Stowarzyszenie HEJT STOP wysłało do Policji w Zakopanem pismo z prośbą o wyjaśnienie sytuacji związanej z akcją Łowców pedofili na Krupówkach.
Działania Łowców pedofili budzą kontrowersje. W czwartek pisaliśmy o ich akcji na Krupówkach: [24tp.pl] Łowcy pedofili i obywatelskie zatrzymanie na Krupówkach. Takie akcje budzą kontrowersje (WIDEO) W piątek zakopiańska Policja poinformowała, że trwają czynności z zatrzymanym. Na razie nie wiemy, czy zatrzymanemu postawiono jakiekolwiek zarzuty.Działania grup Łowców pedofili krytykował m. in. Rzecznik Praw Obywatelskich:
Do_KGP_lowcy_pedofili_14.09.2021.pdf (brpo.gov.pl)
W piśmie rzecznika czytamy m. in. że podstawiając do rozmów z "łowionymi" osobami dorosłych nie można mówić o przestępstwie, a zachowanie Łowców pedofili można kwalifikować jako "karalną prowokację". Wątpliwości budzi też ujawnianie wizerunku zatrzymywanych w czasie transmisji na żywo prowadzonych przez łowców.
Po opublikowaniu wywiadu z przedstawicielem Łowców pedofili odezwała się do nas rzecznik stowarzyszenia HEJT STOP Monika Zając:
"Informuję iż Stowarzyszenie Zwykle HEJT STOP z siedzibą w Warszawie, w dniu dzisiejszym skierowało pismo z prośbą o wyjaśnienie, w sprawie zatrzymania mężczyzny za pośrednictwem ECPU Polska w dniu 22 grudnia 2021 roku. O naszych działaniach w sprawie tzw Łowców Pedofilii pisała gazeta wyborcza oraz portal Onet. Obecnie nasza aplikant radca prawna Agnieszka Moskwa prowadzi dwie sprawy o dobra osobiste przed warszawskim sądami w związku z zatrzymaniami w ostatnim okresie, które prowadziły członkowie grupy ECPU Polska. Ostatnio pani wice prezes zarządu HEJT STOP Sabina Bobin złożyła w imieniu stowarzyszenia HEJT STOP zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez tzw. Łowców Pedofilii. Czekamy na decyzję prokuratury okręgowej w Warszawie."
Stowarzyszenie to przedstawia taką opinię prawną dotyczącą działania Łowców:
Osoba złowiona przez tzw. łowców pedofilów czy strażników dziecięcych snów nie realizuje znamion przestępstwa. Za to działalność łowców czy strażników dziecięcych snów budzi poważne wątpliwości prawne oraz moralne m.in. takie działanie narusza prawo do ochrony wizerunku, tajemnicy korespondencji, równego prawa, ochrony godności oraz prawo do sądów. Nie ma żadnych wątpliwości, że prawo karne chroni dzieci przed wykorzystaniem seksualnym oraz przemocą seksualną. Kontakt intymny z osobą poniżej 15 roku życia wyczerpuje znamiona przestępstwa.
Instytucje państwa powinny uczynić wszystko, by ochronić dzieci przed niedozwoloną ingerencją w ich nietykalność seksualną. Przestępstwo pedofilskie to wysoce społecznie szkodliwy, pozostawiający często trwałe piętno, odrażający czyn. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Nie ma przestępstwa, gdy nie ma przepisu ustawy, który by mówił, że dany czyn jest przestępstwem (nullum crimen sine lege). Nie można naginać prawa karnego na niekorzyść obywatela – niezależnie, o jakie przestępstwo czy wykroczenie chodzi. Nie karze się ludzi za same złe zamiary. W państwie prawa niedopuszczalne są też samosądy. Z prawnego punktu widzenia przestępstwem docelowym – do którego popełnienia zmierza sprawca proponujący “dziecku” kontakt seksualny – może być obcowanie pedofilskie z małoletnim do lat 15. Mówi o tym art. 200 § 1 k.k. Art. 200. § 1. Kto obcuje płciowo z małoletnim poniżej lat 15 lub dopuszcza się wobec takiej osoby innej czynności seksualnej lub doprowadza ją do poddania się takim czynnościom albo do ich wykonania, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
W opisywanej sytuacji dokonanie tego przestępstwa jest oczywiście niemożliwe. Nie ma żadnego dziecka, które miałoby zostać pokrzywdzone, lecz od początku w roli dziecka występuje dorosły łowca pedofilów. “Sprawca” nie może więc doprowadzić do kontaktu intymnego osoby poniżej lat 15. Dokonanie przestępstwa nie następuje, a faza, w której “w realu” zostaje ujęty “sprawca”, nie pozwala zastosować kwalifikacji prawnej mówiącej o usiłowaniu nieudolnym popełnienia przestępstwa pedofilskiego. Skoro żadne dziecko nie przychodzi na umówione spotkanie, to oczekujący na dziecko “sprawca” nie zmierza jeszcze bezpośrednio do podjęcia z dzieckiem intymnego kontaktu. Oczekiwanie na ofiarę, która nie nadchodzi, nie jest usiłowaniem. Nie jest to “bezpośrednie zmierzanie do dokonania”, czego wymaga art. 13 k.k. Tym bardziej, że niedozwolony kontakt seksualny nie miałby chyba przecież miejsca w przestrzeni publicznej, gdzie miało dojść do spotkania, lecz np. w jakimś mieszkaniu, biurze czy samochodzie. Nie mają tu więc zastosowania przepisy Kodeksu karnego, mówiące o usiłowaniu popełnienia przestępstwa pedofilskiego opisanego w art. 200 § 1 k.k., a więc ani art. 13 § 1 k.k. (usiłowanie udolne), ani art. 13 § 2 k.k. (usiłowanie nieudolne). Łowca pedofilów ingeruje w przebieg zdarzenia (ostatecznie “łowi” pedofila) na etapie przygotowywania się “sprawcy” do kontaktu intymnego z dzieckiem.
To ważna konkluzja: czyn złowionego pedofila zatrzymuje się w fazie przygotowania. Polski Kodeks karny nie przewiduje generalnej karalności przygotowania do przestępstwa pedofilskiego (tak samo nie ma generalnej karalności przygotowania np. do zabójstwa czy kradzieży). Przygotowanie jest co do zasady niekaralne. Jest ono karalne tylko wtedy, gdy w konkretnym przepisie Kodeksu karnego opisany zostanie czyn polegający na przygotowaniu, tzn. poprzedzający usiłowanie popełnienia konkretnego przestępstwa. Polski Kodeks karny nie przewiduje karalności przygotowywania się do popełnienia przestępstwa pedofilskiego w żaden inny sposób, jak tylko ten opisany w art. 200a k.k. Nie ma też karalności nieudolnego przygotowania, tj. sytuacji, gdy dana osoba nie wyczerpie wszystkich znamion opisanych w art. 200a k.k., bo będzie mylnie sądziła, że nawiązała kontakt z rzeczywistym dzieckiem. Oznacza to, że łowca pedofilów nie łowi przestępców. Trzeba to rozumieć w ten sposób, że czyn “pedofila”, który rzekomo jest popełniany w momencie “złowienia”, gdy dochodzi do spotkania się pedofila i łowcy w pułapce, po ich internetowej rozmowie, nie wyczerpuje znamion żadnego czynu karalnego ze strony rzekomego pedofilia.
Poniżej przypominamy naszą rozmowę z przedstawicielem Łowców pedofili:

22.12.2025
OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.

29.05.2026
Austria! Praca dla MURARZY, CIEŚLI, STOLARZY, SPAW...

02.06.2026
BUDOWY DOMÓW OD PODSTAW, STANY SUROWE OTWARTE, DAC...

02.06.2026
Przyjmę MURARZY. Praca Polska, Niemcy. 608729122....

27.05.2026
Poszukujemy osoby na stanowisko SPRZEDAWCA / DORAD...

19.05.2026
KANTOR ZATRUDNI KASJERA WALUTOWEGO. CV proszę prze...

02.06.2026
Wydzierżawię działkę w Ludźmierzu przy trasie Nowy...

02.06.2026
Sprzedam DOMY po 100 m2 - Klikuszowa, koło Centrum...

01.06.2026
DO WYNAJĘCIA LOKAL HANDLOWO - USŁUGOWO - BIUROWY o...

01.06.2026
SZCZENIAKI BORDER COLLIE RASOWE. 791 669 932.

29.05.2026
RESTAURACJA CZERWONE KORALE Zakopane, ul. Zamoyski...

25.05.2026
ZATRUDNIMY W KARCZMIE oraz W BARZE MLECZNYM: KUCHA...

22.05.2026
RESTAURACJA REGIONALNA w Zakopanem zatrudni KUCHAR...

12.05.2026
Sprzedam lub wynajmę BUDYNEK HANDLOWO-USŁUGOWY 500...

28.04.2026
WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 69...

23.04.2026
PROVIDENT. 571 240 909.

17.04.2026
OCIEPLANIE DOMÓW na materiałach wysokiej jakości. ...

07.04.2026
Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY...

07.04.2026
NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: ...
0 0
Ja was kur...ochronie. Każda osoba która świadomie popełnia przestępstwo powinna być oficjalnie pokazana i podane dane żeby wiedzieć kto do czego jest zdolny.
0 0
Jeżeli jest przestępstwo, to może być obywatelskie ujęcie. Czy było, nie wiem. Natomiast znowu powtórzę: w materiale Tygodnika Podhalańskiego nie znalazłem żadnych informacji, które pozwalałyby stwierdzić, że ów osobnik jest pedofilem lub popełnił jakiekolwiek przestępstwo czy wykroczenie.
0 0
Podczas gdy policja ściga ludzi bez maseczki ,ktoś odwala za nich czarną robotę to źle ?mają tylko sprawdzić , co lepsze pomyłka łowców ,czy krzywda dziecka ?
Pokazywać facjatę takiego ,żeby wszyscy mieli go na oku.
0 0
@Otis - zgarnięcie jakiegoś kolesia przez innego kolesia z naszywką "łowca pedofili" o niczym nie świadczy, za to pięknie piętnuje pojmanego bez wyroku, zwłaszcza pokazując jego twarz. Jak kiedyś będziesz miał okazję poznać sytuację "molestującego tatusia" przy rozwodzie, który jest Bogu ducha winny, bo mamusia postanowiła mu zrujnować życie to zrozumiesz. To są cholernie śliskie tematy, a znam też sytuację gdzie oskarżony stał się oskarżycielem, a oskarżający winnym. Dlatego takie naszywki nie powinny istnieć. Takiej łaty na życiorysie nie da się zmyć, bo wszyscy się zastanawiają czy sąd jednak się nie pomylił.
0 0
Teraz bojno wnuki pogłaskać bo jak zobaczy sąsiad i doniesie to cie mają amatorzy sensacji w mundurach. Natomiast księdzu wolno. Niedawno jak wczoraj oglądałem w TV jak złośliwa sąsiadka doniosła do opieki społecznej i rozdzielili rodzinę. W klerykalnej Polsce niewątpliwie rządzi przemoc w donoszeniu. Prokurator zamiast zająć się tym co trzeba to inwigiluje przeciwników politycznych pegasusem. Najwyższy czas rozgonić tą partię na 4 strony świata.
0 0
Od zawsze brzydziłem się tego typu prowokacjami. Patrząc na to ich "umundurowanie" jestem pewien, że powinno się im wybić zawczasu takie "zabawy"
0 0
To są pseudołowcy juz dawno powinni miec postawione zarzuty, semrane towarzystwo
0 0
łapanki nie mniej obrzydliwe od przestępstwa pedofilii,
niech rambo pokaże twarz
0 0
@Bagienny dziadek. Faktycznie siedzisz w bagnie, wobec tego życzę ci żebys był ofiarą takich niedomówień. Zobaczysz jek cieżko wyjść z takiego bagna zwłaszcza niewinnym.
0 0
Proponuję odcinek 498 serialu Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny. Są samozwańczy łowcy, jest policja, pedofile oraz ... dzieci, też cwane. Można sobie wyrobić zdanie.
0 0
Przepraszam facet ( kobieta) która koresponduje z dziećmi( czy nawet osobami podszywającymi się pod dzieci ) to na pewno jest pedofil.
Nikt normalny i zdrowy nie prowadzi korespondencj. A jak ktoś go chce wciągnąć w jakieś takie sytuacje to powinna się zapalić czerwona lampka.
Tak że popieram takie świadome prowokacje, i podawać jeszcze wizerunki do publicznej wiadomomści.
0 0
bedziemy chronić ludzi któzy chca wykorzystać dzieci i łamiaą przy tym prawą a normlany człowiek chcący normlanie zyć i pracować jest dziś napiętonowany bo nie chodzi w szmacie na twarzy lub nie wzioł jakiegos specifiku? ludzie widzicie ze ten swiat staje na głowie a nic nie robicie!!!!! wesołych świat i Proszę was bardzo zacznijcie się zastanawiać i mysleć nad tym co sie dzieje w obecnym świecie!!!
0 0
@gama @mieszkaniec 2123. Gdyby był to ksiądz to wasze komentarze byłyby w stylu: kto wie jak to było.
0 0
A alimenciarz ? Ewidentne okradanie wlasnych dzieci. Osoba publiczna, tak cholubiona przez Po, lewice , ba nawet mowca honorowy na tzw. Kongresie kobiet.
Wojaze po Europie , takze za Ocean Bruksela itd.
Sa rowni....oraz rowniejsi.
Obluda do n-tej potegi.
0 0
Podszywający się pod nick tadek nawet w takim dniu nie przestaje pluć jadem, trafnie to kiedyś określił nieżyjący pan Władysław Bartoszewski że to pisowskie bydło.
0 0
@tadek
Kim był "autorytet",którego słowa cytujesz to chyba już większość Polaków wie.Bartoszewski - syn lokaja,przez swoich apologetów tytułowany "profesorem",mimo że przed wojną ukończył jedynie dwuletnie liceum handlowe.Więc i język jakim się posługiwał był taki,jak jego pochodzenie i poziom intelektualny.A Ty sam zaś pokazałeś tutaj jak wygląda "tolerancja i miłość" w wykonaniu lewactwa.
0 0
zeus .
Odpowiadam.
Byłyby takie same. Obojetnie czy to ksiądz, nauczyciel artysta, inny zawód , Pedofil to dla mnie pedofil.
0 0
@kulawy koń. Za to teraz mamy cały worek autorytetów w zjednoczonej prawicy, aż się przesypuje.
0 0
@kulawy koń,
no popatrz, a tolerancja i miłość w twoim wykonaniu to oczywiście sam miód. Bartoszewskiemu możesz najwyżej buty czyścić, zrób 10 procent tego, co on zrobił dla Polski, może wtedy porozmawiamy.
I dokształć się w kwestii jego życiorysu, zanim zaczniesz pisać cokolwiek na jego temat.
0 0
gama . Zdecydowanie popieram.
0 0
@zenzz
Oj,"profesor" miał swoje "zasługi",m.in. protest przeciwko nadaniu pośmiertnie orderu Orła Białego dwóm polskim bohaterom - rotmistrzowi Witoldowi Pileckiemu i generałowi Augustowi Emilowi Fieldorfowi.
0 0
I od siebie dodam jeszcze: wyjście z Auschwitz... na L4.
Dyplomatołki, to jest tolerancja i miłość w wykonaniu twojego "profesora". Sam miód.
0 0
Tak som legalne bo działają by ratować dzieci
I jie ważne jak to riobioom i jak majom na imje
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu 24tp.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz