2014-07-11 22:29:38
Można coś z "tym" zrobić... Zabić.
Tym razem poruszę temat niezwykle dla mnie trudny, a wciąż bardzo aktualny: aborcja eugeniczna. “Ciężkie uszkodzenie płodu, wada genetyczna lub wrodzona”, takie uszkodzenia płodu pozwalają na legalne jego usunięcie. Ja cierpię na rozszczep kręgosłupa - czyli mam wadę wrodzoną.
Zgodnie z danymi zaczerpniętymi z książki „Zdrowie kobiet w wieku prokreacyjnym 15–49 lat” (UNDP, 2006), to jedna z najczęstszych wad występujących u noworodków. Szacuje się, że w Polsce, na 10 tys. dzieci, sześcioro lub siedmioro rodzi się z rozszczepem kręgosłupa. W porównaniu do innych krajów europejskich, to dość wysoka liczba, zdaniem specjalistów wynikająca.: „ zapewne z odmiennego stosunku do przerywania ciąży”. Dla porównania, na bezmózgowie, na które zwolennicy aborcji powołują się najczęściej, cierpi jedno lub dwoje[!] dziecina 10 tys. urodzeń. Co ciekawe, mało kto wie, że badania prenatalne zazwyczaj wykonywane nie są po to, by wykryć te najcięższe wady, które nie pozwalają dziecku przeżyć, tylko by sprawdzić czy potomek nie ma rozszczepu kręgosłupa lub zespołu Downa. I to paradoksalnie nie bezmózgowie, a właśnie te dwie wady są najczęstszą przyczyną dokonywania aborcji.
Tyle statystyk. Teraz trochę z życia. Zdaję sobie sprawę z tego, że posiadanie chorego dziecka to wielkie wyzwanie. Każdy rodzić chce mieć zdrowe, piękne i mądre potomstwo, to rzecz oczywista, ale niestety, życie nie zawsze jest łatwe i przyjemne. Ale też nie zawsze jest także tak straszne jak je malują lekarze. Trzeba być bardzo ostrożnym w przyjmowaniu diagnozy, w stylu :’’dziecko na 100% będzie chore. Będzie miało to czy tamto”.
Ja “na 100%” miałam nie chodzić, mieć wodogłowie, które mogło uszkodzić mózg i miałam być zależna od innych do końca życia, etc. Niewiele z tych „oczywistych” przewidywań się sprawdziło. I nie jestem w tej kwestii wyjątkiem!
Za każdym razem, kiedy czytam, że dziecko chore to tylko i wyłącznie nieszczęście, chce mi się płakać.Czuję się osobiście dotknięta publicznymi i nie tylko publicznymi debatami w takim tonie. Sugerowanie, że chore dzieci, czyli również JA, jesteśmy z założenia niepotrzebnym nikomu ciężarem, jest niedopuszczalne! Gdy słyszę np. z ust p. Wandy Nowickiej, że LEPIEJ jest dla chorego człowieka, żeby się nie urodził, to pragnę zapytać “Według kogo jest lepiej?”.Na pewno nie według mnie. Ja jestem szczęśliwa że żyję. Owszem, nie jest łatwo być niepełnosprawnym w kraju, który nie dba o ludzi chorych, ale przepraszam Panią i Pana posła za to co powiem, cieszę się, że moja mama mnie nie wyskrobała!
Miałam dokładnie 14 lat,kiedy po raz pierwszy zobaczyłam w polskim parlamencie „jatkę” na temat aborcji.Nie mogłam uwierzyć w to co słyszałam i oglądałam. Zapytałam więc wprost:
- Mamo, czy to znaczy,że gdybyś mnie nie chciała, mogłabyś mnie zabić?
- Tak- odpowiedziała mama.
- I mój kraj, moje państwo pozwoliłoby na to?
- Tak.
Nigdy w życiu nie usłyszałam czegoś równie strasznego. O nie, przepraszam, w zasadzie nieustannie to słyszę.
Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, dlaczego nas, samych zainteresowanych, NIKT NIGDY NIE PYTA, co my uważamy na temat aborcji? Dlaczego nigdy, do żadnej debaty nie zaproszono osoby niepełnosprawnej lub nieuleczalnie chorej? Łatwo jest z sejmowej mównicy głosić „prawdy oczywiste”, gorzej jednak spojrzeć komuś w oczy i powiedzieć :”Pani i Pan nigdy nie powinniście się urodzić”.
Mogę zrozumieć wiele. To, że kobieta nie jest gotowa zostać matką. To, że boi się o swoje życie lub zdrowie. To, że nie chce mieć chorego dziecka. Ale proszę też zrozumieć mnie i tysiące chorych ludzi, którzy siedzą przed telewizorami, czytają gazety, słuchają radia i dowiadują się, że ich życie jest nic niewarte. Przeciwko nam wytacza się najcięższe działa, nie bacząc na to jak bardzo nas to rani. Ja na szczęście ŻYJĘ i nikt mi już prawa do życia nie odbiera. Piszę jednak w imieniu tych, którzy jeszcze nie mogą sami się bronić. Bo jeszcze się nie narodzili.
Nie ma oczywiście sensu spierać się o to, która wojna była „gorsza” czy „bardziej okrutna”. Każda z nich toczyła się w innej epoce, miała inne przyczyny i skutki. Ze sporu takiego niewiele by więc wynikło, co najwyżej refleksja nad stanem duchowym człowieka. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że w mitologizowanej często przeszłości sprzed II wojny światowej, również działy się rzeczy trudne do ogarnięcia rozumem. Jedną z nich była właśnie wojna trzydziestoletnia toczona o… wiarę."
KOBITO!!....czy Ty widzisz to co piszesz?????
Jeszcze nie tak dawno kościół był przeciw pobieraniu narządów.....ale po przemyśleniach,że jadąc co niektórzy po promilach będą potrzebowali podrobów teraz wręcz nawołują do oddania......
Powtórze to kolejny raz......won sukienkowym od damskich d.......niech sie zajmą
dziećmi które spłodzili....
""Religia prawie zawsze prowadzi do wojny .Kazda ......Tak było od setek lat....
Cos jednak swita ( tabletka).
Jesli chodzi o zdrowa rodzine to dziecko moga oddac do adopcji , ale to juz inna sprawa.
Lach czuję ... że.... krążysz gdzieś z gumką.. :) ale musisz poczekać.. :) na sen.:*
Puknij se w okno, jak się obudzisz. :)
Moja babcia zawsze tak mówiła(pewnie ci sie nie spodoba) "Jak Pan Bóg daje dzieci..., to daje i na dzieci.." to jest prawda. wystarczy popatrzeć.. Dzieci z wieloletnich rodzin są o wiele lepsze, może nie żyją w luksusie,ale życie im sprzyja.. przykadów nie bedę podawać, ale w wielu przypadkach tak jest ! Wyszli z dużych rodzin i biedy a są bogatymi ludźmi.
ps co do adrenaliny.. :) ja to zawsze emocjonalnie podchodzę do wszystkiego.. potem,... taki mam charakter..:)
ps
co
Wiesz jak ciezko jest dziecku dziecko wychowywac . Zwlaszcza u nas .
ps. To tylko dyskusja nie ma co sie denerwowac .
Miło było... jak się więcej nie odezwiesz(ale coś mnie uwku*rwiaL, to Twoje..:)
ps
To co po każdym stosunku masz zamiar aplikować partnerce.. tabletki wczesnoporonne?Iinaczej nie zapobiegniesz temu, aby serce nie biło. O ciaży w100% dowiadujesz się jak już serce bije.. Wtedy podejmuje się decyzję.. wcześniej nikt tego nie zrobi...
ps. Plemnik czy nawet jajo zaplodnione dzieckiem nie jest .
Twoją niechęć do kleru mogę zrozumieć... ale żeby być takim przeciwnikiem życia tego nie mogę pojąć!!!!... Bo to co napisałeś... nijak się ma do tego, co zrobili w tym szpitalu, i że za wszelką cenę chcą sprofanować ten szpital.. Jest wiele placówek w których dokonuje się aborcji ,ale ten jest wyjątkowy ze względu na Patrona..Św Rodzina..!!! Jaka rodzina takie mamy społeczeństwo, i tacy ludzie właśnie będą nas później leczyć, za jakieś dwadzieścia lat, Z takim poglądem jak Twój... nic nie stanie na przeszkodzie, aby w każdej chwili odłączyć dziadka od aparatury.. (sorry, ale sam się o to prosiłeś)
"W Szpitalu im. Świętej Rodziny dokonano 23 lipca pierwszej – od chwili odwołania prof. Bogdana Chazana – aborcji. Stało się to zaledwie dwa dni po jego odwołaniu z funkcji dyrektora tej placówki. O zdarzeniu poinformował KAI sam prof. Chazan, który stracił stanowisko po tym, jak - powołując się na klauzulę sumienia - odmówił dokonania aborcji ciężko chorego dziecka."... Gość Niedzielny
- Ty ta twoja małpka ma już włosy.
- No i co. Ona już je banany.
Teraz tak sie mlodzi bawia. Potem problem . Tylko nie mow ze w tedy o dzieciach mysla .
1. Mały model
2. Odlew
3. Obróbka dłutem
4. Gładzenie
5. Odsłonięcie
6. Przemówienie
7. Kolacja
Jak powstaje człowiek?
- Tak samo, tylko w odwrotnej kolejności.
Ale w ciemnościach też można, bardziej wyobraźnia działa...
ps
Coberka fajnego pucusia żeś zrobił.. :) takie Ci wychodzą.. :)
- Za ten czyn zapłacisz krwią!
Po kilku dniach Ewa natknęła się na tego samego węża, który ją namówił do zerwania jabłka i mówi:
- Przez Ciebie teraz będę musiała płacić krwią!
- Oj, nie marudź! - mówi wąż. - Wynegocjowałem Ci to w dogodnych miesięcznych ratach.
Jak obydwoje uczestniczą.... to obydwoje biorą pełną odpowiedzialność, za swoje czyny. Nawet jeżeli ma to być "zabawa" . Owszem kobieta może kusić.. :) ale nic nie zrobi, jak on jej nie chce.... Facet jest tu decyzyjny...w 100% bo jak mu nie dygnie.. :):)
ps
Kobieta zawsze może.. a nie zawsze chce, a mężczyzna nie zawsze może,ale choć w myślach chce. :) trafiony :P
Rys- Ja nie mówię,żę wszystko wiedziałam.bo ja akurat takich lekcji nie miałam, Miałam religię na której mówiono dziewczyno/chłopaku szanuj swoją godność i ciało. W tej toalecie sam widzisz,ta dziewczyna była dobrze wyszkolona, a ja przy niej w tym wieku byłam ciemnogród. Wniosek jej wiedza była dobra , ale że chyba myślisz o jakimś symulatorze.. :) na tych lekcjach,
Nie tylko na lekcji religii,, ale mama cały cos mi godała, co byk poza ściany nie łaziyła,,a jak nazbiyrom. to bede bawić. :)Nie było mowy o żadnej aborcji.
W dużej mierze to jest zależne od rodziców, jak dziecko podchodzi do odpowiedzialności za swoje czyny, Zaczynasz to wiedz jakie są tego konsekwencje.. Nie ma że boli,... bierzesz na siebie całą odpowiedzialność, nawet gdyby ci się dziewczyna nie podobała..,ale dziecko będziesz chował... takie info dostał mój syn. A, nie udawać,że o niczym nie wiesz. kpw.. (trafiony) :)
sp Miłego dnia... gorącej.. kawusi, smacznego śniadanka..:*a ja idę nyny - do 11tej :P
ps. Nie sadzisz ze o tej toalecie ,to uwaga nie na miejscu ? Chyba ze tak podchodzisz do zycia .
"...Jak donosi policja, do toalety udało się dwoje młodych ludzi (21 i 17 lat) Na nagraniu widać jak mężczyzna dominuje dziewczynę a następnie prosi ją aby zadowoliła go oralnie. A ta Ze strachu odgryzła chłopakowi penisa w Poznańskim klubie. "
Oj, biedny...:):)
ps
..Faktycznie jest to wynik braku lekcji z wychowania seksualnego nad którym tak Rys ubolewa :P
Tak na Dobranoc , ku przestrodze, do poduchy>>>:):)
Jak mo być juz tak bardzo świadomie, to zawse godoj ze teroz ide dziecysko robić, coby syćka wiedzieli.. :):) >> trafiony zatopiony...:P:*
Obecnie wszystko ku temu zmierza, aby ta machina zabijania się rozkręcała.. Wszystko tak jak mówisz, dla pieniędzy.
Życie ludzie jest nakazem, bo skoro powstało to musi istnieć. Inaczej świat zginie. To według Twojej , wypowiedzi są razem, bzykają się, ale jak się pojawi ciąża w nieodpowiednim momencie to aborcja, To tak jakby umyć się pod prysznicem i a piat na nowo. Jeżeli takie maja podejście do życia.. niech się wysterylizują.. a niech nikomu krzywdy nie robią.
Ps
Powiedz mi, jakie to według Ciebie jest świadome poczęcie.. ? Ty idąc z kobietą do łóżka nie jesteś świadom tego co robisz i jakie są tego konsekwencje.. ?
Nawet jeżeli chodzi o młodzież, to też jest tego świadoma,ale tak tylko się tłumaczą, ze wstydu. Ze ino na fotelu siedzieli, i nie wiedzą skąd to dziecko się wzięło.. :) głupie gadanie i tyle.
Ja nie miałam takich lekcji a wszetko umiem.. :P i kompa też nie było..
Porównując służbę zdrowia i jej organizację pracy,tą u nas a za Zachodnią ,Południową czy nawet z wieloma krajami Afrykańskimi , można tylko usiąść i płakać jak wiele dzieci ,które nie mogły zrozumieć dlaczego dzisiaj do zmiany opatrunku potrzebny jest lekarz specjalista ,ze skierowaniem od lekarza rodzinnego i aby się dostać do takiego specjalisty to potrzeba czekać 14 dni tj: 2-tygodnie .. Czy nie wystarczyłoby tylko to zaświadczenie ,które wydaje lekarz który zakłada pierwszy opatrunek czy gips i zgłoszenie się w wyznaczonym terminie przy pierwszej wizycie ????????
Sprawa numer @dwa która wymaga zdecydowanych zmian.
Praktycznie każdy z nas prędzej czy później zmaga się z jakąś dolegliwością , na każdy lek wydawana jest recepta . przeważnie lekarstw potrzebujemy na dłuższy okres czasu ....Czy tak trudno jest wprowadzić system aby nie potrzeba było iść za każdym razem do lekarza osobiście i zajmować czasu który mógłby być poświęcony dla naprawdę wymagających potrzeby udzielenia porady lekarskiej.... Sposób jest bardzo prosty ,pacjent wypisuje leki których mu brakło i wrzuca zapotrzebowanie do skrzynki w szpitalu....a lekarz wypisuje recepty po przyjęciu wszystkich pacjentów w danym dniu i przesyła do apteki najbliższej miejsca zamieszkania pacjenta
Po 48 godzinach pacjent odbiera potrzebujące medykamenty- lekarstwa w aptece .......
Zastanawiam się jak długo władze odpowiedzialne za transformacje służby zdrowia swoją nieudolność będą przerzucały na pacjenta ,który za swoje usługi płaci i chce tylko jednego być obsłużonym w ludzki sposób Jak jeszcze długo będzie się udawać i udawać , że nie ma problemu ,komu w naszej Ojczyźnie tak bardzo zależy aby gonić te bardzo umęczone osoby tam i z powrotem ,zaznaczam wiele z nich jest niepełnosprawnymi wymagającymi opieki opiekunów ...
ps
Działa w dwie strony, ja mam satysfakcję,... a ktoś poradę...
Rys> to już jest wynik późniejszych relacji-rodzic>dziecko.>rodzic.
Równe dobrze tak samo może powiedzieć, chciane dziecko do rodzica, po co tak długo żyjesz,ile mam się tak z Tobą. męczyć.
Całe nasze Zycie jest trudne i nikt nie ma lekko. Nawet przychodząc na świat musisz się przebić przez ciasny kanał.a potem na dzień dobry dostajesz w du8pę.. :) aby oddech złapać. Potem to już kolejne zmagania. Nikt za nikogo życia nie przeżyje, każdy z nas musi to sam zrobić. Każdy z nas ma jakieś problemy z którymi się zmaga. przez całe życie.
A, przez nasze zło/grzech cierpią inni.bo nie ma grzechów, które moglibyśmy popełnić wyłącznie na swój prywatny rachunek.
Wystarczy, że będziemy się starać czynić prawdę i sprawiedliwość. Czasem bronić słabych i pocieszać upadłych na duchu zawsze, kiedy wymagają tego od Nas konkretne okoliczności. To, dobro do nas wróci.
ps Jeśli ty nie zapomnisz o mnie, to ja nie zapomnę o Tobie.
cyt: "Dziecko nie ma połowy głowy, ma mózg na wierzchu..."
- Gdyby pan profesor przyjechał teraz do mnie do kliniki i zobaczył to życie, które uratował, to chyba miałby trochę inne podejście. To jest dziecko, które nie ma połowy głowy, ma mózg na wierzchu, ma wiszącą gałkę oczną, ma rozszczep całej twarzy, nie ma mózgu w środku. I będzie umierało dzięki panu profesorowi jeszcze przez najbliższy miesiąc albo dwa. Bo ma zdrowe serce i zdrowe płuca. Będzie umierało, aż w końcu umrze z powodu jakiegoś zakażenia. A kobieta, która urodziła to dziecko - w związku z tym, że ten dzieciak miał głowę większą niż w ciąży donoszonej - musiała mieć zrobione cięcie cesarskie. To jest sukces pana prof. Chazana - opowiadał prof. Dębski.
I dalej: - Bardzo bym chciał, żeby Polska mogła zobaczyć, o czym my mówimy. Na razie mówimy o pewnego rodzaju ideologii. Natomiast pan prof. Chazan nie widział tego dziecka. Nie wie, jak to jest. Myślę, że ma niezbyt wielkie doświadczenie w zakresie diagnostyki ultrasonograficznej i po prostu podjął decyzję, która jest medycznie skandaliczna.
Cały tekst: wyborcza.
@Fibi...
" co do śmietnika to zawsze mogłaś poprosić o wydanie,, "......kobito!! ...o czym Ty piszesz.....żyłaś za komuny??....no i nie znalazłam się tam radosna uśmiechnięta jak pyza.....tylko NIE PRZYTOMNA !!..
"Jakoś nie mogę sie doczekać od tych Krzyczących odpowiedzi na moje pytanie:
Co Wy byście powiedzieli zgwałconej ,, wobec tego co się stało... i aby ją odwieść od aborcji...? "
No ja tam nie lubie nikomu doradzać....:D
Mama mnie krótko trzymała i nie mogłam się włóczyć po knajpach.
A ,chłopaki co się z nimi spotykałam.. :D to Kmicic,Europejska Orbis.Jędruś...:) Widocznie maleńka była za Maleńka.. :D Jeszcze kawiarnia zdaje się Pyszna, tam gdzie cefeTP.
ps
Miłego>>> nie mam czasu. RYs>>> :*później..
Chciala bys widziec swego oprawce codziennie ? Przezywac swoja tragedie ?
Czasem warto podjąć temat. Sumienie i grzeszki mają się nijak, do tego, co chcemy powiedzieć!
Ps
Matka Cristiana Ronaldo też chciała aborcji,ale lekarz się nie zgodził.. i co .. :D :*
To jest jej sprawa co zrobi . Nikt nie ma prawa za nia decydowac . Czyzbys uwarzal ze kobieta to jest cos gorszego ? Nie moze miec wlasnego zdania?
ps. Po Twojemu . Bog dal Ci rozum i prawo decydowania (skoro masz taka mozliwosc to korzystaj z niego i pilnuj wlasnego sumienia ).
Co Wy byście powiedzieli zgwałconej ,, wobec tego co się stało... i aby ją odwieść od aborcji...? Albo dziewczynie w ciąży,{znajomej] która chce aborcji.. Jaka by była wasza postawa, Pozwolilibyście na to..? czekam... ana, uorcyk, witacki i reszta... los tego dziecka leży w waszych rękach...
Co do wyrzutów sumienia po aborcji,to na pewno są .. ale jeżeli jest to pierwsza ciąża i usunięta, bardzo często się zdarza, że ostatnia..
Deklaracja Wiary- pomysł Profesor Wandy Półtawskiej - wywołała takie oburzenie,ponieważ mniej ludzi chorych ,kalekich, mniejsze koszty dla Państwa.. ten punkt Deklaracji chyba najbardziej rozwścieczył...
2. UZNAJĘ, iż ciało ludzkie i życie, będąc darem Boga, jest święte i nietykalne:
- ciało podlega prawom natury, ale naturę stworzył Stwórca,
- moment poczęcia człowieka i zejścia z tego świata zależy wyłącznie od decyzji Boga.
Jeżeli decyzję taką podejmuje człowiek, to gwałci nie tylko podstawowe przykazania Dekalogu, popełniając czyny takie jak aborcja, antykoncepcja, sztuczne zapłodnienie, eutanazja, ale poprzez zapłodnienie in vitro odrzuca samego Stwórcę."
Rys, "my" i "wy" godajom tyz barz starzy górole z dziada, pradziada. No, ale to nie tobie niedojdo decydować, czyj jestem, więc wybacz, komuchu wielbiący świerczewskiego i jaruzlea. Co, też towarzyszu macie problemy z pamięcią, jak ana?
Ps, zastanawiam się cóż takiego powoduje, że czerska bezustannie posuwa się do niekoniecznie drobnych (końskich) złośliwości na blogach i w życiu codziennym wobec fiakrów i górali? Niespełnienie z jakimś ogierem, że nie może sobie poradzić z traumą i się wyładowuje na nich .To chyba sie nazywa przeniesienie czy jakoś tak. Nie wiem, czy oni ci wybacza i to i tamto.
Ps2, ana -prawo wyboru ma również dziecko. Skoro ma go pies i koń, więc tym bardziej dziecko!!!!
o/t moim zdaniem to nie zwierzenia osob trzecich ale doswiadczenia wlasne Koniczyny powodują ze posuwa sie do drobnych ( slimaczych) złosliwosci na blogach :Nie przezyta "żałoba" , skrajne emocje i stałe poczucie winy ....
Nie moze sobie poradzic z traumą i sie wyładowuje na innych .To chyba sie nazywa przeniesienie czy jakos tak ( pani Ola bedzie psychologiem to nam to lepiej objasni).
I żeby nie było - to co teraz napisałam to nie jest złosliwosc pod jej adresem...
Ba, nawet nie mam o to żalu, tylko juz zaprzestań tych dziecinnych akcji odwetowych , Okay?
A jak ci to pomoze to JA CI WYBACZAM "tamto" ...
Miałam kilka razy sposobność rozmawiać z osobami, które niegdyś poddały się zabiegowi aborcji.
Obdarzyły mnie swoim zaufaniem i opowiedziały o tym.
W każdym słowie przebijał się niezatarty żal (nie śmiem nazwać tego wyrzutami sumienia)
I mamy świadectwo Fibi, wspaniale świadectwo.
Dzięki swojej decyzji i woli boskiej Fibi uniknęła obciążenia pamięci i sumienia (wybaczcie, nie znajduję odpowiednich słów)
Dzięki swojej decyzji Rodzice pani Aleksandry mają wspaniałą córę.
serdecznie pozdrawiam
Tu nie chodzi o odkrywanie,, czasem trzeba dać świadectwo, aby to co się dzieje było wiarygodne, Ola To zrobiła, zaświadczyła swoim istnieniem,że jednak nauka się myli. A,Mama jej okazała się dzielną kobietą, która się nie załamała i nie uległa presji.. Jeżeli komuś to pomoże zrozumieć..a może i da siłę.. to może uratuje się choć jedno z ludzkich istnień. Brawo Ola..!!!
Takie pieprzenie w mediach..,co to jej prof Chazan odmówił aborcji..że naraził ją na dodatkowy stres i takie tam...Uważam,że tylko się przysłużył tej kobiecie, bo będzie miała spokojne sumienie. Cała ta nagonka.. to aby kasę wyciągnąć i wymusić. prawo do zabijania..." zamach na cywilizację.. Do tego celu tylko wykorzystują tą kobietę, co może się źle odbić na jej psychice.
ps
Nie bądźcie tak cicho! komentujcie..to bardzo ważne... Koni tak się burzyłaś a tu ..nic..
ps
Jak chcesz wiedzieć (dawne dzieje) to Pan Bóg mi zaoszczędził takiego trudu.. nie usunęłam a po śmierci... rozpaczałam jak cholera.. kpw.. Uśmiecham się wierzgam nogami i patrzę ze spokojem na swoją twarz do lustra..Czasem wspomnę ile by miał teraz lat..:( Znam też rodziny, które zmagają się z tym problemem, nie jest to łatwe, ale po stracie uwierz mi, rozpacz jest taka sama, jak przy zdrowym.
Natomiast środki antykoncepcyjne, kobiety zażywają latami.. ma on na celu zatrzymanie owulacji. i tego KK zakazuje.. ale jako środek leczniczy w kuracji hormonalnej jest dozwolony.. Kobieta wie w jakim celu go używa..
ps
Reszta zależy od kobiety.. Jak byś pedziała.. :) co Ty nie potrafis łozrusać .. :P :D:D
moja koleznka z podstawowki, Ewa ma dziecko niepelnosprawne i powiadam ci, ze nie jest jej lekko . Bida z nedzą, znikad pomocy... A wam wszystkim tak poruszonym - w szczegolnosci tzw @Koniczynie- proponuje zgloszenie sie do wolontariatu na Kamieniec, gdzie wyjatkwoi ludzie stworzyli dla niepelnosprawnych umyslowo swoich dzieci miejsce do zycia, kiedy ich juz im zabraknie; bo dopuki zyja Rodzice to jeszcze to wszystko sie zatrybia, jak ich zabraknie to jest DPS, wiazanie i leki otumaniajace i posrane pampersy ...z NFZ
Coz, nie kazdy z nas zostanie swietym - ba, sama nie wiesz jak bys sie zachowywala obarczona takim ciezarem w naszych realich ai czy bys nie wymiekła. Powiem ci ze jezdzilam kiedys na nauczanie indywidulane do chlopaka chorego na raka ktorym opiekowal sie tylko ojciec bo matka odeszla- nie umiala sobie poradzic z ta traumą.. latwo decydowac gdy problem dotyczy innych "pimpusiów" ...
Jak powszechnie też wiadomo, to nie Hitler, a Ribbentrop zawarł pakt z Eugenio Marią Giovannim Pacellim, który potem, już jako Pius XII, zerwał i razem z polskim klerem napadł na Niemcy, państwo nawołujące do utrzymania pokoju w europie i na świecie. Nawet po tej zdradzieckiej, podstępnej i haniebnej agresji, Hitler zachował zimną krew i nigdy żadnego duchownego nie umieścil w obozie koncentracyjnym. Nie mógł tego zrobić, bo jak powszechnie wiadomo, obozy były POLSKIE! Dziś kolejna rocznica Bitwy pod Grunwaldem. Jusz siem pogubiłę, kto skim i o co sie wtedy lał. Komu wierzyć???
Ps, rys, szukam ksionszki do historji dla moich pociech na nadchodzący rok szkolny. Tylko takich prawdziwych, wiesz, napisanych przez autorów konsultujących z tobą nasze, i nie tylko nasze dzieje
Lekarz zbadał gaździnę, przyjął honorarium, pożegnał.
Do gabinetu wchodzi mąż i pyta o zdrowie żony.
Lekarz odpowiada:
- No cóż, u waszej żony jest ciąża pozamaciczna.
Chłop zbladł i nerwowo sięga po portfel.
- Nie trzeba gazdo, żona już płaciła.
- Panie doktorze, macie tu 100 tysięcy i nie mówcie nikomu, że pozamaciczna, bo jeszcze chłopy mnie wyśmieją, żem nie trafił tam, gdzie trzeba.
A ja, dzięki Bogu, martwić się nie mam czym, czego i Tobie życzę.
Z antykoncepcją też masz rację. Biedna ana myśli, że nauka lepiej rozwiązuje problemy od "zacofanego" Kościoła, a nie wie, że za współczesną nauką stoją biznesy, które mają gdzieś zdrowie kobiet. I niestety jeszcze nie wie, że jej drugie dziecko jest czymś o wiele lepszym, niż kariera (o ile by ją zrobiła).
ps
No zeby rozlużnić, teroz ide do gwołtu>>>> :* przontać.. :)
Miłego>>>> :*
Jest o wiele skuteczniejszą metodą od in vitro (biorąc pod uwagę statystykę par, które poddano obu procedurom)
Naprotechnologia jest metodą naturalną, nie jest związana z jakimikolwiek działaniami eugenicznymi - nie dochodzi do zamrażania bądź eliminacji nie wykorzystanych zarodków.
"...1 lipca 2014 minął rok od wprowadzenia rządowego projektu dofinansowywania in vitro z budżetu. Z raportu wynika że z zarejestrowanych 11789 par, do programu zakwalifikowano 8685. W trakcie „leczenia” jest 7939 par, wśród których jest 2559 ciąż. Jak na razie w ramach programu urodziło się tylko 214 dzieci. Co z pozostałymi? Ile z nich z ciężkimi wadami niedorozwojowymi nie przetrwało ciąży?
Z pieniędzy podatników wydano na dofinansowanie in vitro 72.4 mln zł, czyli ciąża każdej pary kosztowała budżet prawie 28 tys. zł. Jak widać system sprawdza się świetnie – publiczne pieniądze trafiają na konta prywatnych klinik a rządowy program nagania im klientów. Największy beneficjent z grona kilkunastu klinik otrzymał od resortu zdrowia ponad 17 mln złotych. Wszystko odbywa się w świetle prawa, które wprowadziła samowładnie wąska grupka zainteresowanych. Biznes się kręci..."
Po raz kolejny napiszę, że żyjemy w katolickim kraju, ale "reprezentuje nas" mniejszość jeśli chodzi o wiarę!!
Pytanie do cyklisty:
dobrze się bawisz, żartując z gwałtu??
A, nie żreć od 15 tego roku życia tabletki, Za dwadzieścia lat jak się chce mieć dziecko. to trzeba kilka lat detoksu..Jak jeszcze po drodze nie przytrafiła się aborcja..
Czas niestety nieubłaganie mija.. i okazuje się, że się Nie da... Wtedy lament .. bo ja chcę dziecko.. zaczyna się jazda po lekarzach.. Tak działa ta "maszyna"...
Co do rozmowy np. ze zgwałconą/kobietą to zależy o co chcesz zapytać i jaką przedstawisz sugestie...
Teraz odwrócę pytanie do Ciebie i innych>>>> Co Wy byście powiedzieli zgwałconej dziewczynie ,, wobec tego co się stało... i aby ją odwieść od aborcji...?
Nie skazywać jej na jeszcze większe cierpienie, bo nie dość ,że sama została brutalnie skrzywdzona i cierpi z tego powodu... Teraz sama zada ból/śmierć niewinnej temu istocie..
Czy ktoś z Was wziąłby na siebie taką odpowiedzialność.. ?
Porozmawiaj z kobietami zgwalconymi co o tym mysla . Tylko nie mow ze zgwalcona -znaczy skazana .
Skoro jestescie jako katolicy przeciw to dobrze. Szczególnie ze to sprawa moralnosci, sumienia i zasad. Tylko po co te zakazy ? na wszelki wypadek zapewne, czyz nie?
Rys.>.." nie wypowiadają się ludzie, których to bezpośrednio dotyczy"... pytam się skąd wiesz.. ? a może są tu ludzie których to jednak dotyczy!!!! albo dotyczyło...może w tej chwili już nie... bo los tak zdecydował.
Jeżeli ktoś nie ma pojęcia o czym mówi, to lepiej niech się nie wypowiada...
Co do ilości dzieci.. czasem czym więcej dzieci w rodzinie to są lepiej wykształcone i
,wychowane, niż jedynaki.. !!! Nie będę tu mnożyć przykład Jeszce słówko do
ps
Edi>>> Pomyśl który widok lepszy.. ?:1-- Dziecka które rodzisz mając świadomość,(pomijając wygląd) albo i nie, że zaraz umrze,, ale możesz go ochrzcić(zależy od wiary) i pochować... Wtedy nawet jego wygląd, nie jest taki straszny.
2-- Czy Twoje dziecko ląduje w misce.., osobno noga, rozszarpana głowa, część ręki... itd wszystko zakrwawione... ląduje do śmietnika..
Który wariant wybierasz/cie.. ?Jako ojciec/matka tego dziecka... ? A może Wszyscy wybierajcie.? zróbcie symulację, bo dobrze się mówi, krzyczy, decyduje i jak cię to bezpośrednio nie dotyczy...
Dziwne to czasem,że najwięcej oburzają się tacy i maja najwięcej do powiedzenia, Ci co dzieci nie mają,..albo chcą zagłuszyć swoje sumienie, ze to co się zrobiło było
słuszne.. albo tacy którzy mają w tym interes... To tyle, aż tyle.
Ps, Dawid Zapisek, 14-latek, nieuleczalnie chory na rdzeniowy zanik mięśni też powinien być zabity przez matkę , bo i po co czekać na naturalną śmierć, skoro i tak wiadomo, że nie przeżyje, jak ów płód, który nie może się sam obronić, prawda Edi???
Nie kazdy jest bohaterem, nie kazdy jest gotow do ekstyremalnych poswieceń i dlatego tym bardziej nalezy cenic wybor pani Mamy czy raczej obojga Rodziców .
Tak jak sa i wady rozwojowe lzejsze i ciezsze czyli takie ktore uniemozliwiaja samodzilene zycie po urodzeniu ... Mysle ze od czasu Pani narodzin diagnostyka poszla znaczaco do przodu :) Skad czerpie Pani wiedze o oczekiwaniach wobec badan prenatalnych nie wiem, ale pamietam lat temu kilkanascie odmawiano kobietom ich wykonywania wlasnie poslugujac sie Pani argumentami
- Czy o to chodzi ?
- Co dalej?
- Eutanazja starców i niedołężnych?
-@uorcyk.
Może się rozpędziłem ,niemniej prawdopodobne za jakąś chwilę będzie Pani pisała , że pieski ,koty, koniki i inne zwierzątka mają większe prawa od człowieka , że są porzucone lub mają prawo żyć , a człowiek nie?
Jak widzimy i obserwujemy to na naszej polskiej ziemi konie , koty a także i pieski mają wspaniałą opiekę i nic tylko się cieszyć z tego powodu . Kiedy zaś już uporaliśmy się z problemem zwierząt , zacznijmy się zastanawiać jak i co możemy zrobić w Polsce i na Podhalu dla ludzi niepełnosprawnych a także i ich opiekunów w celu zapewnienia tym osobom minimalnej płacy na poziomie aby mogli normalnie żyć aby te osoby nie egzystowały i nie umierały z głodu aby takie osoby miały jak największą szansę integracji z nami zdrowymi ,aby miały szansę wyjść z nami do kawiarni , teatru czy kina !!!
A może to po praniu mózgów w okresie komunizmu w Polsce społeczeństwo polskie staje się obojętne na sprawy krzywdy ludzkiej i nie widzi szans pomocy osobom pokrzywdzonym przez los ?
-bo nie sądzę ,że większość z nas jest ślepa , nie słyszy i żyje z brakiem jakichkolwiek uczuć , bez względu czy jest wierząca czy tez nie . Nieprawdaż!!!
Ciekawy jestem co powiedzieliby zwolennicy aborcji, gdyby prawo dopuszczało zabijanie dzieci, u których można by było przewidzieć (oczywiście to fantastyka) różne ułomności, które pojawią się w przyszłości. Zapewne wielu z komentujących mogłoby się wtedy nie urodzić, choć lista uprawnionych do popierania aborcji byłaby większa. Na szczęście takich możliwości (na razie) nie ma, więc jedyną osobą, która ma prawo popierać tu aborję jest pani Aleksandra. Ale nie popiera, więc dziwię się, że niektórzy – może nie wprost – jednak ośmielają się to robić.
ależ Uorcyku,
gwarantuje Cię, ze żaden z, jak to nazywasz, "ataków" na Ciebie nie był przejawem "wojującego katolicyzmu". Bo i któryż?
Proszę Cię bardzo, wstrzymaj się z przypisywaniem takich motywacji wyrazom dezaprobaty, bądź po prostu innego, niż Twoje, zdania na różne tematy.
Bo to nikt inny, tylko Ty, nie mając czasem racji i mając trudności z przyznaniem się do tego, nagle sięgałaś do różnych pozamerytorycznych argumentów (np wobec mnie - że nie będziesz ze mną dyskutować, bo nawet nie mam konta na TP) po to, by skończyć niewygodną dla siebie dyskusję.
Albo, podejrzewam, że ku uciesze innych komentatorów, podpierałaś się ni stąd, ni zowąd posiadanym przez siebie tytułem zawodowym.
I - uwaga -wtedy nie nazywamy tego atakami na Kościół :D:D:D
Wracając do tematu - raczej w dyskusjach z Tobą, ale też z innymi - niektórzy z nas po prostu, zupełnie nie po chrześcijańsku, nie nadstawiają drugiego policzka, tylko odpierają ataki argumentując merytorycznie.
a Ty od razu - "wojujący katolicyzm"
no "śmiechu warte" jak mówi dwuletni wnuczek sąsiadki :D:D:D
Fakt, zdarza się, adresowane również pod Twoim adresem, ale nie tylko - chamstwo.
proponuję takie fakty zgłaszać do adminów - od tego są, by eliminować takie wpisy.
Sama to czasem robię - z różnym skutkiem.
" Ja tez tego wojujacego katolicyzmu spod znaku mahairowego beretu mam dosyć"
chyba żyjemy w innych rzeczywistościach.
Podaj jakiekolwiek fakty świadczące o "wojującym katolicyźmie" ?
Odczułaś to na własnej skórze ?
malopolska- bastion- religijnosci
Gdybyś czytała ze zrozumieniem to byś zrozumiała, że nie o kościele piszę ale o człowieku o systemie wartości o macierzyństwie o konsekwencjach wynikających z poczęcia dziecka, o szacunku do życia które się na ten świat nie prosiło, o tym, ze ktoś zadecydował żeby je począć, a potem mu się odmieniło i chciał je zabić.
PS. Takas moherowa? to skad to wywyzszanie sie i dosry.. nie ?? jakos tak malo chrzescijanskie , btw
Baciar1 napisał, że wypowiedziano wojnę katolikom w Polsce (zresztą nie tylko w Polsce - mój dopisek)
A nie - że ktoś broni komuś bycia katolikiem.
Co powiesz o akcjach przeciw ludziom modlącym się pod Krzyżem na Krakowskim Przedmieściu w rocznicę śmierci sp Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
Ciągłe ośmieszanie religii i kościoła. Nagłaśnianie (słuszne) ale wyłącznie (to już kłamliwie) przestępstw seksualnych niektórych duchownych.
takie pojęcie "moherowe berety" - dla Ciebie pozytywne czy nie?
i jeszcze rugowanie świąt kościelnych z rzeczywistości ("Święta wiosenne" i "Święta zimowe").
Tęczowe marsze mniejszości egejskich i libijskich.
atak na rodzinę ("ile kosztuje dziecko-czy warto mieć dzieci")
Zamiast matki i ojca - rodzic nr 1 i rodzic nr 2
otwórz GW, odlądnij TVN - znajdziesz mnóstwo przykładów, czasem przemyślnie "po faryzejsku" zakamuflowanych
"kto ma oczy - niech patrzy. Kto ma uszy - niech słucha"
moherowa koniczyna :)
-Kto w naszym kraju wypowiedział nieformalną,cichą wojnę nam katolikom w tym kraju?
-Komu tam na górze tak bardzo zależy na codziennym wpędzaniu Polaków w takie wewnętrzne konflikty i specjalnie utrzymujący się ciągły społeczny zamęt?
Pewnie wiesz..:) że życie kobiety związane jest z krwią. Krewienia menstruacyjne, krwawienie przy porodzie, często krew przy pierwszym zbliżeniu seksualnym. Wszystkie te fizjologiczne zjawiska, związane u kobiety z krwią, powiązane są też z bólem... Przez to kobieta czasem nie panuje nad tym.. i ma zmienne nastroje.. Hormony buzują.. :)
Mężczyzna jako bardziej stabilny emocjonalnie powinien być podporą w tych trudnych chwilach..przetrzymać.. :) Starać się pocieszać, nie zrzucać całą odpowiedzialność na kobietę Czasem trudne decyzje są podejmowane z lęku przed bólem, ale i ze strachu..
Co do pobytu mężczyzny przy porodzie.. to już indywidualna sprawa...
ps
Szczerze ja nie chciałam.... :):) chłopu kląć ze było kwile przyjemnosci... a jo siy tak muse myncyć i mu te yoyka zaroz urwe.. :):) Lepiej niek mi zniknie z łocy, az mi nie przyndziy.. :)
Palikot i zapowiedział, że jutro pod szpitalem w Wołominie działacze Twojego Ruchu będą pokazywać drastyczne zdjęcia dzieci z wadami,
Jakoś sobie nie wyobrażam, by ktoś mógł negatytwnie odnosić się do dziecka z tego powodu, ze jest poczęte in vitro. Choć, kto wie, dzieci potrafią być okrutne. A i zdarzają się księża, nauczyciele i innych powołań i profesji dorośli, którzy także nie wykazują się delikatnością w różnych sprawach.
NIegdyś piętnowane były dzieci urodzone poza małżeństwami, byli piętnowani rudzi, jąkający się albo leworęczni... To odeszło w przeszłość.
A z tym grzechem to masz rację, przy czym myślę, że problem jest gdzie indziej.
Może się w młodym człowieku pojawić ciekawość jak wygląda (w chwili obecnej) procedura in vitro i refleksja, co się stało z jego braćmi i siostrami.
A to już poważniejsza sprawa i meritum całego problemu.
ps.
wcale Ci nie dokuczam, tylko mam czasami krytyczne uwagi do różnych wpisów - bywa, że Twoich :)
btw - o co Ci chodzi z tymi skrótami w Zębie ? :D:D:D
Czy dobrze Cię zrozumiałam - stawiasz tezę, żę poznanie prawdy o tym, że plemnik tatusia połaczył się z jajem mamy poza organizmem mamy może mieć wpływ na uczucia dziecka wobec rodziców ?
proszę - rozwiń swą myśl...
Prof. Bogdan Chazan nie chciał zabić chorego dziecka, które poczęli „na szkle” jego koledzy po fachu. Mimo, że sam sprzeciwia się zapłodnieniu in vitro, każde istniejące życie ludzkie jest dla niego świętością. Choć dołożył wszelkich starań, by uratować upragnione i długo wyczekiwane dziecko pacjentki, która do niego trafiła, został okrzyknięty przestępcą. Według mediów „odmówił pomocy kobiecie, której płód był uszkodzony”
Nie pleć i nie powielaj niesprawdzonych wiadomości.
Napisał(a): Gość - Wczoraj, 11 lipca (01:23)
W sprawie ataku na prof. Bogdana Chazana wychodzi na wierzch coraz więcej faktów. Można przypuszczać, że cała sprawa ma drugie dno, nagonka na tego fachowca i jego pacyfikacja oznaczają coś więcej niż tylko odwet za podpisanie przez prof. Chazana słynnej Deklaracji Wiary katolickich lekarzy i odmówienie zabicia dziecka pacjentce Szpitala im. Świętej Rodziny. Dziecko, które media głównego nurtu próbują zdehumanizować i potraktować jak produkt medialny, jest wynikiem zapłodnienia metodą pozaustrojową, popularnie nazywaną in vitro. To pokazuje, jak pojawienie się tego małego pacjenta i człowieka na świecie rozwścieczyło i zagroziło bytowi lobby, które mogło, gdyby sprawa wyszła na jaw wcześniej, stracić dużą ilość pieniędzy. Kobiety, które zobaczyłyby „efekt produkcji” człowieka, mogłyby się zawahać, a co najmniej poważnie zastanowić, czy chcą podjąć to ryzyko. Dziecko miało zostać zabite, a sprawa zniknąć w czeluściach zapomnienia. Tymczasem jest. Żyje. Przy okazji całej sprawy wyszło na jaw, jak naprawdę wygląda „szlachetne” leczenie niepłodności przez kliniki in vitro i do czego doprowadził flagowy projekt rządu Donalda Tuska i ministra Arłukowicza. Dla nich te dzieci to tylko produkty, które jeśli się nie udadzą, można bezkarnie unicestwić, a każdego, kto się temu przeciwstawi, zniszczą. Przygnieceni rodzice nie mogą się nawet odwołać do wymiaru sprawiedliwości, są pozostawieni sami sobie ze swoim nieszczęściem. Dlatego prof. Chazan naraził się przemysłowi zagłady. Jest zbyt ważną osobą, aby sprawa nie poruszyła opinii publicznej, dlatego przeprowadzono atak wyprzedzający, wykorzystując historię nieszczęśliwych ludzi, którzy szukali, zranieni swoim nieszczęściem sprawiedliwości. Media głównego nurtu działały na zlecenie, skupiając uwagę opinii publicznej na sprawie „konieczności aborcji” chorego dziecka i na „nieludzkim” Chazanie, ukrywając przy tym fakt, że dziecko przyszło na świat w konsekwencji zapłodnienia metodą in vitro. Dyktatura relatywizmu moralnego ukryła kwestię odpowiedzialności moralnej, zarówno rodziców za całe wydarzenie, rządu, jak i specjalistów kliniki, gdzie dokonano produkcji tego małego człowieka. Dziś natomiast na czołówkach gazet jest „zły” Chazan, a nie klinika in vitro. A wszystko w sposób podejrzany zbiega się z raportem rządowym na temat projektu dofinansowywania zapłodnienia in vitro z naszych podatków. Na zabiegi wydano 72,4 mln złotych, zaklasyfikowano 8,6 tys. par, uzyskano 2,5 tys. ciąż, z czego na świat przyszło tylko 214 dzieci!. Jest to wynik szokujący. Ponadto raport nie uwzględnia informacji, ile dzieci przyszło na świat chorych. Katastrofa zapłodnienia pozaustrojowego w tym kontekście nie mogła zostać upubliczniona. Sprawa Chazana mogła zdemaskować kolejną porażkę -genialnych projektów rządowych, a także zaszkodzić intratnemu biznesowi pasożytującemu na nieszczęściu niepłodnych rodziców. Im więcej osób dowie się dziś o tym zamachu, tym więcej potencjalnych rodziców uniknie tragedii, jaką przeżywają ci, którzy zdecydowali się na zabieg in vitro. Człowiek, który odkrył tę prawdę, stał się wrogiem publicznym numer jeden, w wyniku propagandy proaborcyjnych środowisk i klinik dokonujących zapłodnienia metodą in vitro. Należało go zatem zawczasu uciszyć i wyeliminować. Nie udało się. Dziś potrzeba wielkiej modlitwy za prof. Chazana, tego odważnego człowieka, który zagroził potężnemu lobby. Modlitwa potrzebna jest także za dziecko, za jego rodziców, potrzeba modlitwy za lekarzy, którzy mają dziś decydujący wpływ na to, czy chore dzieci się narodzą, czy zostaną zamordowane z zimną krwią.
A, w macicy Ty grzebiesz a nie jakiś tam w koloratce..To Ty jesteś odpowiedzialny za prokreację.. Ty masz do tego narzędzie.. te kilka.. cm :P jeżeli go nie użyjesz.., to dziecka nie będzie. Twoja silna wola, tu decyduje,
" - Kobieta nigdy nie zdecydowałaby się na zabicie dziecka, gdyby jego ojciec otoczył ją serdeczną troską i opieką - mówi dr Wanda Półtawska. - Dlatego często odpowiedzialność moralna za tragedię aborcji jest większa po stronie mężczyzny.
Dramat pogłębia się, jeśli kobieta dokonała aborcji pod wpływem postawionego przez ojca dziecka ultimatum. Kiedy wraca do domu, odkrywa, że pod jednym dachem mieszka z nią zupełnie obcy człowiek, którego dodatkowo obarcza winą za całą sytuację. Okazuje się, że wraz z dzieckiem umarła też jej miłość do niego, gdyż nie umiał ochronić dziecka, a teraz nie rozumie jej przeżyć. Regułą jest też silna niechęć do kontaktów seksualnych i lęk przed kolejną ciążą.
Nadszarpnięta zostaje nie tylko więź między rodzicami. Aborcja jest jak wirus, którym zainfekowana zostaje cała rodzina. Emocjonalne skostnienie lub narastająca rozpacz matki nie może pozostać bez znaczenia dla jej relacji z pozostałymi dziećmi. - Często dzieci, których matka dokonywała w przeszłości aborcji, opisują swój dom jako zimny i pozbawiony serdecznych relacji, a matkę jako drażliwą i depresyjną - mówi prof. Ryś. - W dorosłym życiu często cierpią na "syndrom ocaleńca", który objawia się nieuzasadnionym poczuciem winy. Życie wydaje im się pozbawione sensu, choć nie wiedzą dlaczego.
GWAŁT NA STWÓRCY
Piekło aborcji
" - Ludzkość doszła do niewyobrażalnej sytuacji. Dokonuje się gwałt stworzenia na Stwórcy - podsumowuje dr Półtawska. -
Rodzice zabijają dziecko, którym ich Bóg obdarzył, a później wymuszają poczęcie, jeśli do niego nie dochodzi, kiedy oni tego chcą. Wielkie dzieło, jakim jest człowiek, zależne od kaprysu?
Jeśli uznać, że macierzyństwo jest najgłębszym powołaniem kobiety i wszystko w niej naturalnie działa dla dobra dziecka, nie można zgodzić się, że przeżywane po aborcji poczucie winy jest wmówione. Ma ono bowiem wymiar egzystencjalny, a fakt, że wiele kobiet określających się jako Niewierzące nie może uwolnić się od niego przez lata, tylko to potwierdza."
Ich wyniki przedstawiono na konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Pediatriów w październiku 2012 r. Stwierdzono podwyższone ryzyko wystąpienia wad wrodzonych u dzieci "z probówki", m.in. w sercu, układzie moczowym, organach płciowych, gałkach ocznych.
Poruszę jeden z tematów, dotkniętych wcześniej przez komentatorów.
Otóż, wydaje mi się, że konktretna wyznawana wiara, czy przynależność do jakiegoś Kościoła nie jest wcale warunkiem odrzucenia aborcji.
Również ateista, nie uznający żadnej siły wyższej, może, będąc w zgodzie z prawem naturalnym - poszanowania życia - nie akceptować aborcji i nazywać ją po prostu odbieraniem życia czyli zabójstwem.
Jak chce prowadzić praktykę lekarską zgodnie ze swoim sumieniem to niech założy swoją prywatną klinikę.....
Po drugie ...nie zostawiajcie kobiet samych z problemem a póżniej nie zabierajcie głosu z pierwszego szeregu bo by coś zakwitło w łonie to trzeba dwojga.......
A co do reszty: nie mam ochoty na przepychanki słowne bo twoja pointa to tylko takie "wrzuty": Kto kogo uwali ( i czym) a nie prawdziwa dyskusja . Ba, ty jak dotad nigdy nie wyraziłas niczego "głebiej" jak tylko poprzez utarczki słowne -stad juz wczesniej powzielam decyzje zeby nie ulegac pokusie "rozmowy" z Toba na żaden temat.
Zreszta, jesli rzeczywiscie tez jestes Fibi- to Fibi poleciała z tekstem o privie czym rowniez nie zaskarbiła sobie mojej wdziecznosci ani zaufania :P
@cobra - jestem zaszczycona:) Fibi - wybacz Cobrze D:D:D
zauważa się że Fibi nie stroni od pikantnych żartów, ja zaś chętnie "rzucam się w wir" matematyczno-fizyczno-techniczych potyczek z Uorcykiem :)
Ale Uorcyk tego nie lubi :(
Uorcyku, jak tam opady w Zębie ?
poniżej cytaty z Uorcyka - i moje komentarze
"co do tych chorych pod opieka NFZ to oczywiscie wegetują" - zabijamy ?
"zobacz casus kliniki Budzik" - czytałam że wybudzono drugie dziecko - resztę zabijamy?
nie mamy pojęcia, czy pani Ola jest słaba, czy silna psychicznie - w ogóle co to znaczy.
Może jest świadoma swoich możliwości, a może nie - jak każdy z nas, ale NA PEWNO jest świadoma swoich ograniczeń.
I co - i mimo tego, a może dzięki temu - żyje być może pełniej i aktywniej niż niektórzy z nas.
"Natomiast nie umiem powiedzieć czy wszyscy ludzie niepełnosprawni sa tak silni psychicznie, co oczywiscie nie dowodzi niczego ani nie daje spoleczenstwu "uprawnien" do ich unicestwiania" - sorki - dyskutujesz o tym, czy kryterium dopuszczalności "unicestwiania" ma być ocena czyjejś "siły psychicznej" - Uorcyku, nie podkładaj się...
"Natomiast aborcji podlegają na tyle małe płody, że chyba tej swiadomosci nie mają , no ale co ja tam wiem w tym temacie ... "
Nikt z żyjących nie ma żadnej wiedzy w tym temacie. Bo jeśli żyjemy to nie zostaliśmy wcześniej "usunięci"
Nasi bracia i siostry, ci, którzy nie dożyli do urodzin, już nic nikomu nie powiedzą
"chyba tej swiadomosci nie mają"- a może mają. A nawet jak nie mają - podobnie jak część nieprzytomnych krótkoterminowo albo będących dłużej w śpiączce chorych - to co - zabijamy ?
"Zauwazam tylko ze w innych religiach nie ma az takich problemów z aborcją czy np zaplodnieniem in vitro :)"
wpisz np "aborcja i islam" - rzeczywiście nie maja problemów z aborcją, ale w inny sposób, niż sugerujesz.
i już kolejny raz nie chce mi się tłumaczyć dlaczego Kościół jest przeciwny in vitro, ale też dlaczego każdy człowiek rozumiejący TECHNOLOGIĘ in vitro powinien być temu przeciwny. wpisz gdzieś kościół i in vitro i będziesz miała kawę na ławę.
"A co by pani Ola powiedziala gdyby sie okazało ze np poczęto ja in-vitro? Jakie wtedy by miala odczucia ? ze kazde zycie ma wartosc ( zakladam) a nie tylko to naturalnie spłodzone :D" @Uorcyku - tutaj odleciałaś zupełnie, lepiej żemym tego nie komentowała...
tak na koniec, żeby rozluźnić - pomóż jako inżyniej (bez ironii) w zrozumieniu problemu opadów w Zębie :)
Mnie sie mimo wszystko wydaje, ze ocena jaka prezentuje pani Ola jest oceną osoby "na tarczy" , czyli bez kompleksów, swiadomej siebie i swoich mozliwosci. Natomiast nie umiem powiedzieć czy wszyscy ludzie niepełnosprawni sa tak silni psychicznie, co oczywiscie nie dowodzi niczego ani nie daje spoleczenstwu "uprawnien" do ich unicestwiania .
Natomiast aborcji podlegają na tyle małe płody, że chyba tej swiadomosci nie mają , no ale co ja tam wiem w tym temacie ... Zauwazam tylko ze w innych religiach nie ma az takich problemów z aborcją czy np zaplodnieniem in vitro :)
A co by pani Ola powiedziala gdyby sie okazało ze np poczęto ja in-vitro? Jakie wtedy by miala odczucia ? ze kazde zycie ma wartosc ( zakladam) a nie tylko to naturalnie spłodzone :D
- Judy 1:10
"albo kreatury niczym kłamczyński, którego jedyną kobietą w życiu jest jego kotka"
no właśnie! poziom argumentów !! Prawie jak poseł od mirabelek.Młodzi, wykształceni, z duzych miast.... hehe
I tak jak wysoką temperature leczy się okładami z lodu tak samo nienawiść leczy się okładami z miłości. Tak jak z wysoką temperaturą, czasem da się wyleczyć okładami z lodu, a czasami nie, my tego nie wiemy, Pan Bóg jedynie wie. Jak nie wiemy w którym wypadku da się wyleczyć to ratować musimy każdego z nadzieją wyleczenia.
Tak samo jest z ludźmi wypełnionymi nienawiścią.
@Edied - szpitale są pełne chorych bądź pokiereszowanych w różnych wypadkach osób, które utraciły część różnych narządów, ich ciała są zniekształcone (w sensie estetycznym), mają otwarte rany, czasem poważne urazy czaszki - mózgu, gałek ocznych. Często są długi czas nieprzytomni.
To co, zabijamy ?
istnieje pojęcie "aborcja pourodzeniowa"
prosta droga = aborcja - aborcja pourodzeniowa - eutanazja
ródźmy się zdrowi, nie chorujmy, nie ulegajmy wypadkom, wcześnie, nagle i zdecydowanie ("ostatecznie") umierajmy, tak by nie leżeć w szpitalach.
Bo, a nuż, ktoś zadecyduje "że się nie opłaca" i nas odłączy...
albo, że go mdli na nasz widok...
i poda odpowiednią mieszankę przynoszącą ostateczną ulgę.
ps .
a tak przy okazji
ten ładny nick @Edied to od Edi+ed, czy może E+died ?
" instytucja, która z założenia powinna wspomagać potrzebujących czyli właśnie kościół najmniej zajmuje się potrzebującymi matkami!!"
otóż Kościół nie jest instytucją a ZJEDNOCZENIEM CHRZEŚCIJAN a to różnica.Nikt nie zmusza do przynależności . Sami chcemy należeć. Mylisz się także pisząc -że nie pomaga.Ale katechizować Cię nie będę,Poczytaj n niezależnych, co to jest in vitro, jak ogłupiają nieszczęsne matki, i jaka kasa z tego dla lewactwa.
powala mnie nieustająco twoja inteligencja....a raczej w zasadzie fakt, że jest ona od ciebie tak odległa jak nasza planeta od krańców galaktyki....no nie jeszcze trochę dalej!!!! to naprawdę twój sukces, że bez mózgu umiesz pisać...cóż, że idiotyzmy, ale jednak......no szczekaj, szczekaj i tak nawet nie splunę w twoją stronę....
po pierwsze to nie mów mi o jakimś absurdalnym bożym prawie, bo coś takiego nie istnieje!!!! nie mów mi też o jakimś bogu, bo źle trafiłaś i nie próbuj mnie nawracać na Twoją wiarę, bo dla mnie jest ona tylko pewną formą groteski, nie deprecjonując mimo wszytko tych którzy wierzą.przekleństwem tego kraju jest to,że kobietą i jej macicą chcą się zajmować i na siłę uszczęśliwiać jakieś patologiczne stwory w koloratkach, którzy na własne życzenie okłamują się odrzucając najbardziej naturalne prawo do prokreacji, albo kreatury niczym kłamczyński, którego jedyną kobietą w życiu jest jego kotka...nikt przy tym kompletnie tymi kobietami się nie przejmuje i ma głęboko w ddddd co one same w tej materii chciały by zrobić!!!! iście polskie kołtuństwo.......
szczęśliwie czarne pasożyty nie dostały i nie dostaną ode mnie grosza!!!! zamiast mówić mi na co idą moje podatki, to bardziej uświadom sobie, że to ciebie doją na utrzymanie czegoś tak bezproduktywnego, zakłamanego i zbędnego jak kościół!!!! poza tym uświadom sobie, że wypisując takie brednie podważasz życie ludzi, którzy szczęśliwie żyją dzięki właśnie tej metodzie!!!!!poza tym pytanie retoryczne dlaczego instytucja, która z założenia powinna wspomagać potrzebujących czyli właśnie kościół najmniej zajmuje się potrzebującymi matkami!!!!!! obudź się człowieku i spójrz na świat korzystając z własnego mózgu a nie przez pryzmat tego co wciska ci jakiś katabas o moralności alfonsa!!!
Szkoda tylko, że kilkanaście lat wcześniej nie powoływał się na tę naturę a wręcz odwrotnie ROBIŁ TO....ŻAŁOSNE te jego przeprosiny...zastanawiam się ileż to małych istnień ma na sumieniu....no cóż może Bóg się ulituje nad tym jego "sumieniem".......
Kapłan tylko przypomina- Szóste przykazanie- Nie Zabijaj !!!
Dobrze,że Ty się urodziłeś,
przecież Cię nikt nie zmusza do rzucania na tacę. Zmuszają Cię za to do danin w postaci podatków- do finansowania cywilizacji śmierci.Poszukaj sobie w googlach- ile dzieci wrzucanych jest do ścieków przy tym całym biznesie in-vitro.Nie mówią o tym ,że SĄ inne ,humanitarne sposoby ,by pomóc nieszczęsnym kobietom być matkami.
Lekarze(oczywiście nie wszyscy) mimo złej diagnozy, sami budzą wątpliwości i lęki, czasem wręcz starają się podpowiedzieć..
Dlatego taka nagonka zwolenników aborcji na prof. Chazana, że powiedział otwarcie,,,że On tego nie zrobi, żeby poczekała do końca ciąży a natura zweryfikuje.. i pewnie podniósł też na duchu,.. że nie ma przeciwwskazań do następnej ciąży. ,
poza tym uświadom sobie jedno, że w tym kraju żyją ludzie, dla których mówienie o dzepetu "święty" to groteska i kpina!!!!a pojęcie bóg jest li tylko pojęciem semantycznym!!!! a to że czarne pasożyty nie zindoktrynowały im mózgów, świadczy tylko o ich wysokiej inteligencji i takiej samej moralności w przeciwieństwie do bezmyślnych tłumów rzucających na tacę......
"Ty" musisz z tym żyć i codziennie patrzeć w lustro...tego obrazu nie zmażesz, do końca życia!
Nikt nie zabrania osobom z wrodzoną wadą życia, cieszenia się z tego życia, ale dyskusja nt. aborcji była jest i będzie. I będzie się toczyć właśnie w takim tonie. Tu nie chodzi absolutnie o mówienie, że ktoś nie powinien się urodzić. Tylko o decyzję kobiety, która nie chciała brać na siebie takiego obowiązku. Nikt nie ma prawa tego osądzać. I nikt nie osądza Pani, że żyje.
To jeden z naważniejszych i najlepszych wpisów jakie widziałam na TP.
Kolejny asumpt do tego, że zabijania człowieka, w tym nienarodzonego, nie da sie w żaden sposób wytłumaczyć i usprawiedliwić żadnymi argumentami.
zacytuję Ronalda Reagana
"Zauważyłem, że wszyscy którzy popierają aborcję zdążyli się już urodzić"
Olu.>> :) Piękny i osobisty wpis.. Nareszcie ktoś podjął ciekawy temat. Obecnie tyle się mówi w mediach za sprawą. dr Chazana. o klauzuli sumienia.Owszem często zdarza się,że płód jest tak uszkodzony,że nie ma możliwości życia poza łonem matki, ale urodzenie go..nie wyrwanie żywcem .. daje 100% pewności, że była to słuszna decyzja. Ta kobieta w okół której taki szum ma spokojne sumienie, ale przeciwnicy mają pożywkę. Twój przypadek nie jest wyjątkiem.. a tym wpisem zamknęłaś dziub zwolennikom aborcji..! przynajmniej na tym terenie.
Ciekawa jestem co powiedzą inni.
Ja osobiście już wiele razy poruszałam ten temat, że Bóg daje życie i Bóg je odbiera. Mając osobiste przeżycia w tym temacie,kieruję ukłony dla Mamy...,że wytrwała w tym stresie całą ciążę Pozdrawiam >>>
ps
Uorcyk jakoś dawniej miałaś inne zdanie na ten temat.
-
PRACA | dam
PRACA W RESTAURACJI W ZAKOPANEM DLA UCZNIÓW, STUDENTÓW W OKRESIE 26.12.2024r. do 02.01.2025r. wynagrodzenie 2950zł na rękę. 601 533 566, 18 20 64 305 -
PRACA | dam
RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI OSOBY DO PRACY W KUCHNI. Praca stała lub na sezon. 601 533 566, 18 20 64 305 -
PRACA | dam
RESTAURACJA W ZAKOPANEM ZATRUDNI OSOBĘ NA STANOWISKO: ZMYWAK/OBIERAK. Praca stała lub sezonowa. 601 533 566, 18 20 64 305 -
PRACA | dam
Biuro podróży wycieczek jednodniowych poszukuje pracownika do zapisywania klientów na kuligi. Praca sezonowa w Zakopanem. Wynagrodzenie do ustalenia indywidualnie: dzienne, miesięczne, od zapisanych osób. Kontakt pod numerem +48 606 286 379. 606286379 biuro@hawrantravel.pl
Tel.: 606286379 -
USŁUGI | budowlane
REMONTY, WYKOŃCZENIA, PŁYTKI, PANELE, MALOWANIE itp. 796 544 016. -
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Do wynajęcia LOKAL 50 m2 (pod zakład fryzjerski lub pod inna działalność) oraz LOKAL 25 m2 - I piętro - Łapsze Niżne, Delikatesy "Centrum". 504 230 942. -
MOTORYZACJA | sprzedaż
MITSHUBISHI OUTLANDER 2,2 DI-D, 4X4, r.p.2014, przebieg 224 tys. km, I właściciel, bogata wersja Intense Plus, dodatkowo kpl. kół zimowych z felgami, zdejmowany hak,oryginalny bagażnik dachowy. 605 564 270. -
NIERUCHOMOŚCI | wynajem
Przyjmę pracowników NA NOCLEG na sezon zimowy. 664 157 414. -
PRACA | dam
"TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o. zatrudni na umowę o pracę elektryka z doświadczeniem. Praca na sieci oświetlenia ulicznego na terenie miasta Zakopane. Kontakt pod tel. 695 802 605 lub 18 20 25 629. -
PRACA | dam
Praca dorywcza na stanowisku sprzedawca, lokal w budynku. Praca w godzinach 7:15 - 16:00. 793556644 dawid.gal@gmail.com
Tel.: 793556644 -
SPRZEDAŻ | różne
OPAŁ BUK SUCHY. 609 927 174. -
PRACA | dam
Restauracja na Krupówkach zatrudni na stałe KELNERKĘ, PIZZERA oraz DOSTAWCĘ. 664 023 298. -
USŁUGI | budowlane
REMONTY ŁAZIENEK, ZABUDOWY GK. 660 079 941. -
USŁUGI | budowlane
WYKOŃCZENIA WNĘTRZ, REMONTY. 660 079 941. -
NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
DWUPOZIOMOWE MIESZKANIE NA CYRHLI, 40 m, 650.000 - 607 506 428. -
PRACA | dam
Szukamy BARMANKI / BARMANA oraz KELNERKI / KELNERA Restauracja na Gubałówce - Szukamy osób z wigorem, chętnych do pracy w gastronomii . - Tylko osoby pełnoletnie - Na stałe, dorywczo. 604970107 GOSPODA@PODNIEBEM.PL
Tel.: 604970107 -
PRACA | dam
PIEKARNIA W ZAKOPANEM ZATRUDNI: PIEKARZA I PANIĄ DO PAKOWANIA PIECZYWA. 602 759 709 -
PRACA | dam
Zatrudnimy Konserwatora/Pracownika Technicznego do obsługi technicznej apartamentów w Białce Tatrzańskiej. Oferujemy stabilne zatrudnienie oraz atrakcyjne wynagrodzenie. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny i przesłanie CV. +48 888 605 905 d.krzysztof@gorskagrupa.pl
Tel.: 48 -
PRACA | dam
Zatrudnię Mechanika samochodowego z doświadczeniem ,wysokie wynagrodzenie. Bańska Niżna Am-Service. 505508652
Tel.: 505508652 -
USŁUGI | inne
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098. -
SPRZEDAŻ | różne
Sprzedam PUCH I PIERZE. 18 27 55 865. -
PRACA | dam
Zatrudnię KONSERWATORA. Bardzo dobre warunki pracy. Zakopane. 604 102 804, 601 512 211. -
PRACA | dam
Piekarnia w Zakopanem zatrudni PIEKARZA. Praca stała, dobre warunki. 604 102 804, 602 285 793. -
USŁUGI | budowlane
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, DACHY, ELEWACJE. 608 729 122. -
BIZNES
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy Targ-Czarny Dunajec lub przyjmę reklamę. 608 729 122. -
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO. 882080371. -
USŁUGI | budowlane
FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371. -
NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
Sprzedam 2 HEKTARY POLA i DZIAŁKĘ 20 AR. 505 429 375. -
PRACA | dam
Hotel Jawor w Zawoi zatrudni osoby na stanowisku kucharz. Stawka 35-40 zł/h. 607630923 www.hotel-jawor.pl marek@jama-tur.pl
Tel.: 607630923 -
PRACA | dam
Zatrudnię ASYSTENTKĘ STOMATOLOGICZNĄ/HIGIENISTKĘ. Zakopane. 604 232 488. -
PRACA | dam
Poszukuję pracowników budowlanych - budowy od podstaw, docieplenia, stolarka, wykończenia wnętrz - Zakopane i najbliższe okolice.. 500160574
Tel.: 500160574 -
PRACA | dam
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHARZA, POMOC KUCHENNĘ, OBSŁUGĘ BARU MLECZNEGO, KELNERA/-KĘ. Zakopane, bez zakwaterowania - 600 035 080, 600 035 355. -
USŁUGI | budowlane
USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484. -
PRACA | dam
Stacja Narciarska Polana Szymoszkowa zatrudni na sezon zimowy do pracy w gastronomii: - PIZZERÓW, - BARMANKI, - BUFETOWE, - POMOCE KUCHENNE, - OSOBY NA ZMYWAK, - OSOBY DO SPRZĄTANIA SALI. Kontakt osobisty pod nr tel.: 693 319 707 -
SPRZEDAŻ | różne
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY JUHASKIE. Tel. 793 887 893 -
SPRZEDAŻ | różne
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: jarzębina (60/80). Tel. 793 887 893 -
BIZNES
Sprzedam tanio - z wypożyczalni NARTY, BUTY I KIJKI. 662 370 510. -
USŁUGI | budowlane
KAMIENIARSTWO, FLIZOWANIE, WYKOŃCZENIA, BUDOWY od A do Z. 607 572 312. -
USŁUGI | budowlane
MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325. -
SPRZEDAŻ | różne
DREWNO KOMINKOWE. 501 577 105. -
USŁUGI | budowlane
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.