Jak informuje prezes TZN, umowa między Zakopanem, Centralnym Ośrodkiem Sportu, który zarządza skocznią, oraz związkiem narciarskim zobowiązywała do uzyskania do 16 lipca certyfikatu z FIS pozwalającego na organizację imprezy.
- Takiego certyfikatu Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) nie wydała ze względu na stan skoczni. Zmieniony powinien zostać m. in. jej profil. To się nie stało. Na skoczni nie można nawet trenować, o czym mówili niedawno szkoleniowcy. W związku z tym zawody nie odbędą się - mówi prezes TZN.
Co z kibicami, którzy już kupili bilety? - Zastanawiamy się, być może zaoferujemy im za to bilety na zimowy Puchar Świata - twierdzi prezes Kozak. Problem tylko w tym, że również zimowy PŚ, chociaż pozostało do niego jeszcze pół roku, jest zagrożony.
Zupełnie inaczej sprawę widzi Jacek Bartlewicz, dyrektor COS w Zakopanem, który jest właścicielem Wielkiej Krokwi. COS na czas zawodów wydzierżawił skocznię miastu.
- TZN do tej pory nie podpisał umowy z miastem dotyczącej przejęcia obiektu. Prezes Andrzej Kozak od początku nie chciał organizować GP. Odgrażał się, że certyfikatu z FIS nie będzie. Tymczasem w czerwcu czeski delegat FIS wizytował skocznię i stwierdził, że jest ona w dobrym stanie, wystąpi o certyfikat, na który do tej pory czekamy, ale to tylko TZN jako członek FIS może zorganizować zawody - dodaje dyrektor COS.
Dyrektor COS dodaje, że skocznia nie jest może w stanie idealnym, ale najlepszym w historii. W ostatnim czasie COS wydał na modernizację obiektu 60 tys. złotych.
Jacek Bartlewicz udostępnił nam raport z czerwcowej inspekcji, w którym delegat FIS Josef Slavik, iż aktualny stan obiektu jest "dobry".
Przypomnijmy, że z inicjatywą powrotu do Zakopanego letnich skoków na najwyższym poziomie wyszedł nowy burmistrz Leszek Dorula. Sportowemu świętu miały towarzyszyć wydarzenia muzyczne.
p, j
felisity
2015-07-29 09:31:45
Na a dziś w Karkowskiej informacja, że skocznia dostała certyfikat FIS-u czyli Kozak przykozaczył, ciekawe ile dostał od konkurencji z Wisły, a teraz już się tym nie musi dzielić z Majchrem sam zablokował skoki, które mogły się normalnie odbyć.
maeńka
2015-07-21 08:20:00
Zwykła brudna polityka kosztem miasta, wcześniej Majcher blokował letnie skoki teraz związek ciekawe kto na tym zyskuje?
ZakoPan
2015-07-21 01:00:54
niech ktoś się w końcu weźmie za ten związek narciarki bo robią cyrki.
fafu
2015-07-20 12:47:23
Ten TZN to jedno wielkie bagno przydałby się tam konkretny porządek zrobić.
lussi
2015-07-20 12:34:44
Zgadzam się kosik
kosik
2015-07-20 10:34:22
Ten burmistrz to konkretny gość na pewno zrobi dla Zakopanego dużo dobrego od poprzedniej władzy. I tak jestem w szoku że przy tych wszystkich utrudnieniach które go spotykają idzie do przodu i działa. Za wszelką cenę chce dobrze dla miasta i mieszkańców mimo że nie których rzeczy nie udaje się zrobić ale na pewno w nie długim czasie dopnie swego. A wiem co pisze bo pracowałem z poprzednią władzą i teraz też to różnica jest ogromna( tamci myśleli tylko o sobie). Czasem aż się napatrzeć nie mogę i uwierzyć ile Pan chce zrobić dla tego miasta i zastanawiam się czy warto bo zdrowie ważniejsze. Tak dalej Panie burmistrzu!!! może Ci przeciwnicy Pana w końcu wymiękną i pozwolą działać. A ci hejterzy jeszcze tą WIEŚ docenią tylko jak to hejterzy ani wtedy dobrego słowa nie napiszą.
Aborygen
2015-07-20 09:48:17
Jurajczyk
dzięki za pamięć .
Jurajczyk
2015-07-19 23:06:19
A może by tak z Furmanowej skocznie zrobić?Zawsze to w dół bliżej by do urzędu było... ;) ;) ;)
rys
2015-07-19 15:08:26
Jurajczyk - juz dawno mysla. Szukaja tylko dotacji z nienawidzonej Uni. Za swoje (parafian) szkoda budowac jakby sie nie udalo.
das
2015-07-19 14:49:07
Wybudowanie skoczni nic nieda bez odpowiedniego załącznika dla Pana Kozaka i jego kolegów ze związku..Bukowina niech najpierw kanalizacje zrobi :)
izi
2015-07-19 13:12:13
Mona czemu ty nie startowałaś w wyborach mielibyśmy już w ciągu miesiąca wszystkie problemy w Zakopanem rozwiązane tak wynika z twoich wpisów. Tylko że nie dostałabyś nawet 10 głosów poparcia. Nie ważne kto by w tym mieście rządził i jak będzie rządził ty i tak będziesz wylewać swój jad. To że burmistrz jest góralem
i w jego głosie słychać tą gwarę góralską i różnych wypowiedziach to bardzo dobrze przecież mieszkamy w Zakopanem ale zawsze mówi konkretnie i na temat. Obrażasz w ten sposób wszystkich górali jakby oni nie mieli prawa sprawować wyższego stanowiska dlatego że nie wypowiadają się czysto po polsku. To świadczy tylko o twoim braku tolerancji i niskim poziomie intelektualnym. Ale to chyba już wszyscy wiedzą!!!
a ktotota mona
2015-07-19 12:25:33
a kto to ta Mona..cy to nie ta co tak Koperskiemu torbecke lizala i Majcherowi tyz bo cosik jak sie jom cyto to tak z tego wyniko
oj Mona mna jestes szalona
zostan burmistrzem bedziesz ceniona hehehe
poki co to siejes ferment jak halny ..i zodnego pozytywu z ciebie nie bylo nie ma i nie bedzie.......dobrymi chynciami to pieklo wybrukowane
aha jak juz zostaniesz tym burmistrzem to kup se zlotom rybke...coby robiyla za ciebie i spelniala twoje marzenia..helol bejbe..prasnij mi copke i plecok ide na grzyby
Jurajczyk
2015-07-19 12:18:36
Chyba czas by ...Bukowina Tatrzańska pomyślała o wybudowaniu nowej Wielkiej Krokwi...niedługo-jak mawiał pan Kononowicz-niczego nie będzie...w Zakopanem oczywiście... ;) ;) ;)
Mona
2015-07-19 11:38:02
To bardzo poważny zarzut - jeśli prawdziwy bezwzględnie powinny być wyciągnięte konsekwencje , jeśli pomówienie też powinny być wyciągnięte . A w ogóle to jakiś obłęd : poprzednio niewiele można było zrobić , bo " Majchrowi przeszkadzała opozycja " , teraz też wielu rzeczy nie można zrobić , bo " Doruli przeszkadza Majcher " . Może najwyższy czas przerwać to błędne koło , bo z tego nic nie wynika i nie wyniknie . Za sekundę nie będzie zmian a komisje śledcze i podsłuchy , horror .
Mona
2015-07-19 10:25:34
To upublicznić to i to dużą czcionką ! Jest to niestety też dowód na brak rozwagi burmistrza , nie wyciągnął wniosku z przedwczesnego odtrąbienia sukcesu Gubałówki , zdziwiona byłam , że zaufał " słowu " p. Byrcyn - każda osoba przewidująca a przede wszystkim znająca ją ( jako radny był świadkiem wielu jej wystąpień i działań ) powinna być ostrożna , ale rozumiem , że przydatne to było w kampanii wyborczej i z tego skorzystał . Domyślam się , że przytoczony przez Ciebie fakt jest mu znany więc jak to teraz wytłumaczyć ? Do trzech razy sztuka !
tato
2015-07-19 08:52:40
@mona jakaś ty głupiutka, w zarządzie PZN siedzi syn byłego burmistrza znany zakopiański kombinator działający na niekorzść miasta i nowego burmistrza i z kim tu negocjować czy rozmawiać? Wiadomo że to tylko po to żeby zaszkodzić burmistrzowi ale tak naprawdę to majcher znowu zaszkodził miastu.
Mona
2015-07-19 08:03:52
@sapama Przepraszam , nie wiedziałam , że tak wspaniale żyje się w urzędzie , tylko pozazdrościć ! . Przy okazji każdy ma prawo do swojego zdania i oceny , ale oczywiście poczekam i zobaczymy , z wielką przyjemnością zauważę pozytywne zmiany :-)))
Mona
2015-07-19 07:42:44
@zorro . Zgadzam się , pan burmistrz " przejechał się " - jest bardzo żądny sukcesu i chętnie podpina się pod takie akcje ( np. neon ) , bo to akurat umie , teraz znalazł się sam , z własnej woli , w epicentrum kolejnej nieprzyjemnej sytuacji . Argument , że zorganizowanie imprezy nie zależy od niego jest słaby - gdybyśmy mieli burmistrza z doświadczeniem , wiedzą , charyzmą ,mającego szacunek oraz umiejętność rozmawiania i negocjacji byłoby na pewno łatwiej . Burmistrz to dużej mierze inicjator , organizator , katalizator i manager , bez tych cech zawsze będzie mu trudno i nie raz znajdzie się w sytuacji , kiedy odtrąbi sukces a " okaże się kicha " . Mam jeszcze jedno zastrzeżenie - będąc wiele lat radnym słabo się rozwinął i to niestety zła prognoza na przyszłość .
sapama
2015-07-19 01:26:26
DO MONY:
Mam dość MONY!!!!!!!!!!!!! i cieszę się że wszyscy cię nie znoszą nawet twoje najbliższe towarzystwo w którym się obracasz. Jesteś wiecznie niezadowolona i krytykująca wszystko i wszystkich. Ludzie na co dzień mają cię dość. Ja pracuje w urzędzie miasta już kilkanaście lat i powiem szczerze że tak konkretnego i dobrze zarządzającego burmistrza jeszcze miasto nie miało jakim jest obecny burmistrz. I to nie jest tylko moje zadanie ale większości ludzi którzy tu pracują jeszcze dłużej(nawet przeciwnicy) tylko nie którzy o tym głośno nie mówią. Dajcie nowej władzy działać a oceniać będziecie potem a nie po paru miesiącach. Dobrze wiemy że w Zakopanem są ludzie którzy robią wszystko żeby w mieście nic nie udało poprawić obecnej władzy bo takie mają zadanie. Ty MONA właśnie jesteś jedną z takich osób ale chyba jeszcze o tym nie wiesz a niby taka zwolenniczka poprawy wizerunku Zakopanego.
zorro
2015-07-19 00:44:48
@ Delhaize, pytasz się co z tym ma wspólnego Burmistrz Zakopanego? No skoro się zajął tą sprawą i podobno zrobił wszystko żeby Letnie GP się odbyło to automatycznie sam się w to wciągnął, czyż nie tak? Zresztą jego własny komentarz w tej sprawie mówi sam za siebie no a że się nie udało no to do tego będziemy musieli się przyzwyczaić, ponieważ większość spraw nie będzie się dała załatwić i jeszcze wiele razy usłyszymy, że nic się nie dało rady zrobić i nie jest to wina obecnego Burmistrza. Nie zależnie kto w tym mieście będzie burmistrzem to i tak nie wiele zdziała, ponieważ największym problemem tego miasta są tak zażarci ludzie jak między innymi Ty, cwaniaczku.
Góral z Trójmiasta
2015-07-19 00:14:06
A zimowe GP to jeszcze się w tym sezonie odbędzie?
Czy też na 2 tygodnie przed imprezą okaże się że gdzie wielu "działa" tam nic nie gra?
piewca sieci sklepów Delhaize czyt Delize
2015-07-18 22:54:16
@zorro, nie pozostaje mi nic innego, jak tylko przyznać ci tytuł megaimbecyla. Przecież właścicielem jest COS a organizatorem TZN. Co z tym wszystkim wspólnego ma burmistrz miasta? No tak, przecież obiekt leży na terenie tego miasta. To wiele tłumaczy. Takim tłumokom jak ty i mona. To i tak Cud Pański, że jeszcze nie pociągnąłeś do odpowiedzialności dyrektora TPN. Ale kto cie tam wie...
uorcyk
2015-07-18 22:13:07
pięknie powiedziane o tych synach :P
teraz czas na Białke, zeby wybudowała i skocznie. Trasy biegowe juz ma
szkoda słów...
2015-07-18 21:55:35
BRAWO...!!!! Kolejne pośmiewisko w tym roku...:) Tym miastem to chyba same ćwoki rządzą a pomagają im synowie wiatru i pyłu.... TUMANY...!!!
rys
2015-07-18 21:31:58
jaja - Bialke promuje kler, bo ma tam interesy. Zakopiany jeszcze sie "wachaja" nie wszyscy. Jak wykupia wiekszosc Zakopane wroci do lask.
roob
2015-07-18 20:42:30
Wiecie co zakopiony teroz skoki bedą w Warszawie jak bedziecie chcieli sprzedać baronka albo oscypka trza wsiąść w pendolino i zapindalać do Warszawy ale to wasza zasługa dalej grodźcie kawołki bo wom w zimie nikt na nartach po kawołku nie bedzie jezdźił przecież szkoda trawy, dalej niech się baba rzuco o rozbudowe zakopianki bo szkoda kawołka co przy drodze jest dalej się wadxcie miedzy sobą najlepiej by woś było zaorać i wyrównać het pod Giewont a wcześniej ubezwłasnowolnić .Hej
sp
2015-07-18 19:12:02
@kietekk
Takiego certyfikatu Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) nie wydała ze względu na stan skoczni. Zmieniony powinien zostać m. in. jej profil. To się nie stało. Na skoczni nie można nawet trenować, o czym mówili niedawno szkoleniowcy. W związku z tym zawody nie odbędą się - mówi prezes TZN.
zorro
2015-07-18 18:48:12
@Delize: i oto odezwał się typowy pisowiec! Ja nie głosowałem ani za Majchrem, ani za Draculą a mój komentarz nie miał na celu krytykować żadnego ugrupowania. Ja po prostu dokładnie pamiętam co mówił i co obiecywał obecny Pan Burmistrz, czy np. szanowny Pan Starosta wraz z jego zastępcą. Dlatego też byłem przekonany, że jak się zmienią włodarze tego miasta to pewne sprawy rusza w końcu z miejsca, które wcześniej tak zażarcie były blokowane. No niestety, nic się nie da, no nic a nic. Natomiast największym idiotyzmem jest podliczać osiągi poprzedniego Burmistrza, który miał w radzie miasta praktycznie wszystkich przeciwko sobie. A w takiej sytuacji co on mógł tak naprawdę zrobić? Dlatego też nie głosowałem na niego bo to byłoby stracone kolejne 4 lata. Teraz natomiast burmistrzem jest ten co najwięcej obiecywał a na gadaniu z ludziami się niestety kończy.
maja22
2015-07-18 17:18:20
No cóż ale mamy taką swojską lokalną społeczność.Jakby to powiedział p.Burmistrz jak jedna wielka rodzina...fajnie jest.Jakiś festynik się zorganizuje jakiś bazarek i fajnie jest
Kietekk
2015-07-18 15:08:01
Wygląda zatem na to, że komuś bardzo zależało na tym, by ta impreza nie doszła do skutku. I na pewno nie były to władze miasta, które do ostatnich godzin starały się o to, by Letnia Grand Prix wróciła na Wielką Krokiew. Nie był to także COS, który od początku deklarował pełną chęć przygotowania obiektu do zawodów i z tych deklaracji się wywiązał- podsumowanie eurosportu
maruda
2015-07-18 15:04:02
TZN jest jak PZPN tylko swoje interesiki ...ciekawe ile płacą organizatorzy za możliwość organizacji pucharu Kozakowi i czemu tak nielubi Zakopiańskiego COSu...
Mietekjj
2015-07-18 14:55:18
Wygląda zatem na to, że komuś bardzo zależało na tym, by ta impreza nie doszła do skutku. I na pewno nie były to władze miasta, które do ostatnich godzin starały się o to, by Letnia Grand Prix wróciła na Wielką Krokiew. Nie był to także COS, który od początku deklarował pełną chęć przygotowania obiektu do zawodów i z tych deklaracji się wywiązał. Z eurosportu
piewca sieci sklepów Delhaize czyt Delize
2015-07-18 13:30:46
Zupełnie nie rozumiem, o co toczą piane zorro i Mona. Przecież Majcher w ciągu ośmu lat wam zrobił dwupasmówkę do Zakopanego, rondo na Łysej Polanie, węzeł komunikacyjny w Poroninie, nowe dworce PKS i PKP, otworzył Gubałówkę i przywrócił letnie skoki, tak samo, jak her ThuSSk zmniejszył bezrobocie i POdatki, zlikwidował senat, finansowanie partii z budżetu państwa oraz abonament RTV, wprowadził JOW-y etc...
czerska urząd przetrwa, gorzej z tobą, twój koniec bliski!
fakt
2015-07-18 13:27:48
TTOnZ z lorcykula na cele dzieki naiwnym tez jakos pretrwa
Marzanna
2015-07-18 13:26:29
To przynajmniej jest czas żeby na zimowe przygotować lepiej skocznie, dobrze że choć próbowali bo jak by dopiero przed zimą się okazało to zimowych by nie było.
uorcyk
2015-07-18 12:41:15
@Mona: urzad przetrwa..
Ruda2660
2015-07-18 12:33:59
To jest chyba jakiś żart... bilety zamówione, nocleg zamówiony, transport zamówiony. Z narzeczonym mieliśmy przyjechać na weekend specjalnie na skoki. Brawa dla TZN za wydanie oświadczenia 2 tygodnie (!!!) przed zawodami!
zorro
2015-07-18 11:40:31
Od kiedy mamy nowych włodarzy to nic nie można zrealizować. Skoki-nie da sie, Gubałówka-nie da się, Dwupasmówka do Zakopanego-nie da się, Węzeł komunikacyjny w Poroninie-nie da się, Rondo na Łysej Polanie-nie da się, Dworzec PKS-nie da się, Dworzec PKP tym bardziej, dobrze, że się da (cytując Pana Burmistrza) rozmawiać z ludziami. Niestety nie wszystko da się załatwić samym gadaniem. Tyle nam naobiecywał, naobiecywał a teraz się nie da. No cóż. Ważne, że zrobił wszystko co mógł!!!
Mona
2015-07-18 11:39:41
Nie ma co narzekać , przecież po 7 m-ca nowych rządów mamy : nowy " dworzec " dla busów , neon , kwietniki na Równi , " zaprzyjaźnionego " komendanta SM i kilka nowych posterunków , istotne zmiany ( też zaprzyjaźnione ) w spółkach miejskich i dużo , dużo obietnic ! Czegóż chcieć więcej , " wiedziały gały co brały " :-(((( Wydaje się , że najbliższe 4 lata trzeba dodać do ostatnich smutnych ośmiu , tylko czy Zakopane to przetrwa ?
papuc
2015-07-18 10:58:01
ii bardzo sie z tego ciesze tylko nie rozumie jednego a mianowicie co roku chwala sie ile to biletow nie sprzedali ile zarobili a wychoodzi na to ze nie maja nawet na odnowienie skoczniii gdzie wychowalo sie tyle talentoow smiech i nic wiecej z tych zakopianskich urzednikow...haha
jaja
2015-07-18 09:30:38
No to będzie nowy obiekt muzealny :(
A no i nie zapominajcie o sylwestrze z Dj em na skoczni :) ) )
Śmiech mnie ogarnia i płacz jak widze co się dzieje z tym miastem :( :) Zaraz nic nam nie zostanie bo nawet festiwal pod wypożyczanym namiotem nam Białka weźmie :( A cudotwórca pan Dorula co na to ? Może na skoczni otworzy nowy posterunek Straży Miejskiej ?
Kery King
2015-07-18 09:10:10
Zimą to nawet psy nie będą chciały szczać w tym mieście
heheheh
2015-07-18 06:46:06
wladze TZN idom w slady nowotarzan..na lotnisku sie pasom barany to i na skoczzni mogom..a moze tyz jako dotacjo z KRUSU wpadnie dzierzawcy abo nawet ze Junije ..ponoc 300nzeta od barana...prezesi myslom nic sie nie mortwcie...trowa rosnie sama
oberek
2015-07-18 06:33:27
Abeto. Fibi to niczego się nie boi. :)
Abeto
2015-07-18 05:58:04
Fibi a ty się nie boisz poniedziałku ?
Furmanówka
2015-07-18 02:43:06
Niedawno pan Kozak twierdził że skocznia uzyskała homologacje i potrzeba tylko zmian kosmetycznych a tu okazuje się że skocznia nie spełnia wymogów. Teraz Szczyrk zastąpi Zakopane w Pucharze Świata o co zabiegali działacze Beskidzcy w PZN. W nagrodę pan Kozak zostanie szefem narciarstwa alpejskiego w PZN a ze nie mamy zawodników po za Jasiczkiem i Kłusakami którzy startują za własne finanse. Al co sie dziwić przecie panowie Kozak i Dorula za czasów Majchra zablokowali kandydature Zakopanego na organizacje Mistrzostw Świata w 2019 roku która była by uczczeniem 100-lecia PZN i TZN ale widać panowie wolą siedzieć przy kawce i opowiadać czego by nie zrobili ale się nie da .....
Niestety to juz koniec sportu w drugim po Lwowie ośrodku narciarskim w Polsce a co najlepsze zniszczyli go Ci którzy wszędzie opowiadają ze chcą rozijać sport w Tatrach
Gratulacje
sp
2015-07-18 00:47:42
To psio krync Fibi bedzie miala puste kwatery
max1
2015-07-18 00:18:22
bardzo dobrze ha ha , jednak Bus do Białki się przyjął .Zacofane to dziura , dla porównania do N. Targu
uorcyk
2015-07-18 00:07:33
nie bedzie skokow ? to zostanie jedynie .. amfiteatr :P
pismak
2015-07-17 23:20:32
może TZN nie chiał robić takiej imprezy w Zakopanem ? A czy zmiana profilu skoczni była wymogiem do przeprowadzenia zawodów ? A czy TZN zrobił coś, żeby ta impreza się odbyła ?
Fibi
2015-07-17 23:16:36
Thank you for traveling ;)
Fibi
2015-07-17 23:13:03
Przecież, kwatery FIS nie musi certyfikowac, Spoko dostarczymy atrakcji i folkloru ;)
Mnie chłop z widłami koło chałupy przegno w podskokach :)
Załamany
2015-07-17 22:58:42
To prawda?! tu nie chodzi o pieniadze za bilety, do tego dochodzi jedzcze nocleg i przejazd, kto za to odda pieniadze?
Fibi
2015-07-17 22:54:54
Co się zmieniło od zimy na skoczni ? M Ś się odbyły, ktoś coś chyba zawalił skoro wiedzieli o terminie, A,może komuś też zalezalo aby zamknąć Krokiew.
sp
2015-07-17 22:42:13
Co z biletami?, to zawsze jeszcze raz Duda moze zjechac, tylko tym razem (jak Gruby proponowal)..na golej rzyci
Karolek
2015-07-17 22:41:21
Otwarcie Gubałówki... Letnie Grand Prix...