Reklama

2015-09-28 18:55:32

Reklama

Orla Perć z autoasekuracją - wideo

Na portalu YouTube pojawił się film pokazujący nietypowe przejście Orlej Perci.

Orla Perć to najtrudniejszy tatrzański szlak. Na filmie przedstawiono pokonanie go z autoasekuracją.


Zostań Patronem Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
tomek2 2015-10-05 00:29:58
Jeżeli (poprawna oczywiście) asekuracja na Orlej Perci jest zbędna bo to tylko drabinki czy łańcuchy i DA SIĘ to przejść na żywca, to czemu w Alpach nawet na via ferratach typu A przy drabinkach czy klamrach poprowadzona jest stalowa lina, do której można się przypiąć? Skoro po tych elementach wg niektórych można iść na żywca bo jest się czego złapać, to na via ferratach powinno się w tych miejscach zaczepiać lonżę za kawałek paska na uprzęży i na żywca szybciej to obskoczyć. Przecież to by skutkowało mniejszymi zatorami na via ferratach, prawda? W końcu skoro jest łańcuch czy klamra to nie ma co z siebie robić ofiary losu?

Prosimy redakcję o zmianę nazwy tematu tego artykułu - dopisek jak NIE NALEŻY się asekurować!
Góral z Trójmiasta 2015-10-04 19:05:59
@jan3

Rozumiem że prowadziłeś badania wśród "panikarzy" i dlatego wiesz co piszesz :D
RysiekG 2015-10-03 23:48:32
Wydaje mi się iż dyskusja, jak wiele innych w tym temacie jest... o niczym. Wszyscy jesteśmy wolnymi ludźmi i każdy ma swój rozum. Jeśli ktoś chce deptać po OP bez sprzętu - jego prawo. Jeśli ktoś ma ochotę chodzić w majtkach, nocniku i obwiesić się szpejem bo ma taki kaprys (nie drążąc już tematu o celowości) - proszę bardzo. Myślę że każde podejście będzie słuszne jeśli tylko nie będzie szkodzić innym. NATOMIAST - uważam że wielkim błędem jest umieszczanie przez ten portal linku do filmu (co chyba można śmiało uznać za "propagowanie") ukazującego jak tego absolutnie robić się nie powinno! i to zarówno jeśli chodzi o dobór sprzętu jak i samą technikę operowania tymże. Przecież po obejrzeniu takiego "instruktarzu", ktoś nieobeznany z zagadnieniem mógłby pójść tym śladem tworząc sobie dodatkowe (poza łańcuchami) iluzoryczne zabezpieczenie (święcie wierząc w jego skuteczność) które w efekcie takich zabaw zaprowadzi go na... cmentarz. Taka gazeta jak TP powinna zwracać na to uwagę i czasami zastanowić się nad tym CO publikuje.
jan3 2015-10-03 21:15:14
"Panikarz blokuje szlak" - a co to ma wspólnego z tematem?

Bo idzie bez asekuracji, Z asekuracją nie miałby tylu wątpliwości i łatwiej by się wycofał lub poszedł dalej.

Abstra huję oczywiście od sposobu asekuracji pokazanego na filmie bo jest nieprawidłowy.
jan3 2015-10-03 21:12:18
Taa a na Mt.Blanc chodzi się z alpenstockiem bo tak pokonali trasę pierwsi zdobywcy...
Na Orlej z przyległościami zginęło ok.120 ludzi w ciągu 100lat ale średnia ostatnio wynosi 5os/rok. Giną tam również taternicy i przewodnicy. Wszystko fajnie jak jest sucho i mało ludzi. Jak wejdziesz kiedyś po ułańsku na lodzik lub ktoś na Ciebie zrzuci kamień to się zdziwisz...
Zresztą zamiast dalszego komentarza filmik z akademii górskiej TOPR:
https://vimeo.com/107924869
Góral z Trójmiasta 2015-10-03 16:28:28
@Janie

Po OP chodzę regularnie, bo to mój ulubiony tatrzański szlak. Facet z filmiku pokonuje szlak jakieś dwa razy wolniej niż ja idąc normalnie (czyli łapiąc się łańcucha, stając na klamrach itp.), a swoje lata już mam. Piszesz że "ktoś sprawnie operujący sprzętem będzie wręcz szybszy od większości "ułanów" pokonujących Orlą na żywca " ... a ilu takich "sprawnie operujących sprzętem" tam widziałeś? Bo ja żadnego, jeśli już ktoś coś kombinował z asekuracją to niestety ale po prostu blokował innym szlak i tworzył korki. OP to nie ferrata i łańcuchy/ klamry/drabinki średnio się nadają do takiej asekuracji. OP) po prostu pokonuje się właśnie na żywca, więc nazywanie idących tam ułanami" jest bez sensu. Takie były założenia w trakcie budowy że będzie to szlak trudny, ale nie wymagający taternickich technik. I taki jest :) Za to go właśnie kocham.

"Panikarz blokuje szlak" - a co to ma wspólnego z tematem?

Zaś co do 100 ofiar OP z przyległościami - przez 100 lat, czyli 1 osoba na rok. Przy tłumach podążających Orlą Percią to jest tyle co nic, dużo więcej osób traci życie jadąc na urlop w Tatry lub z niego wracając. Zresztą w całych Tatrach ginie rok w rok około 20 osób, i to wcale niekoniecznie w tych najtrudniejszych miejscach, więc robienie z OP jakiegoś morderczego szlaku wymagającego asekuracji stricte wspinaczkowej jest oględnie mówiąc mocno naciągane ;)
jan3 2015-10-03 15:06:41
@Góralu znad morza:
Może i by się trochę zakorkowało ale może by mniej ludzi zginęło. Orla i okolice wraz z odcinkiem Świnica-Zawrat ma na koncie ponad 100 istnień ludzkich.
Ktoś sprawnie operujący sprzętem będzie wręcz szybszy od większości "ułanów" pokonujących Orlą na żywca ;-)
Nie wiem czy widziałeś na tych szlakach przypadki paniki? Taki panikarz to dopiero blokuje szlak!
Góral z Trójmiasta 2015-10-02 22:58:49
@tomek2

Mieszasz pojęcia - OP via ferratą nie jest, więc porównywanie sposobu chodzenia tu i tam do niczego nie prowadzi.
Facet z filmiku próbuje chodzić po OP jak po ferracie - ok, to jest możliwe, ale sensu większego nie ma. Wyobrażasz sobie jak byłby zakorkowany ten piękny szlak gdyby trafiło się tam w pogodny dzień kilku takich magików?
tomek2 2015-10-01 14:59:54
Prawie każdą via ferratę (prawdziwą, np w Alpach) można przejść w ten sam sposób co orlą Perć. Da się? Da. Więc ci co chodzą po via ferratach w uprzężach to też tchórze? Wypuścić na via verraty tych co przeszli Orlą na żywca i jak większość przejdzie to też będzie puenta, że "da się"? Nikt nie mówi, że się nie da, bo wszystko się da. Tam, gdzie wystarczy siła mięśni rąk i nóg to wszystko się da. Można się też wspinać na skałkach bez lin, przecież niektórzy też to przechodzą z uprzężą i linami i często bywa tak, że mogliby to samo zrobić bez asekuracji. Mało tego: są też i tacy co po pionowych ścianach kilkusetmetrowych wspinają się zupełnie bez żadnego zabezpieczenia i w trakcie tej wspinaczki wielokrotnie żeby przejść wyżej muszą się odbić nogami, wykonać skok w górę i chwycić się dłońmi jakiegoś występu i się podciągnąć. Gdyby to źle wykonali to kilkaset metrów lotu w dół. Dają radę? Dają!

Tu nikt się nie spiera, że wielu rzeczy się nie da. Da się tylko niektórzy bardziej cenią życie niż fakt, że zapewne by przeszli. Ale zawsze znajdą się kpiarze i szydercy, bo oni przeszli na żywca to po co się reszta wygłupia i zakłada uprząż.
Krzysiek z Gryfic 2015-10-01 00:10:19
Równowaga między : młodzieńczą brawurą a starczym zniechęceniem , między głową a mięsniami itp. - o co chodzi? . Ile osób przeszło ten szlak bez wiedzy o tym ,o czym państwo piszą / lonże , uprzęże , liny , sztywne itd . / . Myśle, że te tysiące osób , które od czasów ks. Gadowskiego przeszły ten szlak , i nie runęły w otchłanie są dowodem na to ,że te wszystkie wynalazki są wymysłem . Proszę sobie chodzić jak się komu podoba / uwzględniając regulamin TPN , zdrowy rozsądek i to ,że TATRY są świątynią / przyrody , kultury , Polski - tak ,tak jest coś takiego , jak POLSKA ! /.
tomek2 2015-09-30 16:38:44
@kulawy marian

Jeżeli ktoś wchodzi gdziekolwiek tylko po to żeby się dowartościować to w sumie jego sprawa - nic mi do tego. Może to jest jego sposób na życie. Ale rzeczywiście życie jest piękne i wolę je mieć ale z kręgosłupem w jednym kawałku. Dlatego ja stawiam na lonżę :) i Na pewno nie stawiam znaku równości pomiędzy lonżą a łańcuchem.
tomek2 2015-09-30 15:08:55
@Krzysiek z Gryfic

Na filmie to niepoprawny jest tylko element pomiędzy końcowym karabinkiem a uprzężą. Natomiast nie wydaje mi się żeby łańcuch można traktować jako ubezpieczenie. Przecież w każdej chwili puszczenie go (z różnych powodów) skutkuje lotem w dół. Ubezpieczenie to albo lonża albo lina (obie przypięte do uprzęży). Inne "ubezpieczenia" to tylko iluzja ochrony. Prędzej to bym nazwał taki łańcuch wygodą lub ułatwieniem ale na pewno nie ubezpieczeniem.
kulawy marian 2015-09-30 14:45:39
Tylko nieudacznicy idą tam żeby się dowartosciować i opowiadać jacy są macho....zycie jest piekne i nie warto zyc z pokiereszowanym kręgosłupem...
tomek2 2015-09-29 22:05:46
Zgadzam się kolego :) Zrobiłem kilka skrótów myślowych i niedopatrzeń. Rzeczywiście zamiast liny jest taśma. A o lonży to oczywiście myślę jako dwuramiennej i z absorberem. Jeszcze się uczę terminologii i podstaw ale jestem na dobrej drodze i podchodzę do tego bardzo poważnie - życie jest jedno.

A jak ludzie wskakują na ten sam odcinek łańcucha to aż mnie nosi.
Krzysiek z Gryfic 2015-09-29 21:57:35
Wiele razy przechodziłem/ jak parę milionów ludzi / OP bez takich zabawek . Czy to konieczne , potrzebne , bezpieczne ? PatrząC na manipulacje pokazane w tym filmiku , wydaje się , że jest to niepotrzebne utrudnianie sobie przejścia bardzo dobrze ubezpieczonego szlaku TURYSTYCZNEGO .
RysiekG 2015-09-29 19:46:54
Do kolegi "tomek2" - To czy facet miałby linę statyczną czy dynamiczną nie ma najmniejszego znaczenia przy tak krótkim jej odcinku (ja tu widzę taśmę z dynemy a nie linę, ale to inna bajka). Przy TYLKO 3-4m locie miałby przynajmniej połamany kręgosłup (o ile ten jego zestaw by to wytrzymał). Jeśli już ktoś ma obawy lub po prostu chce się zabezpieczyć to jestem jak najbardziej ZA ale! z zachowaniem zdrowego rozsądku (uprząż, dwu-ramienna lonża, absorber, kask) i zasad poruszania się na łańcuchach (jednocześnie tylko jedna osoba na jednym jego odcinku). To co robi ten gościu to zwykłe utrudnianie sobie pokonywania szlaku które w efekcie takich zabaw może zakończyć się lotem. Rozumiem że chciał spróbować wspinu ale źle się do tego zabiera natomiast promowanie takiej partyzantki jest IMHO nie na miejscu.
tomek2 2015-09-29 14:31:22
A tak swoją drogą to ciekawe ilu z tych, którzy spadli i stracili życie na Orlej Perci, wcześniej tutaj pisało, że pójść tam z asekuracją to wstyd?
tomek2 2015-09-29 14:28:03
A ja na tym filmie widzę, że gość próbuje wchodzić samemu w miarę możliwości - bez korzystania z klamer itp. Dlatego pewnie asekuracja na wszelki wypadek. Z tym, że tak jak zauważono wcześniej to nie jest poprawna asekuracja bo lina jest statyczna więc nawet jeżeli wyłapie to może złamać kręgosłup.

Obowiązek: NIE. Możliwość własnej asekuracji: TAK.
A, że większość się z tego śmieje i uważa, że to wstyd i hańba? A to kogo obchodzi. Ja postanowiłem, że jak już zakupię uprząż, lonżę i kask to dopiero wtedy pójdę na Orlą Perć. I wyjdę na tyle wcześnie, żeby maruderzy z tyłu nie płakali, że muszą czekać.
RysiekG 2015-09-29 11:40:25
Rozumiem że link do filmu o takiej tematyce umieszczacie jako "dobry żart" :-).
Matt Z_ne 2015-09-29 10:44:05
Nie bardzo rozumiem, po co w ogóle ludzie bawią się w takie asekuracje na Orlej. Nie dość, że wydłuża się czas przejścia bardzo dużo to jeszcze przeszkadza to wszystko na szlaku na którym tego typu zabezpieczeń w ogóle nie trzeba stosować.
Nie wiem po co to, chyba po to żeby się filmem pochwalić (lub raczej swoim sprzętem, który i tak ten na filmie bezpieczeństwa nie gwarantuje za grosz) ale mogę się mylić...
Kuble 2015-09-29 08:56:48
Przy odpadnieciu tasmy pekną. To ma by lonza do autoasekuracji a nie sznurowki.
Wojo 2015-09-28 21:22:13
Sory ale taka asekuracja nie ma sensu. Musi sie gosc doszkolic
Góral z Trójmiasta 2015-09-28 20:48:17
OP średnio się nadaje do autoasekuracji, to nie ferrata.
A już obowiązku autoasekuracji sobie tam nie wyobrażam. Zakorkowało by się na amen.

I przestańmy demonizować OP, jak na ruch tam panujący to wypadków zdarza się tyle co nic.
(nie)zorientowany 2015-09-28 20:15:29
Proszę właściwie ocenić materiał filmowy. Lonż jest za długi (w przypadku pokonywania pionowych odcinków może dojść do urazu kręgosłupa), plączący się wokół kolan. Pojedynczy karabinek powoduje, że podczas przepinek nie jest się asekurowanym - zastanawiającym jest dlaczego drugi lonż (krótszy) nie jest wykorzystywany (nie jest to "absorber", bo jest zawiązany krawatem do łącznika uprzęży). Sugerują zapoznać się z Akademią Górską TOPR odc. 4
mlynar 2015-09-28 19:59:41
Nie zgodzę się z przedmówcą. Sposób w jaki obecnie zamocowane są łańcuchy nie pozwala na w pełni bezpieczne korzystanie z tego typu asekuracji.
Masło 2015-09-28 19:28:34
So good!

Szlak jest na tyle trudny, że powinien być obowiązek chodzenia z asekuracją.

Reklama
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Podczerwone -sprzedam mieszkanie 46m2 gotowe do zamieszkania tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Kościelisko-Czajki -dom na super widokowej działce -sprzedam tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Łopuszna działka budowlana 1466 m2 -media, dojazd asfaltowy tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Białka Tatrzańska -działka 1398m2 z planem zagospodarowania -MU , przy drodze asfaltowej, blisko wyciagi narciarskie tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Białka Tatrzańska -działka z pozwoleniem na budowę dwoch domków -blisko wyciąg narciarskie tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Jurgów-sprzedam do do zamieszkania tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Suche --działka 2000m2 z pozwoleniem na budowę , blisko wyciagu tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Białka Tatrzańska -działka 2500m2 -pierwsza linia zabudowy, zjazd, wz sprzedam tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane- Jaszczurówka -dom -pensjonat na dużej działce 1758 m2 -sprzedam 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    Zakopane -Jaszczurówka- lokal pod gastronomie w apartamentowcu 100m2 -do wynajęcia lub sprzedaży tel 6607972410.
  • NIERUCHOMOŚCI | kupno
    Kupię DOM do 100.000 zł. 500 221 028.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Czerwienne - nowy piękny dom sprzedam gotowy do zamieszkania tel. 660797241 b12
    Tel.: 660797241
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • SPRZEDAŻ | zwierzęta
    Owczarek podhalański. 501816189
    Tel.: 501816189
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Sprzedam LAS w Łopusznej. 18 28 560 60.
  • PRACA | dam
    Wspólnota Mieszkaniowa INFINIUM - Aleje 3 Maja 5 w Zakopanem - POSZUKUJE FIRMY ŚWIADCZĄCEJ USŁUGI SPRZĄTANIA BUDYNKU (klatki schodowe, korytarze, itp.) ORAZ TERENU ZEWNĘTRZNEGO. Kontakt w sprawie zakresu do złożenia oferty tel. 889 18 91 54 - zarządca nieruchomości.
  • PRACA | dam
    Pensjonat w Zakopanem zatrudni POKOJOWĄ - 666 37 83 57.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Sprzedam BACÓWKĘ, nowo wybudowaną na Sralówkach. 515 503 494, 18 265 39 77.
  • PRACA | szukam
    KUCHARKA, POMOC KUCHENNA, POSPRZĄTAM. 796 358 958.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię pracowników budowlanych, ekipy, podwykonawców. 601 508736.
  • PRACA | dam
    Zatrudnimy Panią na pokoje. Praca całoroczna stała w małym obiekcie 40-50 osób w Zakopanym. Panie chętne, proszę o kontakt. 18 2061434 sgzakopane@interia.eu
    Tel.: 18
  • MOTORYZACJA | sprzedaż
    MITSHUBISHI OUTLANDER 2,2 DI-D, 4X4, r.p.2014, przebieg 224 tys. km, I właściciel, bogata wersja Intense Plus, dodatkowo kpl. kół zimowych z felgami, zdejmowany hak,oryginalny bagażnik dachowy. 605 564 270.
  • KUPNO
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. SKUP STARYCH SPAWAREK. 536 269 912.
  • PRACA | dam
    Hotel "Foluszowy Potok" Zakopane, ul. Zamoyskiego 42 zatrudni do restauracji hotelowej: KELNERA/-KĘ. Zapewniamy stabilną, całoroczną pracę w restauracji hotelowej. Kontakt wyłącznie telefoniczny: 660 41 00 46
  • PRACA | dam
    Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej do uzupełnienia zespołu poszukuje osoby na stanowisko ZASTĘPCA SZEFA KUCHNI. Praca w doświadczonym zespole, wysokie wynagrodzenie. Oferujemy pracę bez zamieszkania. Wymagane doświadczenie zawodowe,więcej info:. 518-259-536 www.restauracjagorska.pl email : rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518
  • PRACA | dam
    Przedsiębiorstwo Budowlane Sikora zatrudni pracowników na stanowisko: pomocnik budowlany, malarz, tynkarz, płytkarz, cieśla, zbrojarz, pracownik ogólnobudowlany .
    Tel.: 602 629 623
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OCIEPLANIE PODDASZY WEŁNĄ MINERALNĄ, ADAPTACJA PODDASZY, ZABUDOWA GK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    KOMPLEKSOWE WYKOŃCZENIA WNĘTRZ, MALOWANIE, PANELE, MONTAŻ DRZWI, ŁAZIENKI, ZABUDOWY GK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • PRACA | dam
    Z. R. GŁOWACCY ZATRUDNI PRACOWNIKÓW BUDOWLANYCH DO ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH W ZAKOPANEM. 608 813 506
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Sprzedam 2 HEKTARY POLA i DZIAŁKĘ 20 AR. 505 429 375.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    DZIAŁKA BUDOWLANA W MURZASICHLU 19 arów, kameralna. 517 018 380
  • SPRZEDAŻ | różne
    NOWE KILIMY RĘCZNIE TKANE (z owczej wełny). Wzór: jarzębina (60/80). Tel. 793 887 893
  • SPRZEDAŻ | różne
    Sprzedam GOBELIN - pejzaż zimowy - (145/80). TORBY JUHASKIE. Tel. 793 887 893
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
  • SPRZEDAŻ | różne
    DREWNO KOMINKOWE. 501 577 105.
2025-04-25 21:40 Od soboty można zwiedzać Jaskinię Mroźną w Tatrach 2025-04-25 21:00 Zmieni się otoczenie szkoły podstawowej na Olczy. Umowa podpisana 2025-04-25 19:59 Prace podhalańskich artystów w hotelu Hyrny 2025-04-25 19:00 Otwarta Perć Akademicka na Babiej Górze 2025-04-25 18:28 Poszukiwani listami gończymi 2025-04-25 18:00 Ważny komunikat w sprawie rozbudowy drogi przy wjeździe do Szczawnicy 6 2025-04-25 17:58 Zderzenie osobówki z tirem w Spytkowicach 2025-04-25 16:59 Nowotarski Rynek opanowały Food Trucki! (WIDEO) 1 2025-04-25 16:31 W tym sklepie w Nowym Targu wita nas kandydat na prezydenta 17 2025-04-25 15:59 Rozpadało się w Zakopanem. Na targ pod Gubałówką patrzymy z estakady (WIDEO) 2025-04-25 15:00 Są nowi gospodarze bacówki PTTK na Maciejowej 2025-04-25 14:24 Co robić w weekend w Zakopanem? 2025-04-25 13:30 Czy policjant znęcał się nad rodziną? 7 2025-04-25 12:45 Znęcał się nad zwierzętami. Krowy były brudne, głodne i zaniedbane 2025-04-25 12:33 Pędzle do makijażu - sekret perfekcyjnego makijażu 2025-04-25 12:03 Dwaj Słowacy ukradli... drzwi 4 2025-04-25 11:22 Namiot: Przewodnik po Świecie Biwakowania 2025-04-25 10:59 Na najwyższych szczytach w Tatrach pada śnieg 2025-04-25 10:59 Podhale poza sezonem - jak uniknąć tłumów i cieszyć się spokojem górskich szlaków? 2025-04-25 10:00 Trwa przebudowa boiska w Niedzicy 2025-04-25 09:20 Autorski wieczór Piotra Wojciechowskiego 2025-04-25 08:58 Akcja zakopiańskiej Straży Miejskiej: Porządek z wrakami 9 2025-04-25 08:30 Pełna humoru animacja na podstawie serii książek Justyny Bednarek. Mamy dla Was bilety 2025-04-25 07:59 W piątek jeszcze ostrzeżenie przed burzami. W weekend poprawa pogody 2025-04-24 21:00 Młodzi rowerzyści muszą mieć kartę rowerową. Apel policjatów do rodziców 1 2025-04-24 20:30 Uroczyste otwarcie sezonu flisackiego 6 2025-04-24 20:00 Ruszyły konsultacje w sprawie przebiegu południowej obwodnicy Nowego Targu 2025-04-24 19:00 Czterech polskich kardynałów weźmie udział w konklawe w Watykanie, jeden pracował w Poroninie 22 2025-04-24 18:00 Czy ktoś widział tego kotka? 2025-04-24 17:00 Harcerze na start! 2025-04-24 16:56 14-letni Jakub stracił tatę, teraz walczy o powrót do sprawności 2025-04-24 16:30 Kliknij. I poznasz historię gminy Ochotnica 2 2025-04-24 16:00 Już czas na letnie opony? 1 2025-04-24 15:30 Dziękczynienie za pontyfikat Franciszka - Papieża Miłosierdzia i głos pokoju dla Świata 2 2025-04-24 15:00 Zmarła nauczycielka z Zespołu Szkół Budowlanych w Zakopanem. Wychowała wiele pokoleń młodzieży 6 2025-04-24 14:11 Znowu pożar nieużytków w Lipnicy Małej 1 2025-04-24 14:00 Pofyrtany las czeka 2025-04-24 13:30 AKTUALIZACJA. Dzień Narciarza w Muzeum Tatrzańskim 1 2025-04-24 13:00 Nowa całoroczna linia autobusowa w Tatry Słowackie 4 2025-04-24 12:00 16 kolizji, 6 rannych, blisko 3 setki wykrytych wykroczeń 1 2025-04-24 11:30 Dzień Dobra w Parku Miejskim 2025-04-24 10:59 Trialowe zmagania na torze AMK Gorce 2025-04-24 10:29 Znacie to miejsce w Lipnicy Wielkiej? 2025-04-24 10:00 Ze względu na żałobę narodową festiwal przeniesiony na niedzielę 2025-04-24 09:30 Kolumna informacyjna Muzeum Tatrzańskiego 2025-04-24 09:00 Podhale na czerwono. Najwyższy stopień zagrożenia burzami 2025-04-24 08:00 Makabryczne odkrycie na Bachledach 2025-04-23 22:08 Już w piątek startuje 12. edycja Pieniny Ultra-Trail 2025-04-23 21:50 Dowódca straży zawieszony 5 2025-04-23 21:25 Od dziś można wypatrywać owiec na halach 1
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2025-04-25 21:55 1. Ostatni raz byłem w Szczawnicy w ostatnie Święta Wielkiej Nocy! Ja, moja rodzina i znajomi.. Moja noga tam więcej nie postanie. Skandal żeby człowiek przyjeżdzając odpocząć, stał w korkach 2h - wjazd i wyjazd! MASAKRA. 2025-04-25 21:48 2. Dobre pytanie - "Trzaskowski ma braki wiedzy?!?!" Ma bardzo szeroki zakres wiedzy. N.p. wiedzę geograficzną, wie że mamy lotnisko w Berlinie. Ma wiedzę przyrodniczą. Na sprowadzonych z Niemiec drzewach wyrosną porządne niemieckie liście. Nie jakieś dziadowskie zPiSiałe polskie. Ma wiedzę ekonomicznomilitarną. Wie że społeczność LGBT uratuje nas od krachu gospodarczego i w razie potrzeby pójdą do okopów bronić nas przed Putinem. A tak w temacie niusa. Są tacy co twierdzą, że komuna skończyła się 35 lat temu. Jednocześnie są tacy co jak właściciel sklepu lub płotu zawiesi, lub pozwoli zawiesić materiał wyborczy innego kandydata, to ten sklep omija lub sąsiadowi się nie kłania. Czyli demokracje to TYLKO MY! Przez 35 lat się nie zintegrowali. Zatwardziałe komuchy! Kiedyś na moim płocie 3 różne plakatu wisiały. Płot się nie zwalił. 2025-04-25 21:45 3. Co za niezdary wziely sie do rzadzenia powiatem i Szczawnica... 2025-04-25 21:45 4. żarcie - atrakcja na długi weekend dla Nowotarżan... 2025-04-25 21:40 5. Poszukam tego sklepu i na pewno zrobie w nim zakupy. 2025-04-25 21:35 6. Kandydat na prezydenta jeżdżący hulajnogą elektryczną po chodnikach ? Nie dziękuję! Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie i swoejego kandydata. 2025-04-25 21:26 7. SKOŃCZCIE KŁAMAC. TO SIE NADAJE DO PROKURATURY. WYBIELANIE WŁADZY KTORA, JUZ RAZ PLAKALA IZ TO NIE ICH INWESTYCJA. GDZIE JEST BURMISTRZ I BYLY DYREKTOR PZD??? 2025-04-25 21:21 8. no tak a co z tym odcinkiem z czorsztyna do głebokiego potoka?? kto miał rozum robić odcinek pobocza który ma zaledwie ok 100cm szerokości na tak ruchliwej drodze koś kiedyś tam zginie rowerzysci jadą tym kawałkiem w obie strony kiedyś ktoś na którymś zakrecie wyjedzie na czołówkę z samochodem to tylko kwestia czasu........a ta scieżka która jest robiona to jakaś parodia przez lasy wyglada lepiej jak przez sromowce kto miał wizję w lesie robić mulinkę i z jednej i drugiej sciezki obrzeża a przez wies bez obrzerza parodia.......wykanania.... 2025-04-25 20:59 9. Referendum jest nieuniknione ! 2025-04-25 20:34 10. brawo w tym przysiółku czasów średnich, to prawdziwa wartość mieć takie poglądy!
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama