierzęta oraz mniejszości są pod większą opieką państwa niż przeciętni szarzy ludzie. Dlatego protestuje przeciwko takiemu stanu rzeczy.
Pani Beata ostatnio napisała, że cytuje: Myszołów, nietoparz i kwiczoł zostali przewiezieni specjalistycznym ambulansem firmy KABAN. A niedawno czytaliśmy ile godzin chłopczyk czekał na transport bo pogotowie lotnicze odmówiło transportu. To się nadaje do zgłoszenia do rzecznika praw obywatelskich! Mamy patologie, gdzie zwierzęta traktujemy lepiej niż ludzi.
0 0
Fanclub Beaty a wg ciebie ta specjalistyczna firma, która przewozi zwierzęta miała przewieźć tego chłopca????
to oczywiście głupi żart ale poważnie ... to źle, że ktoś potrafi dobrze coś wykonywać? to źle, że jest firma, która specjalizuje się w pomocy zwierzętom i robi to dobrze? oczywiście to co zrobił LPR jest karygodne i zgadzam się, że cała ta sytuacja jest naganna i miejmy nadzieję, że mimo ludzkiej bezduszności chłopiec wyzdrowieje. Za sytuację z chłopcem odpowiadają głupie przepisy wymyślane przez ludzi bez pojęcia. A czepianie się firmy, która robi coś dobrze jest conajmniej nie na miejscu. To dziecko i transport zwierząt to są dwie kompletnie różne sprawy!!!!! napewno nie finansowane z tego samego źródła
0 0
to tylko swiadczy o braku wyobrazni FCB. Zreszta słyszalam, ze o niej współpracownicy mówią ze najpierw powie a potem pomysli ;P
I to co robi to sie tylko czepia lub intryguje , ale do czasu :)
0 0
a swoją drogą tytuł jest naduzyciem, bo powinien brzmiec w obronie schroniska na Kokoszkowie a nie w obronie zwierzat, gdyz tutaj interesy zwierzat i schroniska nie musza sie pokrywać ..
0 0
\"A co skłoniło Majdę do rozpoczęcia akcji? - Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka\" - mówi.
I właśnie dlatego należy więzić przez długie lata te biedne zwierzaki w tym okropnym gettcie? Zbieranie podpisów od ludzi którzy nie mieszkają w sąsiedztwie owego schroniska i nie mających nic wspólnego otaczającym go terenem jest tylko zwykłym biciem piany,a skoro tak bardzo zależy im na dobru tych psów,niech przynajmniej co trzeci uda się po psiaka i po problemie.
0 0
tiiaa, ja pamietam ludzi co ochoczo brali psy z krakowskiego schroniska a potem szok: brzydko im pachniały i nie zachowywały sie po pańsku ..No ale i tak sporo ludzi je zatrzymało, tyle ze zaraz schronisko zapelnilo sie nowymi. Bo na jednego mądrego i odpowiedzialnego przypada setki pospolstwa , niestety
0 0
Atos, dobry pomysł, niech teraz te listy poparcia Majdy stana sie LISTAMI ADOPCYJNYMI ..i co??
0 0
Niestet y schronisko jest potrzebne dla tych porzuconych, skrzywdzonych przez ludzi zwierząt i jest jedyną nadzieją, że jednak tą drogą znajdą jakich nowy dom i swojego pana.Temu który znęca się nad psem i wyrzuca z domu jest obojętne, czy jakieś schronisko jest, czy go nie ma. A przeciwnicy wiedząc,że od dawna jest tam schronisko (i wtedy im to nie przeszkadzało) zakupili ziemię w kilkusetmetrowej odległości od schroniska i teraz najbardziej są aktywni w by dla nich było zlikwidowane schronisko, namawiając nowotarżan do poparcia i veta.
0 0
Znowu szum nie wiadomo o co , a jak nie wiadomo o co chodzi -to CHODZI O PIENIĄDZE ,KTOŚ MA NIEZŁY INTERES W TYM ,Żeby schronisko zostało ,ale tutaj nie chodzi o dobro piesków .One są tylko kartą przetargową , a cały ten AZYL to jedna wielka LIPA ,jeśli chce się tam oddać znalezionego pieska ,jest to niemożliwe ,gdyż nikt go nie chce przyjąć - a taki incydent zdarzył się już nieraz.A ludzie ,którzy mają obok działki są właścicielami z dziada pradziada i mają prawo żyć beztrosko ,mogąc otworzyć okno nie słysząc jazgotu ,szczekania ,wycia i tak 24 ha na dobę - wystarczy . A co do obrońców piesków - dlaczego po kilka nie wezmą ze schroniska ,żeby się nimi zająć ????Na to nie ma chętnych ,po co komu bezpański pies , za to rozpisują się jak im szkoda tych stworzeń .
0 0
AZYL to bardzo niewłaściwe określenie miejsca przymusowego przebywania,to jest GETTO !!!
0 0
Nie zgadzam sie z Wam.Sama mam juz drugiego psa z tego schroniska i uwazam ze jest to odpowiednie miejsce dla tych biedakow.Wiadomo gorala wola dudki niz szczekajace psy.Tylko kasa! Co do pani ze schroniska to nie moge nic zlego powidziec robi co moze aby tym biedakom bylo dorze.Moze ktos by jej pomogl.Sama mieszkam w Niemczech i pomagam w schronisku .Psy tutaj nie cierpia tak jak w Polsce/przykre/ Tutaj ludzie przychodza i wyprowadzaja je na spacer,w supermarketach sa specjalne miejsca gdzie mozesz wlozyc kupiona karme dla psa lub kota. Oznakowanie psa uwazam za sluszne,gdyz napewno zmniejszy sie liczba \\\"zaginionych \\\" psow. Mam nadzieje ze ten konflikt roztrzygnie sie pozytywnie dla milusinskich
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz