Komunikat Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Nowy most ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Obiekt został zabezpieczony przed korozją. Zmieniło się też otoczenie po przebudowie dojazdów po obydwu jego stronach. Przebudowane zostały kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej czyli: urządzenia teletechniczne, energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczają korpus drogi. Powstał system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonano nowe oświetlenie drogowe.
Inwestycja z historią
Stary most z 1930 r. w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stwierdzony w wykonanych ekspertyzach. Trzeba było zastąpić go nowym obiektem.
W 2008 r rozpoczęły się prace związane z projektowaniem nowego mostu i uzyskiwaniem decyzji koniecznych do wybudowania takiej przeprawy przez rzekę Biały Dunajec, w miejscowości o tej samej nazwie. Na każdym etapie projektowania i uzyskiwania niezbędnych decyzji były protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Obrony Podhala. Most został zaprojektowany, ogłoszono przetarg na jego budowę.
15 kwietnia 2013 r. podpisana została umowa z firmą Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o., która wygrała przetarg na budowę nowego mostu w Białym Dunajcu. Nowy most miał powstać w nowym śladzie, a do czasu jego wybudowania ruch nadal miał się odbywać po starym obiekcie. Rozpoczęły się prace jednak na skutek protestów i odwołań części mieszkańców zostały one przerwane, a umowa z wykonawcą rozwiązana.
Od 26 czerwca 2013 r. został wprowadzony ruch wahadłowy spowodowany bardzo złym stanem technicznym mostu i zaleceniami opinii eksperckiej. Stan techniczny mostu był przez cały czas monitorowany. Dokonywano doraźnych zabezpieczeń obiektu, by mógł odbywać się po nim ruch pojazdów.
W listopadzie 2015 r. zostało podpisane porozumienie pomiędzy GDDKiA O/ Kraków i protestującymi dotychczas właścicielami działek, w myśl którego zobowiązali się oni nieodpłatnie udostępnić działki na dojazd do mostu tymczasowego, na czas budowy nowego obiektu pod warunkiem budowy mostu po starym śladzie. Właściciele udostępniający działki zobowiązali się w porozumieniu także do tego, że nie będą podejmowali działań prawnych mogących przedłużać procedury administracyjne. To pozwoliło na ponowne uruchomienie działań zmierzających do budowy nowego obiektu
13 kwietnia 2016 r. została podpisana umowa pomiędzy GDDKiA Oddział w Krakowie a Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa, na zaprojektowanie i budowę nowego mostu.
W marcu 2018 r. rozpoczęły się roboty w terenie. Na pierwszym etapie wybudowano most tymczasowy, na który przełożono ruch pojazdów, aby rozebrać stary most i przystąpić do budowy nowego.
21 grudnia 2018 r. nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia i 22 grudnia 2018 r. o godzinie 11.30 przejechali po nim pierwsi kierowcy. Przystąpiono do rozbiórki mostu tymczasowego i dalszych prac przewidzianych do wykonania. Wszystkie prace są już zakończone.
23 lipca 2019 r. pozwolenie na użytkowanie całego zakresu inwestycji wraz z nowym mostem na DK47 w Białym Dunajcu, wydane przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego stało się decyzją ostateczną. Szerokiej drogi!
dziadek
2019-07-25 21:21:18
Dało się po starym śladzie? Dało się!
Dla mnie historia budowy tego mostu jest symbolem polityki przez duże PO. Skłócać i napuszczać na siebie ludzi. Ile to na górali padło obraźliwych komentarzy.
My kochana i jedyna słuszna władza chcieliśmy, ale te pazerne i wredne góraliska nie dały!
Janecek
2019-07-25 12:58:59
Pikny
kierowca123
2019-07-25 07:47:57
jak to co na zakopiance? z każdym dniem większe opóźnienia, już niedługo rok poślizgu. Tak się, panie, teraz buduje. Nie to co kiedyś :))
g
2019-07-24 21:37:16
A co tam słychać na zakopiance? Czy widać światełko w tunelu? Kiedy coś wytyczą z Rdzawki do Szaflar? Jakiś wiadukcik na Ludzmierskiej? Co z obwodnicą Trójkąta Berzmudzkiego? ( Łoksmund Łostrowsko Łopusna )
Heh
2019-07-24 21:15:29
Fajnie ale miało być na zielono A nie czerwono hehe
rudy
2019-07-24 20:58:21
Lepszy niż te dwa do kupy w Krościenku z rondkiem jak kapelusz.
Kamil
2019-07-24 20:52:31
Teraz to sa większe korki niż były coraz więcej ceprów.....
ernie
2019-07-24 20:17:24
To jest most na miarę naszych czasów...
qadik
2019-07-24 19:24:59
Tyle to Dubaj budowali !
asdfgh
2019-07-24 19:02:45
6 lat. Nikomu nie życzymy takich sukcesów.
tatry2019
2019-07-24 17:51:49
kończy się pewna epoka ...
MadMax
2019-07-24 17:37:05
ja będę tęsknił za tym remontem i tym "wahadłem". Korki na wjeździe do Zakopanego były zdecydowanie mniejsze, (i nie tylko w sezonie - ale przez cały rok). Dało się jakoś jeździć i coś załatwić w Zakopanem.
A teraz to nawet rano wszystko stoi.
No cóż liczę na jakieś inne prace które spowodują jakieś przytkanie ruchu z dala od Zakopanego.