Na nasz tekst o strajku nauczycieli, w którym weźmie udział większość szkół z Podhala zareagowała maturzystka z powiatu nowotarskiego.
- Strajk ten jest totalnym nieporozumieniem. Jeśli nauczycielom coś nie pasuje, nie powinien się on odbywać w najważniejszych momentach roku szkolnego. Jako tegoroczna maturzystka jestem załamana ponieważ nauczyciele nie patrzą na nasze dobro. Nauczyciele mogą strajkować, a my nie? Dużo uczniów jest zainteresowanych Strajkiem Uczniów, który odbyłby się 2 kwietnia. Młodzież powinna mieć coś do powiedzenia, ponieważ to nasza przyszłość jest pod znakiem zapytania - pisze maturzystka.
O strajku nauczycieli z Podhala napisaliśmy tu: http://24tp.pl/n/56438

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Strajk powinien być ale nie dla wszystkich nauczycieli należy są podwyżka. Są osoby które z mgr dostaja srednia krajowa na reke i robia po 8 h 5 dni w tygodniu a są osoby które dostaja 3 tys pracując po 25h tygodniowo.
0 0
Wypowiedź mało dojrzała jak na maturzystkę. Jak się pilnie uczyła, to o swoją przyszłość nie powinna się martwić.
0 0
Ma rację dziewczyna .Dlaczego nie strajkują w ferie ,wakacje ,ferie świąteczne /niedługo kolejne/,wolne soboty.W tym czasie pobierają pensję więc też mogą strajkować a nie kosztem dzieci siejąc zamieszanie destabilizację i niepewnosć.Jest mnóstwo absolwentów UP wykształconych,którzy poszukują bezskutecznie pracy .Bez znajomości nie mają szans na pracę w zawodzie nauczyciela!!!Zawsze można zmienić zawód ,założyć własną firmę i tam się wykazać ,tam nikt Wam nie zapłaci za urlop ,ZUS tez sami musicie sobie opłacić,na zwolnienie też nie pójdziecie bo nie będzie dochodu....
0 0
Najlepiej, gdyby strajkowali w wakacje!
0 0
@Nauczyciel - Widocznie jej nauczyciele byli tak słabi, że nie potrafili jej nauczyć większej dojrzałości w wypowiedziach.
0 0
Fundacja ojca Rydzyka walczy o dofinansowanie na Park Pamięci. Ten to ma szczęście do kasy podatników. Popieram strajk nauczycieli, nie lękajcie się.
0 0
Też mnie to wkurza że tak sie wszyscy podwyżek domagają, a robotke mają w ciepwlku nie zapieprzają po 13-15godzin dziennie na budowie na mrozie, deszczu czy wichurze za marne grosze żeby wyżywić rodzine. Mój mąż jakby tak zaprotestował w pracy to by mu se kazali iść bo ludzi jest dość. Nawet nieraz mu wypłaty nie dali i co,nie udowodnisz.
Jeśli już ktoś powinien protestować to my z dziećmi bo to o i trzyszłość chodzi i ich się ciągle ocenia i stresuje. A nauczycieli powinno sie wynagradzać za wyniki zdawalności i zadowolenia uczniów z pracy nauczyciela a jak tego niema to won jak sie nie podoba,ludzi jest dość. Niech idą na budowe to będą mieli wakacje.
0 0
Z jakiego powodu strajk ma się odbyć kosztem dzieci/ młodzieży-niech strajkuja w długi weekend majowy...w wakacje... Ja pracując po 12h muszę znaleźć czas żeby dziecku od podstaw tłumaczyć lekcje,muszę znaleźć fundusze na korepetycje i nie myślę o strajku,ponieważ praca jest moim wyborem-jeśli czuję się niedoceniona,to raczej pomyślę o zmianie pracy. Nie mam wolnych weekendów,świąt,długich weekendów,nie mam opłaconych wycieczek,za które dostaję wynagrodzenie....
0 0
Chciałbyś na dwa miesiące przed egzaminem nie mieć pewności czy się odbędzie czy nie? Wątpię. Najbardziej poszkodowana grupa społeczna nauczyciele - przemęczeni po 12 godzinach ciężkiej codziennej pracy... Wstyd. POlityka i tyle.. wyrzucali ich za PO, strajków nie było, a teraz od razu 1000 zł więcej... może wszyscy niech wyjdą i strajkują ja też chce 1000 zł więcej.. wróci PO to wam da wszystkim ! Ataki na rząd który tyle zmienił w naszym kraju nie zachęcą następców do pracy - po co mają się starać wzmacniać gospodarkę jak ich zaatakują wszyscy że chcą kasy.. lepiej na minusie jechać..
0 0
Obowiązkowe kasy fiskalne za korepetycje !
0 0
Widać nie wiecie jak ciężka jest praca nauczyciela.
Nie ma lekkiej pracy. Posiedźcie sobie drodzy państwo z wrzeszczącymi bachorami w szkole po 8 godz. dziennie przez 5 dni w tygodniu to zobaczycie jak jest "miło i przyjemnie"
Strajk jak najbardziej słuszny, a do tego jednak ma wymiar edukacyjny. Pokazuje dzieciom i młodzieży jak pis i "dobra zmiana" nie szanuje ludzi ich pracy. Jak łatwo dyskredytuje się, poniża i ośmiesza ludzi którzy słusznie domagając się swoich praw są mieszani z błotem. Ten strajk na pewno nauczy te dzieci więcej niż siedzenie 2 tygodnie w ławce szkolnej.
Nie plujcie na nauczycieli, bo pokazujecie swoim dzieciom jak można ich nie szanować. Takie wychowanie obróci się kiedyś przeciw nam wszystkim....
0 0
" My ciężko pracujące pracownice zakładu im.( tu wpisz nazwisko dowolnego świętego komuny) żądamy, żeby ci strajkujący, otumanieni przez podżegaczy, warchołów, bumelantów i inne antyrządowe elementy przestali wreszcie strajkować i wzięli się do uczciwej pracy, ku chwale socjalistycznej ojczyzny" Nie, to nie powrót do przeszłości. To sprawdzone w komunie metody napuszczania jednych na drugich są - jak Lenin, wiecznie żywe w umysłach co poniektórych polityków.
0 0
A ja proponuję strajk rotacyjny: to znaczy w nocy, w weekendy i wakacje. Młodzież będzie miała egzaminy, rząd będzie miał spokój a i nauczyciele sobie postrajkują do woli. I wszyyyyyscy będą zadowoleni.
0 0
@popieram Przynajmniej nie spadną z dachu z 10m na beton jak ja gdy popełniłbym błąd. Jak tak ich bronisz to napisz ile zarabiają.Bo ja wiem i nie mają tak zle jak 8lat temu a to że chcą godnie żyć to jak każdy,nie widzę powodu aby nauczyciel zarabiał więcej ode mnie.Jak któremuś się nie podoba to zamienię się i ponaciągam się "popieraczu" z bachorami zamiast z nowobogackimi kientami.Nie widzę problemu
0 0
Im to się chyba w d.....ach poprzewracało tak im źle mają wolne 2-mc wakacji Płatne ferie 2-tyg.Płatne i wiele innych wolnych dni w roku Też Płatne.Za korepetycje biorą nie małe pieniądze i nie wystawiają rachunków ani paragonów a pieniądze są nieopodatkowane,to jest okradanie budżetu Państwa i w dodatku jeszcze żądają podwyżki natychmiastowej bo jak nie to będzie strajk.Mnie jak zarobki nie pasowały to zmieniałem pracę na inne lepiej płatne i nie w swoim zawodzie a pracy na rynku nie brakuje jest jej do wyboru do koloru.
Na miejscu Rządu to bym za te wolne dni powyżej 2-tyg.dałbym URLOPY bez płatne minus 500+ i niech se idą dorobić do wypłaty gdzie chcą i będą na takich warunkach jak wszyscy którzy pracują i nie strajkują a potem dać im te podwyżkę 1000 zł i będzie git.
0 0
Przykro jest czytać większość tych komentarzy, gdzie opluwa się nauczycieli - ludzi, którzy każdego z tu piszących nauczyli pisać, czytać, liczyć, myśleć, pokazali świat. Łatwo wiesza się psy na nauczycielach nie mając o ich pracy zielonego pojęcia.
Martwi też fakt, że w tym młodym człowieku (maturzysta) jest już tak wiele nienawiści a tak mało empatii i zrozumienia drugiego człowieka. Oczekuje żeby jego zrozumieć ale nie rozumie drugiej strony.
Wiem z doświadczenia, że jak nauczyciel chce nauczyć w szkole, stara się, żeby uczeń nie musiał iść na korepetycje to przychodzi rodzic z awanturą i pretensjami, że nauczyciel za dużo wymaga, że za dużo chce od dzieci, że absolutnie syn/córka nie może zostać po lekcjach choćby na kilkanaście minut, bo ma iść do domu. Niektórzy rodzice wspaniale potrafią podciąć skrzydła każdemu nawet bardzo chętnemu do pracy nauczycielowi, niestety.
0 0
Zgadzam się z komentarzem Michał Trybula przecież nikt na siłę nie trzyma nikogo w szkole ,jest wolny rynek ,czas dla pracowników idealny , moje młodsze dziecko chodzi do prywatnej szkoły gdzie nauczyciele są uśmiechnięci , dziecko zadowolone , a i tak wychodzi taniej bo nie trzeba korepetycji jak przy starszeym dziecku z państwowej szkoły gdzie połowa nauczycieli to nieudaczniki jak ich przewodniczący znp do roboty lesery !!!!!!
0 0
Do mama 5 dzieci
Pani za opieke nad 5 dzieci dostaje 2,500, nauczyciel poczatkujacy w przedszkolu za opieke nad 25 dzieci dostaje 1,800zl.
0 0
A gdzie byli i dlaczego nie strajkowali jak rządzilo PO ja się pytam??? Sie ludziom w d....ach od dobrobytu przewraca... żal...
0 0
Generalnie podwyżki dla nauczycieli z małym stażem , tak dostają żebraczą pensje. Natomiast wytrawnym nauczycielom w ramach nagrody kasy fiskalne. Wszyscy uważają że jest to grupa społeczna najbardziej oszukująca fiskus.
0 0
Mam sposób na znalezienie pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli,przecież w powiatach w całym kraju i w Tatrzańskim są ośrodki ZNP które są nie rentowne i trzeba do nich dokładać ogromne pieniądze żeby je utrzymywać a więc należy je sprzedać żeby nie dokładać do nierentownego interesu z naszych podatków i będą pieniądze na podwyżki dla nauczycieli.A kto będzie chciał wyjechać sobie na wczasy może sam sobie wynająć pokój w pensjonacie lub w hotelu i zapłacić za pobyt a nie liczyć na zniżkę/darmochę,niech płacą jak każdy z nas.
0 0
Do "Belfer": a gdzie w tej zacytowanej wypowiedzi jest nienawiść??? Jakoś jej nie widzę w żadnym słowie. No i uśmiałem się jak czytałem o nauczycielach, co pokazali mi świat i nauczyli myśleć. Dobre. Szkoła, liceum, studia... i nie pamietam jednego nauczyciela, czy profesora, który powiedziałby coś o życiu. Godzina wychowawcza? Zawsze upływała tylko na usprawiedliwieniach nieobecności. Tylu nauczycieli, a nikt nigdy nie powiedział, że powinniśmy wszyscy dbać o ten świat, nie śmiecić, nie marnować, byc dobrym dla siebie nawzajem, szanować się, nie krzywdzić się nawzajem, itd itp. Żaden nauczyciel nie pokazał mi nic poza tym skąd dokąd z książki mam się nauczyć na pamięć, nikt nigdy nie powiedział jak żyć i jak się odnaleźć w tym świecie. Zawsze jak wspominam szkołę mam przed oczami nauczycieli, którzy byli nijacy, byle przetrwać kolejną lekcję, byle odwalić materiał, byle iść do domu. Pamiętam nauczycieli, którzy się wyżywali na uczniach, profesorów, którzy ulewali na studiach według schematu bez zwględu na poziom wiedzy. Niestety nie pamiętam żadnego nauczyciela z pasją. Ani jednego, a było ich wielu. I jak Was wspierać?
0 0
A czy nauczyciel ma inny żołądek i więcej opłat od kasjerki ? Żenujące
0 0
hmm - to wszystko powinni nauczyc Cie w domu. Nauczyciel uczy konkretnego przedmiotu, a wlasciewie ma na zadanie powiedziec co powinienes wiedziec. Jak sie nie bedziesz uczyl to doniczego nie dojdziesz. Podobno skonczyles studia i nie wiesz o tym?
0 0
Ja po studiach na polibudzie muszę zapierniczać na budowie po 11h , bo ciężko się dostać na "stołek inżynierka" , a nauczyciel pierdzi w stołek kilka godzin i jeszcze chce bardziej godnie żyć??? A co ja nie chce?-Mam niedużo większą wypłatę jak nauczyciele, a w każdej chwili mogę zginąć na budowie i co?, mam iść do szefa, że będę strajkował?. Wiadomo co zrobi... Taaaa podniesie mi o 1000zł pensje, bo mi się należy!... Żeby kosztem uczniów żądać podwyżki to jest kompletne dno i żenada!!!....Kto pobiegnie następny po podwyżki: policja, pielęgniarki czy górnicy po "szesnastkę"...
0 0
Weźcie się lepiej do roboty, bo takich tumanów puszczacie, że strach. Dzieci w 5 klasie czytać nie potrafią
0 0
Jak mozna pisac ze mama z 5 dzieci ma 2.5 tys a nauczyciel 1.8 zl nad opieka 25 dzieci. Przeciez nauczyciel nie kupuje jedzenia podopiecznym ubrania a to wszystko kosztuje. Jak tak wogole mozna bylo napisac.
0 0
Maturzystko, czy zainteresowałaś się za co bierze z budżetu ok. 5 tyś. PLN ksiądz proboszcz na emeryturze?
0 0
Do DDD za W.Konia przy spowiedzi.
0 0
Brawo Maturzystka!
Zrobić selekcję wśród nauczycieli, wtedy podniesie sie poziom nauczania. Obecnie to woła o pomstę do nieba. Swoje frustracjie na uczniów wylewaja a nie skupiają sie nad tym, aby dziecko zachęcić do przedmiotu.
Teraz to "miernoty" idą na ten kierunek i mamy to co mamy, Trzeba podnieść poziom na studiach pedagogicznych.
" No wiesz ta "Kaśka" to tak mało inteligentna byla i poszła na pedagogikę "
Ps
Dla równowagi rodzice i dzieci będziemy we wrześniu strajkować, aby ponieść poziom nauczania.
Miesiąc dzieci nie pójdą do szkoły a nauczyciele dostaną bezpłatny urlop. Bo obecnie nauczyciel to " pan na zagrodzie " i uważa, że wszystko mu wolno.
0 0
Wrócą czasy przedwojenne. 4 klasy szkoły powszechnej, wszystkich przedmiotów będzie uczył dobrze opłacany ksiądz, a jakże. Takich matołków potrzeba temu krajowi. Wybierzcie w wyborach partię Biedronia. A ty maturzystko ucz się dopóki masz możliwości. Pamiętam strajki nauczycieli z lat 90. Kolega maturzysta LO, syn solidarnościowca tak wylądował, że nawet nie chcą go do łopaty oni koszenia trawy na plebanii. Ja po studiach jestem i pracuję za granicą na stanowisku dyrektora. Wrócę pod warunkiem rozwiązania Konkordatu w Polsce.
0 0
40 godzin niech będzie w tej szkole tygodniowo, poprawi sprawdziany, a nie w czasie lekcji, na której robi następny sprawdzian! kółka zainteresowań to niech będą kółka, a nie poprawianie ocen. Poziom żenujący. Czy to jest powołanie? czy zawód? Śmiem twierdzić, że tylko i wyłącznie zawód, bo ferie, wakacje, zielone szkoły, rekolekcje, teatrzyki, spotkania,akademie itd... Wszystko macie i jeszcze źle, socjalne, wycieczki bo przecież jest karta nauczyciela. Masz osiągnięcia to nie ma sprawy, podwyżkę bierz!!!! A ci co już osiągną dyplomowanego to zero zero żeby się wykazać, czyżby wypalenie?
0 0
niech chociaż jeden napisze ile ma na godzine i ile ma dni wolnych w roku.i jeszcze gdzie był na wakacjach.moge przytoczyć pare przykładów z fb .sami sie chwalą zdjęciami .ja charuje 6 dni w tygodniu na budowie i nie moge sobie pozwolic na tydzień nad naszym morzem.
0 0
Z ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych - do wiadomości strajkujących i pracodawców:
Art. 23. [Uprawnienia pracownika biorącego udział w strajku]
2. W okresie strajku zorganizowanego zgodnie z przepisami ustawy pracownik zachowuje prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnień ze stosunku pracy, Z WYJĄTKIEM PRAWA DO WYNAGRODZENIA. Okres przerwy w wykonywaniu pracy wlicza się do okresu zatrudnienia w zakładzie pracy.
0 0
Zgadzam się z maturzystką.
Niech sobie strajkują w dni wolne, których mają za DUŻO.
Wszystkich strajkujących , którym się nie podoba powinni zwolnić! Jakoś nie pamiętam aby to nauczyciel mnie czegoś nauczył, w szkole niby wytłumaczył na najprostszym przykładzie a w domu trzeba było samemu do wszystkiego dojść albo rodzice tłumaczyli. Nie ma już nauczycieli którzy chcą czegoś nauczyć, są nauczyciele którzy tylko "odbębniają " lekcje. Czytają z kartki, bo nie chce się im przygotować w domu do tematu. Nauczyciel gdyby był dobrym w swoim zawodzie to nauczył by tego najsłabszego ucznia (choćby podstaw) i to w godzinach lekcyjnych nie poza ( wtedy jest kara), poza to powinni chodzić uczniowie, którzy chcą czegoś więcej .
Zawsze tak było że uczniowie słabsi mieli gorzej, nauczyciel powinien skupiać się bardziej na tych słabszych, bo ten który nie ma problemów z nauką nauczy się sam!
Nauczyciele to najbardziej leniwa grupa zawodowa, wyżej s... niż d... mają.
Jeśli im tak źle niech zmienią zawód, wtedy zobaczą co to jest ciężka PRACA! I nie będzie TYLE wolnego.
I nie pisać , że Zwykli obywatele są z nimi, bo nie są. Ich bronią tylko tacy jak Oni.
0 0
Widze że żaden sie nie odważył napisać ile zarabia.Wszędzie mówią że mało, ale konkretów niema.
0 0
Do wszystkich ziejących nienawiścią do nauczycieli.
Dla swoich dzieci i wnuków szukajcie wolontariuszy, którzy za taaaaakie pieniądze będą z zaangażowaniem pracować z waszymi pociechami. Już to widzę, jak tłumy dobijają się do pracy za głodową pensję.
Sama mam wnuczki i z przerażeniem myślę, kto ma je uczyć, jeśli będą zwalniać się bardzo dobrzy nauczyciele, a zostaną same biedaki z trudem wiążące koniec z końcem.
Ludzie, naprawdę nie rozumiecie, że to się odbije na waszych dzieciach?
I taka mała dygresja. Faktycznie, patrząc na błędy piszących tutaj niektórych "skrzywdzonych" przez szkołę, można wysnuć wniosek, że samemu się nie uczyło, a teraz obwinia się nauczycieli, że nie douczyli.
Jestem za podwyżkami dla nauczycieli i za podniesieniem poziomu nauczania. Wtedy nie tak szybko kończyliby szkołę "specjaliści" od oceniania nauczycieli.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz