Jak przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, opracowane przed rokiem Studium korytarzowe zakłada aż 9 wariantów przebiegu nowej drogi. W efekcie dalszych analiz zostały wskazane cztery warianty. - Studium uszczegółowi zaproponowane wcześniej przebiegi nowej drogi do kilku konkretnych wariantów. Finałem tych prac będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i wybranie wariantu, który stanie się podstawą do przygotowania projektu budowlanego - zapowiada GDDKiA. - Wykonawca dalszych prac, na etapie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej będzie miał 45 miesięcy od podpisania umowy na realizację zadania.
Z danych opracowanych przez zarządcę drogi, DK7 to obecnie najpopularniejsza trasa prowadząca na Słowację. Przejście graniczne w Chyżnem jest najruchliwszym spośród wszystkich przejść na polsko-słowackiej granicy. Badanie pomiaru ruchu przeprowadzone w 2021 roku wykazało, że na niektórych odcinkach DK7 między Rabką a Chyżnem każdej doby porusza się ponad 11 tys. pojazdów, w tym ponad 2,1 tys. ciężarówek. Na odcinku za Jabłonką, prowadzącym do granicy państwa, jest to prawie 4,5 tys. pojazdów, w tym ponad 1,6 tys. ciężarówek.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.