2015-04-14 08:10:44
NIEUZASADNIONA EKSPLOZJA KOSZTÓW ADMINISTRACYJNYCH W ZAKOPANEM !!
Studiując wykonanie budżetu za rok 2014 i banalne wydatki nakłoniło mnie do przeanalizowania kosztów administracyjnych za ostatnie lata .
Przerażające jest to, iż w wielu przypadkach koszty administracyjne są wyższe aniżeli środki na dane zadanie.
To nakłoniło mnie to przygotowania zestawienia z kilku poprzednich lat w poszukiwaniu odpowiedzi czym jest to spowodowane ponieważ nie można powiedzieć iż na przełomie ostatnich lat liczba mieszkańców uległa podwojeniu a tak się stało z kosztami administracyjnymi .
Czyżby dwukrotnie spadła wydajność urzędników ?
2014
Wynagrodzenia i pochodne 13 041 862
2013
Wynagrodzenia i pochodne 12 620 258
2012
Wynagrodzenia i pochodne 12 646 276
2011
Wynagrodzenia i pochodne 12 507 927
2010
Wynagrodzenia i pochodne 12 026 162
2009
Wynagrodzenia i pochodne 10 834 860
2008
Wynagrodzenia i pochodne 9 086 713
2007
Wynagrodzenia i pochodne 8 235 376
2006
Wynagrodzenia i pochodne 6 848 154
2005
Wynagrodzenia i pochodne 7 522 076
Niejednokrotnie miałem odczucie iż głównym zadaniem niektórych było tłumaczenia mieszkańcom iż na niezbędne inwestycje nie ma środków i szybko nie będzie .
Być może przez redukcję etatów i zwiększenie efektywności pracy powinniśmy poszukać środków wolnych , na zakup na wolnym rynku kilku mieszkań socjalnych lub na wkład własny przy pozyskiwaniu środków z EU .
Temat będzie z pewnością trudny ale liczę na wsparcie pozostałych radnych i z pewnością będę dążył do sukcesywnego cięcia kosztów administracyjnych do poziomu z roku 2007 poprzez wdrażanie współczesnych systemów zarządzania .
Czekam na Wasze opinie .
Pozdrawiam
Jacek Kalata
Taki jest świat hi hi hi to ci prorok mówi
wpadnij na sesję . Wnioski o cięcia już są u burmistrza . To dopiero początek .
Swoją drogą już dość dawno przed wyborami pisałem coś o wolnych elektronach. Coraz bardziej zaczyna mi to wszystko przypominać takie nieudolne i w skali micro-zakopiańskie „House of Cards” ;)
Na szczęście bez ostrzejszych „zagrań” jak w filmie ;)
W ewangelii św Mateusza 26,52 jest napisane cytat:wszyscy co za miecz chwytają,od miecza giną.Zapamiętaj te słowa do końca życia bo one ciągle będą Ci towarzyszyły.Ja z swojej strony życzę Ci zdrowia i kontynuacji w walce tym mieczem i to by było na tyle.
THE END
jestem wyznawcą prostej zasady
oko za oko , ząb za ząb .
Nie zaczynam ale i sobie nie pozwolę .
A teraz mamy skutki czyichś rozgrywek .
Drogi Jacku pracuj i załatwiaj ale wszystko w zgodzie z duchem chrześcijaństwa pamiętaj nigdy drogą ognia i miecza.tego Ci życzę z całego serca.
Znalazłem w sieci referat Grzegorza Wareckiego i fragment poniżej wkleję.
„Tematem tego referatu będzie analiza wzrostu liczby urzędników, dlatego też na wstępie
chciałbym przytoczyć cytat z książki pt. „Sto zabobonów” prof. J I M
Bocheńskiego: „Aby ukryć pasożytniczy charakter swojej klasy, urzędnicy szerzą zabobony, mówiące
o “państwie", “władzy", “klasie" itp., podczas gdy chodzi w rzeczywistości o nic innego niż o interesy
ich klasy. Urzędnicy mają bowiem naturalną skłonność do mnożenia się jak króliki. Aby zapewnić
posady swoim kuzynom i przyjaciołom, starają się, by ukazywały się coraz nowe ustawy i
rozporządzenia. Klasa urzędników jest rodzajem raka społecznego, który rozrasta się kosztem
zdrowego organizmu i - jak rak - zabije go, jeśli się nie położy tamy jego rozwojowi. Obalenie
zabobonów szerzonych przez urzędników jest warunkiem przynajmniej częściowego uwolnienia
społeczeństwa od wyzysku”
.
Moje stanowisko w tym temacie jest całkowicie zbieżne ze stanowiskiem prof. Bocheńskiego.
Uważam, że rosnąca liczba stanowisk urzędniczych jest nie tylko nie potrzebna, ale i zagraża
efektywnemu rozwojowi ekonomicznemu. Należałoby się zastanowić także co jest przyczyną,
powodem rozrostu aparatu biurokratycznego. Z pomocą przychodzi ekonomista Henri Fayol
tłumacząc to zjawisko na przykładzie biurokracji francuskiej. Każdy książę (prezydent, premier)
chciałby mieć swoich paziów (kancelaria), a paziowie z kolei urzędników różnych rang w różnych
specjalizacjach i dziedzinach (doradcy)2
. Należy pamiętać więc, że biurokracja istniała zawsze i
zawsze zachowywała się w ten sam sposób – rosła.
Dlaczego więc tak trudno ograniczyć biurokrację? Przecież wystarczyłoby wydać
rozporządzenie likwidujące znaczną cześć stanowisk. Jak okazuje się jednak jest to niemożliwe.
Francuski polityk Andre Malraux pisał, że tak trudno jest się pozbyć biurokratów, ponieważ należą oni
najprawdopodobniej do narodowych zabytków.”
Daj Ci Boże żeby Ci sie to udało,ale to są Twoje mżonki budżet musi być taki a nie inny i nic nie zrobisz.Wierz mi to Ci mówi prorok
to my musimy zatwierdzić budżet a i kilka zmian w nim przegłosować też można .
Jak będzie większość to wszystko pójdzie tak jak powinno .
Pozdrawiam
Przepracowałem 40 lat w własnym warsztacie skromnie ale uczciwie i teraz będąc na emeryturze jadę na własnym koniu.Przez te lata z nie jednego pieca chleb jadłem i jako prorok mówię dalej jedno nawet Kalata nic nie zmieni swoimi bajdurzeniami zobaczycie jaki będzie dalszy ciąg tej szopki zakopianskiej.
Z poważaniem dziadku
Sewik to wolny etat stworzył dla byłego burmistrza , ale odbyło się to bez wiedzy radnych i burmistrzów .
A szkoda , ponieważ odbiega to od naszych wytycznych i kierunku oszczędności.
Pozdrawiam
Tym bardziej cieszy mnie górski ostry mikroklimat . Nie mający nic wspólnego z klimatem w reszcie kraju .
Pozdrawiam
„Związek Miast Polskich opracował raport "Samorząd jako pracodawca". Wynika z niego, że w szeroko rozumianym samorządzie pracuje ponad 20 proc. Polaków. W czterech województwach aż co trzecia osoba pracuje w sektorze publicznym. Autorzy raportu podkreślają problem z dostępnością danych dotyczących zatrudnienia w sektorze samorządowym.” (?)
„Liczba osób zatrudnionych bezpośrednio w administracji samorządowej w żadnym województwie nie przekracza 5% wszystkich zatrudnionych, a średnia dla kraju kształtuje się na poziomie 3%. Sytuacja zmienia się w szeroko rozumianym sektorze samorządowym (a więc w instytucjach publicznych, które są albo częścią administracji samorządowej lub dla których organami właścicielskimi są jednostki samorządu lub które wykonują zadania będące ustawową kompetencją samorządów terytorialnych) pracuje blisko 1,9 mln osób, co stanowi aż 21, 5% zatrudnionych ogółem w kraju. W czterech województwach (lubelskim, podkarpackim, podlaskim i świętokrzyskim), blisko co trzeci mieszkaniec jest zatrudniony przez samorząd. Autorzy opracowania zauważają, że utrzymuje się prawidłowość, że wielkość ta jest odwrotnie proporcjonalna do stopnia rozwoju województwa, co poprzez popyt na pracę przekłada się na liczbę osób znajdujących zatrudnienie na rynku pracy poza sektorem samorządowym. Praca w samorządzie gwarantuje jej stabilność - większość osób jest zatrudniona na umowę o pracę. Na umowach okresowych jest zatrudnionych około 7 - 9 % osób. Jeśli już pracownik zostanie zatrudniony, jego etat jest najczęściej utrzymywany, a liczba zwolnień jest niewielka. Zarobki pracowników samorządów są najczęściej wyższe niż średnia krajowa.”
Jeśli dołożymy do tego mundurowych, emerytów, rencistów, polityków no i na tacę też coś wypada, to wyjazdy młodych za granice (żeby poznać świat, jak mówi jedna z posłanek PO) chyba nikogo nie dziwią.
@prorok czyje się w tym klimacie bardzo dobrze i pisze zgodnie ze swoja wiedzą nabyta w komunistycznych szkołach. (tych dawnych i teraźniejszych). „ Tu potrzebne są miliony a są takie możliwości pozyskasz je…”
Proste i gładkie jak zmierwiony drut kolczasty – EBC dodrukuje ejro i zielona wyspa zakwitnie.
Zapytaj dzieciaka z miasta skąd się bierze mleko a dowiesz się że z kartonu. Widzisz jakie to proste!
A najważniejsze, że budżetówka to głosy w wyborach, a mamy rok wyborczy. Co mądrzy Politycy co to same sukcesy dotąd odnosili (szczególnie w wyprzedaży majątku, zadłużaniu nas i żebraniu o dotację) powinni zrobić, żeby sukces w wyborach zaliczyć? No Jacusiu zgadnij – no, no --- powinni dać cukiereczki!
@prorok się nie denerwuje, @prorok wie na jakim koniu jedzie. Zaglądamy do Gazety Prawnej i mamy cukiereczki.
„Wszystko wskazuje na to, że rząd wysłucha apelu Mateusza Klinowskiego, nowego burmistrza Wadowic, który na początku roku odważył się głośno powiedzieć w mediach, że zarobki samorządowców powinny wzrosnąć co najmniej o 10 tys. zł. Jutro Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji na posiedzeniu zespołu ds. administracji publicznej i bezpieczeństwa obywateli, w ramach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu, będzie rozmawiało o podwyżkach dla tych osób.
Jeśli odmrożone zostaną płace w administracji rządowej, to wówczas będzie można również podnieść płace samorządowcom – zapewnia Wójcik. Ten warunek wydaje się już spełniony, bo pani premier kilka tygodni temu poinformowała rządowych urzędników, że otrzymają podwyżki.”
Jacku – taki mamy klimat!
to co , mamy nadal udawać że problemu nie ma ???
Jak długo jeszcze ?
Ponieważ nie zamierzam ubiegać się o stanowisko Burmistrza , mogę spokojnie stracić kilka głosów wyborców pracujących w UM .
Naprawdę,nie będę tego żałował .
Pozdrawiam
tu widać że nigdy nie pracowałeś w prywatnym sektorze i nie znasza rzeczywistości na rynku pracy .
Pozdrawiam
Tu potrzebne są miliony a są takie możliwości pozyskasz je zrobisz drogę na furmanową i wiele dobrych innych rzeczy,bo w tej chwili siejesz tylko mąt.
Przemyśl to i weż się za robotę a ludzie będą cię chwalić a na stanowisko burmistrza masz już nie daleko.
z tego co mi wiadomo to turystów obsługują hotelarze, restauratorzy , mieszkańcy a nie urzędnicy .
Nie zamierzam już wspomnieć o BPZ z odrębnym budżetem .
Nie jesteśmy jedynym miastem turystycznym ale jednym z najwyższymi kosztami administracji .
I to jest Bardzo niepokojące .
Czyżby w latach poprzednich nie było tu turystów ??
Zapomina Pan, że Zakopane jest miejscowościom turystyczną. Co to oznacza domyślam się, że Pan wie. Ale tak na wszelki wypadek podpowiem. To znaczy, że okresowo w Zakopanem jest więcej i to znacznie osób niż stale zamieszkująca. Zestawienie pod kątem mieszkańców akurat w stosunku do Zakopanego nie ma sensu. Wymagał bym raczej od Pana jako radnego i to takiego od sensacji lepszego przygotowania. Np. przeanalizowanie zadań które na przestrzeni opisywanych przez Pana lat spłynęły do samorządu lokalnego ze strzebla centralnego. Tak robi profesjonalista a nie dyletant.
Inne miasta powyżej 15 tys. mieszkańców 257.zł
w tym samym czasie Zakopane ponad 328 zł
http:/ /www.wspolnota. org.pl/fileadmin /formhandler-download /Ranking_-_wydatki_na _administracje__ .pdf
wszystkie urzędy SĄ wspomagane wolontariatem >Bo jak inaczej nazwać staże i praktyki .Ci, którzy wypadli z rynku- są kierowani na staże za chyba 800 zł. Tyrają z nadzieją na robotę. Przyglądnij się US czy UM... to jest zwykłe świństwo -co wyprawiają z ludźmi.Wiem coś o tym ,wiem od moich bliskich...
A ilość papierów do przerobienia akurat w UM jest z każdym rokiem większa. Wynika to z przepisów a nie złej woli urzędasów.
wszelkie Urzędy powinny być wspomagane wolontariatem tak jak towarzystwa pozarządowe wtedy i koszty administracyjne są mniejsze i nikt nie ma pretensji ze ktoś coś robi złe za nasze podatki
Ponadto petenci zadowoleni z obsługi mieliby prawo odprowadzic1 procent podatku na cele działalności tych którzy im załatwili sprawę..pozwoliłoby to równocześnie na zlikwidowanie pojęcia korupcji i kumoterstwa.
Wcześniej napisałem to przy założeniu ,że nikt się nie obija ponieważ ciężko z góry jest komuś udowodnić że ma złe intencje. A skoro takie założenie było to zapytam CIę uorcyk jak się poczujesz w super restauracji z jednym kelnerem. Czy dalej będziesz twierdzisz że więcej kelnerów to nie szybsza obsługa klienta ????!
Już tu ktoś napisał. Zrezygnuj Pan z diety radnego i pokaż Pan że można bez pieniędzy działać. Wytykasz Pan ludziom ,że ośmielają się pobierać pieniądze za pracę. Jeśli Pan pozwalniasz część ludzi to zwiększy się ilość zadań na jednego urzędnika i tym samym zwiększą się kolejki. Poza tym zapomniał Pan powiedzieć, że część budżetu miasta składa się z dochodów pobieranych właśnie przez tych znienawidzonych przez Pana urzędników. To są różnego rodzaju opłaty. Tych Pan nie podał bo o nich Pan pewnie nie wie.
zaczynam się do tego przyzwyczajać.
Jakoś to będzie ale z pewnością nie kosztem mieszkańców , czas na cięcia w administracji i dostosowanie pracy UM do obecnych standardów rynkowych .
Pozdrawiam
Stracić szacunek u takiej persony jak buhahahah to naprawdę tragedia nie do przeżycia.wyrazy współczucia z tego powodu i wielkie kondolencje...strata niepowetowana naprawdę
Nie pozostaje nic innego jak życzyć panu aby ten buhahaha w związku z tym ze stracił pan u niego szacunek w ogóle zaprzestał zawracania sobie głowy pańska osoba ,nie pisał w pana stronę i okazał się człowiekiem słownym i honorowym i nie zawracał sobie głowy takim byle kim jak pan..
Zycze wiec panu więcej takich buhahahowcow u których stracił pan szacunek . i tu moje ......nie buhahaha .ale hahahahahah buuuuuuu
nieutulony w bULu wyborca jak mawia prezio Komoruski
Postaram się jutro przygotować zestawienie z innych gmin i go opublikować .
Ok. 480 zł/rocznie przeznaczone przez każdego mieszkańca na administrację , to zdecydowanie za dużo .
Polecam portal samorządowy wspólnota ,
pozdrawiam
No proszę podać to zestawienie w Nowym Targu. Jeśli w ogóle ma pan zielone pojęcie. Coś mi się wydaje, że w mowie jest pan silny ale w faktach zieloniutki.
w którym wydziale pracujesz ??
Porównaj NT - koszty ilość zatrudnienia , ilość mieszkańców .
Czyżby tam obowiązywało inne prawo i mieli inne obowiązki ??
Pozdrawiam
Opozycja pozaparlamentarna - nie wiedziałem że Zakopiańska rada miasta to parlament .
Blisko 100 % zwiększyły się koszty utrzymania darmozjadów urzędniczych a przychody miasta spadły i powiększyły się długi . Wniosek prosty - na koniec 2015 r bilans będzie taki że nie będzie z czego utrzymać darmozjadów urzędniczych i z czego spłacać długów .O inwestycjach bez kredytów zapomnijcie . Wrzask podnosi głównie zagrożona część urzędasów ,bo nieuchronnym jest likwidacja ponad połowy stanowisk by miasto mogło funkcjonować .W pierwszej kolejności do likwidacji straż gminna .
P. Kalata sprawdź pan ile miasto wydało na projekty które nigdy nie będą realizowane i kto je wykonywał . Ile poszło na nagrody i kto je otrzymywał . Trwonienie naszych pieniędzy nie jest chwalebne - powinno być napiętnowane .Nie bardzo rozumiem skąd wziął się ten wrzask na forum dotyczący Pańskiej osoby w temacie sprawdzania kosztów - przecież to P. obowiązek jako radnego i całej rady . Wychodzi na to że wrzeszczą ci którzy nas golą - zwracam tylko uwagę że przy takiej gospodarce miasta i polityce państwa rządzonego przez niebezpiecznych indolentów nie ma już z czego golić. Jedynym rozwiązaniem będzie sprzedaż reszty majątku miasta np. Spółki Tatry , udziałów w Geotermii Podhalańskiej i redukcja kosztów w administracji .
Zdjecia ukażą się w odpowiednim czasie ale nie na meila- jak sugerujez- ale publicznie. tutaj. Zdjęcia robione dziś przed południem.
Nie chcę bronić poprzedniej władzy ale stawianie takich zarzutów jest uzasadnione wtedy i tylko wtedy kiedy nie ma się dostępu do dokumentacji. Jak pan był w opozycji pozaparlamentarnej to takie rzeczy mógł Pan mówić, ale dzisiaj nie wypada bo w każdej chwili może zrobić Pan zestawienie. Koszty na administrację zostały zwiększone ale też zadania przekazane ze szczebla centralnego do samorządu się zwiększyły. To oczywiście pociąga za sobą zatrudnienie dodatkowych ludzi którym trza zapłacić i kółko się zamyka.
świetne podsumowanie , ale brak jednoznacznej odpowiedzi .
Ciąć mimo wrzasków i małej ilości wełny czy nadal się łudzić że wełny będzie więcej ?
Pozdrawiam
Wybrałem kilka cytatów – można powiedzieć też speców, bo ludzi zajmującymi się zagadnieniem biurokracji i piszącymi na ten temat różne prace. Jako Spec przez duże S może byś też nam tu coś ciekawego dopisał!
Biurokracja jest to system papierów kancelaryjnych, dla którego człowiek jest niczym. Nie dostrzega człowieka, a gdy przypadkowo dostrzeże, uważa go za coś bezwartościowego, gdyż dla biurokracji istnieją tylko papierki międzykancelaryjne. Ruch tych papierów nazywa się administracją, a z człowiekiem niech się dzieje co chce! Przez porządek w administracji rozumie się porządek w papierach, choćby kraj cały pogrążony był w straszliwym nieporządku.
Biurokracja to forma ustrojowa oparta na pracy biur, których funkcjonariusze (urzędnicy) – zamiast realizować interes publiczny – realizują interes własny.
Biurokracja jest wyrazem elementarnego strachu przed zezwierzęceniem. Bo żyć bez dokumentów – to żyć jak zwierzę.
Najlepsi urzędnicy nie zdołają utworzyć dobrej biurokracji, gdyż ona jest złą zasadniczo i nieuleczalnie. System biurokratyczny marnuje niepotrzebnie tysiące porządnych ludzi a milionom zawadza. Na biurokrację jest jedna tylko rada: usunąć ją; postarać się, żeby przestała istnieć.
Biurokracja to dobrze zorganizowana zaraza.
Redukcja liczby urzędników przypomina strzyżenie prosiąt: wełny mało, wrzasku dużo.
Dzięki za diagnozę i krytykę .
Pozdrawiam
Drogi przyjacielu , poza podatkiem dochodowym jest ich jeszcze kilka takie jak Vat, od nieruchomości, akcyzy ,
Budżet miasta to widocznie zbyt skomplikowana sprawa dla ciebie .
Ale tak bywa .
Swój samochód sprzedałem , ponieważ nie byłem w stanie dojechać do domu i niezbyt był mi potrzebny .
Zostaliśmy na samochodzie terenowym żony .
Nie pracowałem ponieważ mam pod opieką osobę z zaburzeniami psychicznymi i do momentu aż ta osoba była na chodzie - nie byłem w stania .
W ubiegłym roku uruchomiłem swą działalność i zaciągnąłem kredyt by sfinansować inwestycje - która już zaczęła na siebie pracować .
Także moje życie nie odbiega zbytnio od normy .
Być może mam je tak zorganizowane że mam więcej czasu wolnego aniżeli ty .
Ale jest to wynik moich decyzji i konsekwentnego ich realizacji . A że ty nie potrafisz tak sobie czasu zorganizować to jest jedynie twój osobisty problem .
Pozdrawiam
"Oto majątki zakopiańskich radnych [PODSUMOWANIE]
Jacek Kalata 1,13 mln zł
Oszczędności: 2 tys. zł
Nieruchomości: 1/4 domu o powierzchni 400 metrów kwadratowych - 250 tys. zł, 1/4 działki 1307 mkw. - 65 tys. zł, gospodarstwo 0,8 ha - 800 tys. zł
Dochód : brak
Auta : brak
Zadłużenie : 103 tys. 988 zł"
Niech Pan nie mówi, że urzędnicy są utrzymywani z Pańskich podatków, bo zgodnie z Pana oświadczeniem Pan żadnych podatków nie płaci.
Ciekawe czyim autem Pan jeździ? Aaaaaa........ pewnie żony :)
puść zdjęcia na mój adres mailowy .
Ja ci puszczę do porównania te sprzed czyszczenia i po czyszczeniu .
radni pierwszej kadencji mają więcej zapału i nie s POukładani .
konary usunięto jeszcze w grudniu ubiegłego roku, dzięki nowym Burmistrzom .
I wiosenne roztopy nie dokonały zniszczenia - planowanego przez poprzedników i ich NIEUDOLNOŚĆ .
Pozdrawiam
to moja .
nie jest tak źle, na poziomie samorządu to ny zatwierdzamy budżet i tu możemy dokonywać zmian .
Z pewnością przy najbliższej okazji postaram się o poparcie w radzie o redukcję co najmniej kwoty 500 000 zł . Pod koniec roku będziemy się zajmować budżetem na rok 2016 i tam zadbamy ponowne o cięcia .
To zmusi Burmistrzów do dokonania reorganizacji urzędu, co jest niezbędne .
Pozdrawiam i liczę na wsparcie .
Święta prawda. Tylko nie widzę szans, żeby zrobić z tym porządek. Bo kto by miał się tym zająć? no kto? URZĘDNICY? No urzędnicy, bo kto!?
Tylko to mi przypomina sytuację, kiedy złodziej sam z siebie miałby powstrzymywać się od kradzieży!
Nie zmienia to faktu, że urzędników jest za du żo - za du żo jest biurokracji - za du żo jest ustaw
a klawisz (przecinka) się przyciął? A co do treści i ogółu sprawy - działaj Pan, działaj, pisaniem nic nie wskórasz.
przyjacielu
są to dane z poszczególnych lat .
Najniższe koszty były w roku 2006 - 6 848 154 zł ./czeski błąd wcześniej popełniłem / i w stosunku do tej wartości jest to wzrost o 90.44%
13 041 862 – 7 522 076 = 5 519786
5 519786/7 522 076 x 100 = 73.38% w ciągu 10 lat
Jak będziesz tak Kalata wszystko liczył "na oko" to skończysz w więzieniu.
Czyli jeśli mój szef je mięso, a ja jem kapuste - to uśredniając zjedliśmy gołąbki??
Pochwal się wzrostem wynagrodzenia .
U większości jest to wskaźnik inflacji a może powinienem wskazać coroczny wzrost zatrudnienia ??
W 2006 r - było ok 100 etatów , w 2014 - ponad 170 przy porównywalnej iloci mieszkańców .
w 2005r kupiłem za te same pieniądze 2x tyle
Zreszta w wileu przypadkach wciaz chyba pokutuje stare przekonanie ze do pracy sie przychodzi odpocząc
Majcher dawal podwyzki chcac miec za sobą pracownikow.
-
PRACA | dam
PKL Horeca Sp. z o.o. jest Spółką wchodzącą w skład Grupy PKL, która oferuje całoroczny, kompleksowy zakres usług turystyczno-wypoczynkowych oraz posiada własną bazę noclegową i restauracyjną. Obecnie poszukujemy osoby na stanowisko: KOORDYNATOR ZESPOŁU DS. ROZLICZEŃ I ADMINISTRACJI. Miejsce pracy: Zakopane. CO BĘDZIE NALEŻEĆ DO TWOICH OBOWIĄZKÓW? - Koordynacja pracy zespołu rozliczeniowego, - Kontrola poprawności dokumentacji magazynowej i sprzedażowej, - Zarządzanie procesem zamknięcia miesiąca oraz rozliczaniem inwentaryzacji gastronomicznych (niezgodności, wdrażanie usprawnień), - Nadzór nad obsługą administracyjną Spółki, obiegiem i ewidencjonowaniem dokumentów, - Nadzór administracyjny nad umowami kierowanymi do podpisu, kontrola poziomu realizacji zawartych umów, - Nadawanie uprawnień i zarządzanie rolami użytkowników w systemach magazynowo-sprzedażowych, - Administrowanie bazy systemowej w zakresie indeksów, receptur i pozycji sprzedażowych, - Opracowywanie procedur i instrukcji, prowadzenie wewnętrznej księgi standardów, - Ścisła współpraca w obrębie działu, oraz z klientem wewnętrznym i zewnętrznym, - Tworzenie zestawień, porównań i raportów na zlecenie przełożonego. DOŁĄCZ DO NAS! Aplikuj przez: https://www.pkl.pl/post/koordynator-ds-rozliczen-i-administracji.html
WWW: https://www.pkl.pl/post/koordynator-ds-rozliczen-i-administracji.html -
NIERUCHOMOŚCI | pośrednictwo
Siewierski Nieruchomości ul. Br. Czecha 1, Zakopane. +48 18 20 66 129, +48 506 13 14 63 www.siewierski.pl -
NIERUCHOMOŚCI | kupno
Kupie Pilnie -Pensjonat w Zakopanym -tel 660797241 b12.pl. -
PRACA | dam
Zatrudnię KIEROWCĘ C+E na pracę po kraju ( poniedziałek - piątek). Praca na plandece. Kontakt 514 240 136, 691 758 882. -
SPRZEDAŻ | zwierzęta
Sprzedam konia czeskiego zimnokrwistego. Masc karogniady,przyjazny dla dzieci, jezdzil w zaprzęgu i siodle. WAŁACH. Prawie 3 lata. kontakt tylko telefoniczny 791818377. -
PRACA | dam
Przyjmę DO OPIEKI NAD STARSZĄ OSOBĄ. 602 534 193. -
SPRZEDAŻ | zwierzęta
Dwa KONIE 8.500 zł/szt. 790 759 407. -
SPRZEDAŻ | różne
DREWNO OPAŁOWE 160zł/ m3 i odpad tartaczny 130zł/m3. 790 759 407. -
SPRZEDAŻ | budowlane
WIĘŹBA 950 zł/kubik. 790 759 407. -
MOTORYZACJA | sprzedaż
SKUTER SNIEŻNY POLARIS. SILNIK ŻUKOWSKI prawie nowy. 515 503 494. -
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Do wynajęcia MIESZKANIE, I piętro, Waksmund. 515 503 494. -
PRACA | dam
Skicontrol H.Martinczak.s.k.a. (Białka Tatrzańska) przedstawiciel na Polskę firmy SKIDATA, zatrudni: INFORMATYKA - SERWISANTA. Oferujemy: umowę o pracę, możliwość rozwoju zawodowego. Wymagania: znajomość rozwiązań IT, wykształcenie kierunkowe, doświadczenie na podobnym stanowisku, znajomość j.angielskiego, czynne prawo jazdy kat.B. Główne obowiązki: montaż i serwis systemu kontroli dostępu SKIDATA. CV prosimy przysłać na e-mail: praca@skicontrol.pl -
PRACA | dam
POTRZEBNA OPIEKUNKA DO 8-MIESIĘCZNEGO DZIECKA, 4-5 godzin dziennie. Zakopane. 692 278 855. -
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Oferujemy powierzchnię parkingową dla pojazdów osobowych/dostawczych/ciężarowych z możliwością składowania /przechowywania towaru, na monitorowanym obiekcie z własną stacja paliw. Przemysłowa dzielnica Nowego Targu blisko wjazdu na S7. Zapraszamy. Tel. 602 290 555 -
PRACA | dam
PIEKARNIA W ZAKOPANEM ZATRUDNI PIEKARZA. Na stałe, umowa. 602 759 709 -
PRACA | dam
Zatrudnię SPRZEDAWCZYNIĘ DO SKLEPU SPOŻYWCZEGO W ZAKOPANEM. 602 759 709 -
NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
Sprzedam DZIAŁKĘ W ŁAPSZACH WYŻNYCH (nr 2903, 2904, 2905). 572624414. -
USŁUGI | budowlane
USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484. -
KUPNO
OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. SKUP STARYCH SPAWAREK. 536 269 912. -
USŁUGI | budowlane
FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371. -
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO. 882080371. -
PRACA | dam
NIEMCY - murarz cieśla malarz ocieplenia spawacz elektryk kranista. 601-218-955 -
USŁUGI | budowlane
HYDRAULIK - 660 404 104. -
PRACA | szukam
KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, POSPRZĄTAM. 796 358 958. -
USŁUGI | budowlane
PRACE WYSOKOŚCIOWE, MALOWANE DACHÓW, MALOWANIE ELEWACJI METODĄ NATRYSKOWĄ ORAZ KLASYCZNĄ. 537 160 398. -
KUPNO
Kupię LIMBĘ na pniu. 605 306 244 -
PRACA | dam
Praca na budowie - docieplenia, budowy od podstaw, wykończenia. Zakopane i okolice. tel. 500160574. 500160574
Tel.: 500160574 -
PRACA | dam
PRACA W SKLEPIE SPOŻYWCZYM - BUKOWINA TATRZAŃSKA - STOISKO MIĘSNO-WĘDLINIARSKIE. 609820250 as.stasik@op.pl
Tel.: 609820250 -
USŁUGI | inne
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098. -
PRACA | dam
POSZUKUJEMY KANTORA DO UDZIAŁU W TRADYCYJNEJ MSZY ŚWIĘTEJ WSZECHCZASÓW. 697 718 044 -
USŁUGI | budowlane
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. 787 479 002. -
SPRZEDAŻ | różne
DREWNO KOMINKOWE. 501 577 105. -
NIERUCHOMOŚCI | kupno
Kupię działkę na Podhalu GOTÓWKA!!! 600 404 554
Tel.: 600 -
USŁUGI | budowlane
CIEŚLA BLACHARZ, BUDOWA OD PODSTAW. 516 563 400. -
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590. -
USŁUGI | budowlane
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.