Polecamy
Aby dać ogłoszenie drobne w Tygodniku Podhalańskim w ogóle nie musisz ruszać się sprzed komputera. Kliknij na ten pasek.

Reklama

2020-01-30 19:58:16

Pod Giewontem

Zakaz wjazdu do Zakopanego

Z kontrowersyjną propozycją tematu do dyskusji wystąpił jeden z naszych czytelników.

Chce by przemyśleć całkowity zakaz wjazdu samochodów do Zakopanego, lub przynajmniej do centrum miasta. Proponuje zorganizowanie referendum w tej sprawie. Poniżej fragment listu. 

"Drodzy Państwo,
W krajach demokratycznych, często się zdarza że na wskutek presji lokalnej ludności w wiele miejsc, czy nawet całych miast, albo w ogóle nie można wjechać samochodem, albo wjechać mogą tylko mieszkańcy. 

Może by tak zrobić w Zakopanem zupełny zakaz wjazdu samochodem do miasta dla osób przyjezdnych? Jako ekonomista obserwuję efekty takich zakazów w Europie i wg mnie świetnie nakręca to turystykę. Ludzie przyjeżdżają wypocząć, a nie dusić się od spalin. Byłem w mieście Zermatt, w praktyce taki zakaz świetnie się sprawdza" - pisze do nas Adam Fularz, manager Radiotelewizji, prezes zarządu Polish News Agency Polishnews.pl a swój list kieruje równocześnie do szeregu innych redakcji. 

rav

Reklama
Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
Manek 2020-02-04 15:21:19
Wypas tylko mieszkańcy zaopatrzenie i kilka obwodnic zeby można było miasto objechać ogromne parkingi przed miastem i elektryczne riksze dowożące pasażerów za 1 zł do hoteli i pensjonatów.
Ik 2020-02-03 09:30:31
Kompletna bzdura, górale zarabiają na turystach ,a chcą wprowadzić zakaz wjazdu
do Zakopanego
Może sami niech się przesiądą na rowery, z pewnością nie będzie korków. Jeżeli wprowadzą taki zakaz, bardzo stracą,
nikt nie przyjedzie. Jest tyle pięknych miejsc w Polsce i na świecie.
Góry my love 2020-02-02 20:48:15
Jak się to może udać jak z roku na rok komunikacja między okolicznym miastami coraz gorsza nie mówiąc już o komunikacji wewnętrznej np z Rabki do Zakopanego nie jeździ nic i jak ci turyści z tamtych okolic mają to auto zostawić a nie oszukujmy się pracujących w Zakopanym z okolic też jest sporo ruch od 5 rano to nie turyści
Marzenuś 2020-02-01 18:40:56
Zakaz wjazdu dla turystów mieszkających w kwaterach ,hotelach itp w pobliskich wsiach pt.Ząb ,Koscielisko ,Murzasichle itp raczej nie dla turysty który płaci za nocleg w Zakopanem ,,codziennie zakorkowana olcza ,bystre ,Koscieliska bo jadą z wioch i korkuje się wszystko ..
Iwona 2020-02-01 07:06:52
Trzeba zacząć działać,żeby znowu nie było jak zawsze: dużo krzyku i .....piana a mamy o co walczyć! Po przeczytaniu komentarzy cieszy mnie jeszcze fakt,że mamy jednak nadal mądrych, kochających Tatry i Zakopane turystów,którzy rozumieją problem. Po tych,którzy tylko straszą ,że już nie przyjadą a przyjeżdżają tylko po to, aby się napić, poawanturować i przeszlifować Krupówki nie będę płakała, niech robią korki i smog u siebie.
Prawdomówny 2020-01-31 21:24:52
Jestem całkowicie za i do tego wspaniałego pomysłu dokładam jeszcze drugi, a mianowicie zamknąć na cały rok Tatrzański Park Narodowy żeby chociaż trochę zregenerowała się flora i fałna a jak nie to chociaż pozamykać połowe Tatrzańskich szlaków. ( chociaż na rok.) Sam od wielu lat wędruje po Tatrach ale jestem w stanie odpuścić na taki okres czasu. Z racji na ogromne przeludnienie w ostatnich latach.
q 2020-01-31 21:13:25
Panie Burmistrzu czekamy na strategie rozwoju Podhala nie na kolejnego Sylwestra .
Bez apartamentowców bez korków w miescie bez busów itd
pedro ceper 2020-01-31 20:50:30
Porównanie do Zermatt - paradne!, aż czkawki dostałem ze śmiechu:-( Porównajcie się raczej do Czernobyla, też zamknięta strefa i powietrze niedobre dla zdrowia.
Rozmawiałem z kumplami, którzy w tym sezonie byli na nartach na Podhalu - podobnie jak ja, żaden nie był w Zakopanem. Zbudujcie obwodnicę, żeby np. z Łysej Polany do Chochołowa nie trzeba było jechać przez to miasto, a gwarantuję, że nawet koło zapasowe mojego auta nie dotknie granicy Waszego miasteczka. Jest w Polsce mnóstwo pięknych miejsc, gdzie życzliwie witają turystów.
HYZIO 2020-01-31 19:56:00
Drodzy Podhalanie przestaniecie palić zima śmieciami w Kościelisku i okolicach to i powietrze będzie w Zakopanem czyściejsze
C.Wagner 2020-01-31 19:44:58
Temat wraca co kilka lat;tereny pod tzw. parking zaporowy dawno zabudowane.Ale byłoby miło. Bierzmy się za to na piwaźnie,albo dajmy sobie spokój z jałowymi dyskusjami .
pepe 2020-01-31 19:22:26
to nie gadac tylko dzialac, parking budowa - Ustup, i darmowe autobusy elektryczne dalej do centrum zako i do koscieliska
vika 2020-01-31 16:48:22
@ ! - Wiem że nie lubisz opinii innych niż "twojsze" , ale jak nie potrafisz podać swoich argumentów w dyskusji, to wymyślasz wyssane z palca teorie i "prawdy".
Ty chyba swój rozum też zjadłeś, bo inaczej skąd byś był taki pewien "najswojszej" prawdy że NIKT mnie do Zakopanego nie zaprasza ? .
Grzeszysz pychą i zarozumialstwem .
Akurat właśnie dzisiaj dzwoniła moja kochana Gaździna z pytaniem kiedy przyjadę i zaproszeniem - chociaż niecałe dwa tygodnie temu wróciłam po dość długim pobycie w Jej gościnnym domku w Zakopanem :)) :)) :)) .
Czyli twoja prawda - to niestety trzecia prawda według Księdza Tischnera.
Jesteś bardzo mądry, więc na pewno wiesz jaka to prawda :)) .
I love ? 2020-01-31 16:26:34
Jestem za jak najbardziej. Będzie czyściej, nie będzie korków. Ja i tak zostawiam auto pod kwaterą bo szybciej i taniej busami. Warunkiem jest żeby za parking nie kasowano nas słono!
! 2020-01-31 15:45:32
vika jak zwykle, wszystkie rozumy zjadła. Jej racja jest najjejsza (dla niej najmojsza). A prawda jest taka, że ciebie @vika nikt do Zakopanego nie zapraszał.
vika 2020-01-31 15:01:27
@ TwardyGóral - cytat: ". Cepry mają w tym biznes żeby zrobić z nas Mielno i zniewiescialy raj dla imprezowiczow"
NO CO TY GADASZ !!! .... SZOK !
A nie widzisz tego, że władze Zakopanego promują, zapraszają, wydają na "promocje Zakopanego" ciężkie pieniądze , zamiast przeznaczyć je na ograniczenie ruchu turystycznego i poprawienie naprawdę ciężkiego i godnego współczucia życia mieszkańców ?
Jak tak pięknie proszą - to cepry przyjeżdżają . Co w tym dziwnego ?
Władze Zakopanego stawiają na ilość - na pożal się Boże rozrywki, imprezy , wesołe miasteczka, betonowe hoteliska i galerie, sylwestry marzeń, małpie gaje pod Tatrami (Siwa Polana) , stragany z tandetną chińszczyzną -czyli wszystko dla dla turystów rozrywkowych i gastronomicznych .Takich są miliony i tacy przyjeżdżają .
Dla prawdziwych miłośników Tatr i Zakopanego miejsca już nie ma.
Macie co chcecie - a pretensje należałoby kierować nie do ceprów . Oni są zapraszani - w ilościach nieograniczonych, więc przyjeżdżają.
Lena 2020-01-31 14:37:23
Beznadziejny pomysł bo będą zapchane busy i komunikacja miejska. Po za tym dużo ludzi przyjeżdża samochodem do Zakopanego albo innych miejscowości przyległych np.Kościelisko no i co z buta trzeba będzie chodzić? Ludzie ogarnijcie się nie piszcie głupot! !
. 2020-01-31 14:22:10
Byłoby dobrze! W Nowym Targu pewnego styczniowego wieczoru też nie szło wytrzymać od smrodu spalin.
Mirka 2020-01-31 12:52:39
Najlepiej przed Skomielną zrobić parking zaporowy, bo tam też korki. Jest dużo miejsca bo pola stoją puste i wtedy na całym Podhalu będzie lepsze powietrze.
Dari 2020-01-31 12:19:44
Rejestracjdm KTT z zakazem wjazdu do innych miast,zrobcie zakaz turysci pojada gdzie indziej padna pensjonaty restauracje wzrosnie bezrobocie zaczna sie zwolnienia ludzi,kredyty na pensjonaty z czegos trza placic!
Goralka 2020-01-31 11:57:41
Bardzo dobry pomysł.
Lucius Wspaniały 2020-01-31 11:37:36
Zakazuje tego zakazu i będzie wola moja!
czopek 2020-01-31 11:07:54
Katastrofa Cywilizacyjna.
Grin 2020-01-31 10:26:12
Chętnie podpiszę się za referendum. Już mam dość dni, gdzie wiem, że nie da się nic kompletnie zrobić bo jest paraliż na mieście
TwardyGoral 2020-01-31 10:12:04
Trąbie o tym od lat. Nie tylko zakopane ale i całe Podhale powinno ograniczyć ruch samochodów turystycznych i stworzyć odpowiednią bazę komunikacyjną. Jakoś powietrza znikąd się nie wzięła to prawda, bo jak ma być dobrze skoro w każdy tydzień najezdza ponad milion turystów Podhale. Turyści penetruja i sraja w każdy możliwy zakątek również nowego targu jak i na całej dlugosci zakorkowanej zakopianki. Nie radzą sobie z nami A my z nimi. Ścieki płyną do potoków w kranach brakuje wody. Zniszczyli nas i ciężko będzie się pozbierać, uświadomić jakim to jest zagrożeniem. Cepry mają w tym biznes żeby zrobić z nas Mielno i zniewiescialy raj dla imprezowiczow. Tpn i osoba dyrektora Z. w swoich sprawozdaniach statystycznych i finansowych i oklamuje i szydzi z nas gorali. Niszcza tradycje. Wywlaszczanie ziemii z naszych rak na wielką skalę. Tworzenie swoich praw na naszym terenie. Ciemne przedsiebiorstwa obce kapitały, "biznesmeni".Cieszę sie ze małymi kroczkami ludzie coś rozumieją. I może na podobieństwo górali szwajcarskich swoich ziem za żadne dutki nie oddadza A to co poszło w obce ręce wróci do nas jako własność i wspólne góralskie dobro.
czyste miasto 2020-01-31 09:30:06
Każdy pomysł na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska jest dobry. Tylko problem jest w zdobyciu środków aby ogrzewać domy tylko geotermią, stworzyć parkingi poza miastem, rozwinąć komunikację miejską itp.
Pieniądze na te inwestycje leżą przy drodze. Na początek wprowadźmy obowiązkowe opłaty jazdy samochodem po mieście tzw. Winiety ( takie jak na autostradach). Miejscowe samochody mniejsze opłaty np. 10,- zł za miesiąc , zamiejscowi większe opłaty np. 10,- zł za tydzień. Mamy pieniądze i możemy ratować powietrze w Zakopanem.
Matt Z_ne 2020-01-31 09:29:13
Mało chyba jest mieszkańców, którzy byli by przeciwni takim rozwiązaniom.

Za to na prawdę trzeba się zabrać. Urząd Miasta musi na poważnie zacząć szukać rozwiązania komunikacyjnego armageddonu tego miasta, który z roku na rok jest co raz gorszy i rozciąga się już praktycznie na cały rok.

Na prawdę ciężko już żyć w tych ciągłych korkach.

Tylko mieszkańcy + wynajmujący pokoje w hotelach, pensjonatach, kwaterach z wjazdem. Reszta zakaz wjazdu. Piętrowe parkingi na wjazdach do miasta i uporządkowanie komunikacji.
Przede wszystkim musi zniknąć zdezelowane i chamskie busiarstwo. Jak ktoś chce uczestniczyć w komunikacji, musi zainwestować a nie jeździć rozlatującym się "busem".

Starszych radnych i obecnego burmistrza nie podejrzewam o chęć zajęcia się tym tematem, ale może by tak młodsi (Mróz, Bryjak)?
W 2020-01-31 07:46:17
JESTEM ZA
Domino 2020-01-31 01:25:18
Popieram dwoma rękami. Niestety sam pomysł to za mało. Potrzebne jest długofalowe działanie. Po pierwsze druga nitka linii kolejowej, bez tego nie ma rozmowy. Następnie parkingi zaporowe, koniecznie piętrowe, bo inaczej będą zajmować zbyt wiele miejsca. A gdzie? A no może być w Szaflarach, na Bańskiej, wszędzie tam gdzie dochodzą tory. Ale nie tylko. Organizacja sprawnej komunikacji miejskiej, autobusy, ale również elektryczne pojazdy takie jak jeżdżą w Krakowie. Każdy kto zostawia samochód na parkingu, płaci za miejsce, a bilet parkingowy jest jednocześnie biletem na komunikację miejską. To tylko parę propozycji. Dyskusja na ten temat mogła by przynieść wiele innych dobrych pomysłów. Wjazd do miasta tylko dla mieszkańców, zezwolenia przypisane do numeru rejestracyjnego, żeby co bardziej "pomysłowe Dobromiry" nie wjeżdżali samochodami turystów dlatego że mieszkają w Zakopanem. I gwarantuję, że przy tej minimalnej ilości budynków ogrzewanych węglem, jakie jeszcze są w Zakopanem, poziom smogu natychmiast spadnie.
Ma Lu 2020-01-30 23:04:39
Popieram,jestem za.Trzeba by było jakaś petycję zrobić.Moze by to pomogło coś.
Bo nie da się żyć normalnie cały prawie rok korki.Idzie oszalec!!!!
Max 2020-01-30 22:52:16
Podpisuję się dwoma rękami.
Świetny pomysł, ale czy realny?
Zakopiańczyk 2020-01-30 22:51:38
W 100%
Popieram
Już dawno tak powinno być
Żądny autobusów z demobilu itp...
I tych naszych pseudo transportu miejskiego też... Od euro 6 w górę...
"Chyba że ktoś w urzędzie ma rodzinę co się tak owym transportem zajmuje".......
He he he
Greg 2020-01-30 22:42:10
Jestem za. Ale wiąże się to z likfidacją mafii busiarskiej i stwożeniem prawdziwej komunikacji miejskiej .
Marucha 2020-01-30 21:03:28
A może zbudować kolej wąskotorową pod reglami, oraz wzdłuż Gubałowki ? Na Słowacji taką już zbudowano 100+ lat temu.
Anna Maria 2020-01-30 20:27:47
A może lepiej postulować o szybki i wygodny transport pociągiem?
Sam zakaz nie rozwiąże problemu, może jedynie zmobilizuje ludzi do wyjazdu w inne miejsca. Poza tym likwidacja busów w zamian za sprawną i dobrze działającą komunikację miejską rozwiązałaby część kłopotów.
Montano 2020-01-30 20:15:11
Rówież jestem za. Co prawda jestem turystą z pod Krakowa ale zawsze gdy przyjeżdżam z żona i dziećmi to czy to na kilka dni czy na 2 tygodnie to auto nie rusza się spod kwatery az do wyjazdu. Wszedzie gdzie sie da poruszamy się na piechotę, lub busem. Aż żal patrzeć jak ludzie zamiast pospacerować to siedza caky czas w samochodach.
Coś tu Śmierdzi ! 2020-01-30 19:36:12
Juz dawno powinni zabronic im wjazdu !
Zakopianczyk 2020-01-30 19:17:15
Obwodnica Centrum Zakopanego plany rezerwacja terenu od lat 70tych .Jedyny Pan Majcher miał odwagę udzwinąć temat drogowcy chodzili po domach aby ustalić przebieg obwodnicy byly spotkania w UM ale po protestach Zwiazku Obrony Podhala zablokowano inwestycje /finansowanie było zapewnione / kilka domow zostało wykupionych na ul Kamieniec .Panie Burmistrzu do roboty.
Tutejszy 2020-01-30 18:04:48
Pomysł dobry. Wszyscy narzekają, a po mieście jak na szybko trzeba gdzieś się dostać to nie ma jak. I nie trzeba było myśleć 50 lat temu, tylko działać jak jest pomysł. A parkingowy jak chce pracować to się zatrudni na nowym parkingu. Ludzie którzy wożą dupy wszędzie, na Giewont by chcieli wjechać to mogą się przejść. Otyłość w Polsce spadnie. Co do kwestii zostawiania kasy w hotelach i restauracjach. Przed turystami jakoś się tu żyło i dalej spora część ludzi by bez nich przeżyła. Jak nie odpowiada to nikt nie musi przyjeżdżać, łaski nie robicie że przyjeżdżacie. Jakby nie te pensjonaty to nie byłoby gdzie mieszkać i każdy z turystów, zwłaszcza tych chamskich widziałby Zakopane i góry jak świnia niebo. Pomijam że i tak większości co mówi ile to nie płaci, szkoda dać dychy za parking całodniowy i kupić jedzenie tylko są bułki suche i plasterek sera bo dwa to za drogo
Parkingowy 2020-01-30 17:33:19
Ja zyjec z tych aut i mowiecstanowczo NIE dla tego pomyslu
aa 2020-01-30 17:30:01
spod lasa tory to starych nie mogą naprawić a ty chcesz nową nitkę. Latach 60-90 powinno być wszystko uregulowane pod nowe drogi, objazy itd. Teraz to sąsiad nie popuści 2cm na drogę , chałpa od płota do płota. Ja byłbym za tym żeby najpierw tą wielką deweleloperkę zaprzestać, wrócić do zakopiańskiego stylu przynajmniej nie po pięć pięter. Zakopane nie jest w ogóle przygotowane na takie rozwiązania było trzeba myśleć przynajmniej 50 lat temu. Jeszcze pewnie z 5 lat i to wszystko zacznie padać.
gural 2020-01-30 17:25:49
brawo za pomysł!
w sezonie parkingi zaporowe w poroninie ,na białym potoku, i na brzezinach,
sprawna komunikacja miejska oparta na samochodach elektrycznych ,Całkowity zakaz wjazdu samochodem które nie spełnią normy co najmniej euro 5 dotyczy również stałych mieszkańców
terase 2020-01-30 17:15:07
brawo za pomysł!!
vika 2020-01-30 16:49:05
@ Turysta i @ baba - Krótko, mądrze i logicznie. STO PROCENT RACJI .
NIC DODAĆ, NIC UJĄĆ .
Popieram 2020-01-30 16:48:39
mam nadzieję że będzie referendum !
spod lasa 2020-01-30 16:38:07
aa - mylisz cie problem smogu w lecie nie znika choć ie jest to tak widoczny smog jak ten z kominów , co nie oznacza ze wyziewy z rur samochodowych to samo zdrowie https://pl.wikipedia.org/wiki/Spaliny
spod lasa 2020-01-30 16:36:16
Jest dosć proste ale bardzo nie popularne rozwianie, w jakiś sposób zakazać w mieście prowadzeni parkingów prywatnych, ceny za miejskie postoje wwindować tak by tylko nie licznych było na nie stać - powiększyć strefę bez samochodów, wprowadzić kartę mieszkańca ze zniżkami, nalepie jeszcze na inne usługi i artykuły, zbudować tzw parkingi zaporowe najlepiej przy dworcu w Nowym targu , zbudować druga nitkę torów kolejowych i pości pociągi by jeździł co 10 minut, mieście uruchomić wiece linii autobusowych
Szarotka 2020-01-30 16:26:42
Nareszcie ktoś wymyślił coś mądrego. Po mieście ewentualnie komunikacja miejska i taksówki, reszta dwójką i krajem. Parkingi na obrzeżach miasta.
aa 2020-01-30 16:10:22
może najpierw załatwić sprawę z piecami. Geotermia ,gaz to by pomogło. Jakoś w lecie nikt nie ma problemu ze spalinami aut. Turysta ma rację, my próbujemy być jak na zachodzie a jesteśmy 100 lat za murz??.mi. To tak samo jak facet bodajże w Gliwicach umarł na zawał na chodniku to go wszyscy obchodzili ale jak koń zdechnie to już chcą meleksy wprowadzać bo biedne konie. Po prostu nie dorośliśmy do tego.
Zorientowany 2020-01-30 16:00:42
Kilka kadencji temu radni z Twojego Zakopanego, bodajże Pani Cichocka i pan Behunek przygotowali taki projekt ograniczenia ruchu samochodowego w Zakopanem, pamiętam jakie gromy spadły na ich głowy, teraz już nie są radnymi, a co stało się z projektem? Może leży gdzieś W szufladzie i czeka na lepsze czasy.
Nexgen 2020-01-30 15:57:03
Ale kasę że mnie turysty to kochacie?

Zgodzę się na zakaz wjazdu mi postawiony i mojego Lexusa jak będziecie mnie wszędzie wozić lub nosić w lektyce bo mam kasę która chce zostawić u waszego śwogra w hotelu i u waszej kochanki w restauracji.
Jak przekombinujecie to wam zdrowaśki nie pomogą a ja lecę na Bali i wam pocztówke wyślę.
baba 2020-01-30 15:51:43
idiotyczny pomysł.
przyjeżdżając do Zakopca kilka razy w roku praktycznie nie korzystam z samochodu, stoi sobie grzecznie na pensjonatowym parkingu.
ale...są wyjątki. no bo kto mi zapewni dojazd do Palenicy o 5..?
kto mnie dowiezie na Słowację? wiem, jest Strama, ale kursuje zdecydowanie zbyt rzadko. zresztą nie wszędzie dowozi...
czy ci, którzy tak bezkrytycznie zachwalają pomysł, zdają sobie sprawę ile torb, torebek, torebeczek i innego sprzętu wiezie się autkiem..? jak z tym dotrzeć do pensjonatu...? no bo chyba tzw. komunikacja miejska każdego pod adres, jak taxi, nie dowiezie...
ale mniejsza z tym...
autorów tego durnego pomysłu proszę o wskazanie, gdzie miałyby powstać owe buforowe parkingi.
bardzo jestem ciekaw tych lokalizacji...
i pomyśleliście, na ile autek taki parking..?
...to tylko tak pobieżnie liżąc temat...
Ka 2020-01-30 15:03:56
Już od dawna powinno właśnie tak być! Absolutnie popieram!
MLP 2020-01-30 14:58:23
A kto zgasi światło?
Turysta 2020-01-30 14:57:15
cyt."Byłem w mieście Zermatt, w praktyce taki zakaz świetnie się sprawdza...". Pytam: Jak rozumieć to "świetnie" ?. Czy owe "świetnie" to spadek o ponad 80% odwiedzających w sezonie letnim ?. Tak się składa że mam rodzinę prowadzącą pensjonaty w Zermatt i Saas-Fee i jakoś nie wdać po nich radości z tego powodu. Proszę się też zorientować ILE milionów franków rząd Szwajcarii przeznaczył (i ile ludzie dostali) na modernizację instalacji c.o. i cwu, wymianę samochodów. Widok Zermatt latem TERAZ a w latach 1985-2004 to jak Hiroszima przed i po zrzuceniu bomby atomowej. Zapewne dla turysty to ulga, wszędzie mniej ludzi, zero problemów z rezerwacjami ale czy dla lokalnej społeczności to też "świetnie" ?. Inna sprawa to lokalny transport. Zarówno w Szwajcarii jak i Austrii turyści mają zapewniony darmowy transport (i jest go zwyczajnie dużo) który całymi dniami krąży dowożąc ich w dowolne miejsce. Jak to niby miało by wyglądać u nas ?. Te parę kursujących autobusów nie rozwiąże tematu, może bus'iarze w zdezelowanych wrakach będą nas wozić ? za "symboliczną" opłatę :-). A co z parkingami przed miastem? 25zł za dobę ? :-))). Pomysł może i dobry ale zabieracie się za niego (jak zwykle) od d... strony. Jeśli nie posiada Pan wiedzy na temat rozwiązań funkcjonujących w Zermatt to radzę sięgnąć do historii (wcale nie tak dalekiej) i zaobserwować przemiany jakie tam następowały (w szerokim spektrum zagadnienia związanego z turystyką) a dopiero potem PO KOLEI próbować je wdrażać.
jarząbek 2020-01-30 14:18:46
Ci co mają wykupione kwatery w Zakopanem bez opłat, ci co mieszkają w okolicznych wioskach typu Białka i nudzą się bo co tam można robić, albo na parking zaporowy i dobra komunikacja miejska, nie te syfiaste busy, albo spora opłata za wjazd. Tym busem do Białki to z Zakopanego nikt nie jeździ, głównie narciarscy kaskaderzy po 2 godzinach jazdy mają dość i hajda na Krupówki albo do biedry
Mic 2020-01-30 14:06:11
Byłoby fajnie, do tego jakby jeszcze zniknęły te "cudowne" tablice z reklamami, wszechobecne stoiska "z czym się da" - rodem z Bangaldeszu, chaos urbanistyczny, śmierdzące kominy i cała masa innych "drobiazgów", które odróżniają Zermatt od Zakopanego
majciu 2020-01-30 13:58:02
Bardzo zacny pomysł. Dobrze byłoby o takim zakazie pomyśleć też w zakurzonym grodzie Kraka .Ewentualnie wprowadzić zaporowe ,,myto" dla do lub przejeżdzających .
Ernie 2020-01-30 13:54:38
Dobry pomysł.
Można przecież zrobić osobne bramki gdzie będzie rozpoznawanie numerów tablic dla zarejestrowanych w systemie "swoich" i osobne gdzie będzie sprawdzany elektroniczny Voucher dla ceprów (też może być oparty o czytanie numerów) na dzień wjazdu i wyjazdu + 1-razowy kod ratunkowy do użycia w razie zagrożenia i po temacie.

Dodatkowo trzeba by przeorganizować ruch w okolicy centrum, część ulic "dookoła centrum" przekształcić w jednokierunkowe i w ten sposób wygospodaruje się miejsce na dodatkowe parkingi.
szary obywatel 2020-01-30 13:27:19
Czytam poniższe komentarze i zaczyna się lista wyjątków, czyli NIE DOTYCZY ?? .Dojdą duchowni i szereg innych, i zapewne nic się nie zmieni. Będzie dotyczyło tylko szaraków. Wobec tego po kiego to wszystko.
Tomek 2020-01-30 13:10:28
...no tak jeśli się tak zrobi to straty dla sklepikarzy i hotelarzy w mieście będą bardzo wysokie.
A górale dutki potrafią liczyć?
Może trzebz przemyśleć rozmieszczenie parkingów.
Zbudować kilka parkingów piętrowuch.
Proszę sobie wyobrazić turystów z walizami i nartami idących od...np okolic Poronina do hotwli i pensjonatów w centrum Zakopanego????
DZIĘKUJEMY ! POPIERAMY ! 2020-01-30 13:07:15
Super pomysl , wtedy zobaczycie jakie będzie powietrze w Zakopanem :)
Zakopiańczyk 2020-01-30 12:56:16
Wg mnie by w podobnym tego typu rozwiązaniu wilk był syty i owca cała to proponuję wprowadzić strefy takie jak w Krakowie. Wjazd do centrum ok, ale opłata za parking min. 10zl/h. Wówczas cepr 2x się zastanowi czy brać auto z pod kwatery. Jednak do tego potrzeba jeszcze dodatkowych rozwiązań komunikacji miejskiej.
Jastasek 2020-01-30 12:50:18
Pomysł niezły ale trzeby wybudowac parkingi poza miastem i zapewnić bezpłatne dojazdy do miasta,Z kąd wziąć na to "dutki?
Góral 2020-01-30 12:45:59
Wjazd tylko dla KTT i KNT
Być 2020-01-30 12:43:39
Jak najbardziej jestem za !!!!
popieram 2020-01-30 12:27:03
popieram
Bula 2020-01-30 12:20:23
Administracja Niech pokaze ze ma" Jaja" i tak zrobi.
Kalafior 2020-01-30 12:16:00
Jestem Za!
Do dego zamknąć dla samochodów odcinek między Da Adamo, a Kasprusiami.
Wybrukować jak Krupówki i będzie ładnie.
Baciok 2020-01-30 12:14:22
Gdzie się zaczyna i kończy centrum Zakopanego?
Moja babcia 2020-01-30 12:11:21
Jestem za!
mieszkaniec02 2020-01-30 11:59:01
Pomysł nie do zrealizowania. Jeśli patrzymy na takie kurorty jak Zermatt to zerknijmy na położenie oraz komunikacje.
Zakopane jest doliną do której prowadzi wiele dróg. Kto będzie pilnował wjazdu samochodów. Kolejna sprawa to nie można o tak wyłączyć dróg publicznych czy krajowych. Już widzę jak GDDKiA zamyka wjazd w NT.
Zajmijmy się lepiej paleniskami.
B.B. 2020-01-30 11:54:59
Zgadzam się parkingi zaporowe i zakaz wjazdu super pomysł.
kra kra 2020-01-30 11:54:03
Pomysł jest stary jak spaliny w Zakopanem. Ale wciąż bardzo dobry i co raz bardziej aktualny.
Ale to zaq mało. Tu trzeba pójść dalej tzn. parkingi zaporowe tak ale za darmo. Za darmo dla tych co parkując wykażą w którym pensjonacie mają nocleg. Wpływy do budżetu z szarej strefy zrobią się ogromne. A iczarno na białym będzie kto wynajmuje, ile smieci z tego powinno być a ile daje więc gdzie się podziewają pozostałe. Oj dużo by wyszło ciekawostek.... :)
kot 2020-01-30 11:47:43
Puchae Świata ludzie podjezdzaja praktycznie pod Wielka Krokiew. Tuwima,, Sabały, Żeromskiego zablokowane.
Sylwester Marzen ludzie parkują wszedzie. Wolna amerykanka. Stan na poboczu w Szczyrbskim Plesie..Pół godziny i laweta
obserwator 2020-01-30 11:30:27
Dokładnie.
Dojechać do hoteli, pensjonatów, samochód zostawić na posesji, a resztę elektryczną komunikacją miejską. To było by rozwiązanie.
Przejezdny 2020-01-30 11:23:28
Już przed sylwestrem pisałem o tym..
Że ceper postoi w korku jeden dzień żeby dojechać.
Ale mieszkańcy i pracujący tam ludzie stoją codziennie!!!!!!
I jadą trzy godziny do pracy żeby . ... obsłużyć...ceprów .
Potem kolejne trzy godziny na powrót do domu.
Sam często pracuje w Zakopanem.
Zamawiam towar i z powodu korków nie dowiozą go bo Zakopane stoi..
A przyjezdni nie muszą dwie przecznicę jechać do aquaparku...blokując Jagiellońską.
Mogą z buta się przejść
Jestem za zakazem wjazdu!!!!
Ja 2020-01-30 11:18:16
Jestem za. Niech tylko dojadą autokary z grupami turystycznymi pod ośrodki.
D 2020-01-30 11:16:47
Jestem za
Matt Z_ne 2020-01-30 11:16:00
Parkingi zaporowe to rzecz konieczna na wczoraj!

Trzy parkingi zaporowe od strony Cyrhli, Poronina i Witowa z komunikacją dowożącą turystów to rzecz absolutnie pilna!

Nie da się już funkcjonować w tym mieście w okresach sezonu a aktualnie sezon ciągnie się praktycznie cały rok.

Ten temat musi ruszyć tylko jakikolwiek lokalny polityk będzie się bał tego tematu jak ognia. Jeśli ktoś na poważnie się tym zajmie, przedstawi projekty i będzie miał odwagę to zrobić, ma mój głoś w wyborach.
Iwona 2020-01-30 11:13:15
Doskonały pomysł, sprawdzony w innych krajach i co najciekawsze..... respektowany tam przez Polaków. Jest jedno ale... do podjęcia takiej decyzji są potrzebne mądre, wykształcone i ? z jajami? władze miasta ( burmistrz i RM) i tu zaczyna się równia pochyła, brak WSZYSTKIEGO!
Jozek 2020-01-29 21:40:43
Super pomysł. Parkingi przed Białym Dunajcem i turystow niech wozi komunikacja lokalna. Z Hoteli i pensjonatow wszedzie blisko na piechote lub rowerami. To bylaby przelomowa decyzja i swietne rozwiazanie i impuls do rozwoju turystyki.

Reklama
  • KUPNO
    Kupię GÓRALSKI KREDENS I INNE MEBLE ZROBIONE Z DREWNA LIMBY - 601 39 34 06
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    DZIAŁKI - 3 HA - koło Białki Tatrzańskiej. 18 28 564 54.
  • PRACA | dam
    Zatrudnimy PANIĄ DO SPRZĄTANIA POKOI I POMOCY W KUCHNI - dobre warunki, możliwe zamieszkanie. Zakopane. Tel. 182066836
  • PRACA | dam
    Szukamy pracowników na stanowisko kelnera/kelnerki do restauracji w Zakopanem 512351742
  • PRACA | dam
    Szukamy pracowników na stanowisko pomocy kuchennej do restauracji w Zakopanem 512351742
  • PRACA | dam
    Szukamy pracownika na stanowisko kucharza do restauracji w Zakopanem 512351742
  • PRACA | dam
    STUDIO PAZNOKCI W NOWYM TARGU zatrudni na etat -
    Tel.: 696 01 22 00
  • PRACA | dam
    PENSJONAT 10-POKOJOWY W PORONINIE ZATRUDNI z zakwaterowaniem (sprzątanie, przygotowanie śniadań), tel. 691888444
2020-04-01 10:19 Stop z gazyfikacją 1 2020-04-01 09:42 8 nowych zakażeń w Małopolsce. W szpitalu w Limanowej zmarła 87-letnia kobieta 2020-04-01 09:30 Cukiernia „Samanta” jest otwarta 1 2020-04-01 09:28 Tatry puste i coraz bardziej dzikie. Zaobserwowano pierwszego w historii niedźwiedzia albinosa 4 2020-04-01 08:43 Społem Zakopane otwiera nowy sklep w słynnym budynku 3 2020-04-01 08:00 Co to jest średnica według Telewizji Publicznej (WIDEO) 6 2020-03-31 23:36 WiRUS 2020-03-31 22:16 Szyją maseczki dla Ośrodka Zdrowia w Krościenku i liczą na wsparcie 2020-03-31 21:30 Chcę oddychać 8 2020-03-31 21:23 KLĄTWA BOGINI NANDA 2020-03-31 20:30 Zakopane zostaje w domu 2020-03-31 20:19 Dziś 256 zakażeń w całym kraju. Najwięcej jak do tej pory 1 2020-03-31 19:30 Rowerem Wokół Tatr i nowotarskiego lotniska 2020-03-31 18:32 Tygodnikowy autobus pełen pasażerów (WIDEO LIVE) 4 2020-03-31 18:30 Zamknąć rynek 7 2020-03-31 17:45 Jedna osoba, dwie kwarantanny 2 2020-03-31 17:00 Kończą ci się pieniądze, zrobię ci zakupy 4 2020-03-31 17:00 Wspieramy lokalny biznes. Kupujmy w naszych sklepach 18 2020-03-31 16:00 Problem bezdomności w czasie zarazy 2 2020-03-31 15:20 Pogryziona prosi o pilny kontakt z właścicielem psa 10 2020-03-31 14:51 83 nowe zakażenia w całej Polsce. 7 nowych w Małopolsce 3 2020-03-31 14:45 Co możemy, co jest zabronione? Pełna lista 26 2020-03-31 14:30 Podczas kwarantanny postanowił pobiegać 10 2020-03-31 13:45 Zapomniana kwarantanna: Sanepid milczy, wojewoda odpowiada 4 2020-03-31 13:00 Hotele i miejsca noclegowe zamknięte do odwołania 7 2020-03-31 12:39 Odstęp dwóch metrów na ulicach. Ograniczenia w sklepach. W weekendy zamknięte markety budowlane 4 2020-03-31 12:30 Turyści z Ukrainy i Białorusi ukarani mandatami 6 2020-03-31 11:45 W czasach pandemii piwko podrożało 10 2020-03-31 11:02 Tak dziś wyglądają opustoszałe Krupówki (WIDEO LIVE) 2020-03-31 10:30 Wsparcie dla szpitali. Akcja także w Zakopanem. Już wykonują ochronne przyłbice 2020-03-31 10:01 Darmowe mieszkania dla ratujących życie 5 2020-03-31 09:22 11 nowych zakażeń w Małopolsce. Na naszym terenie żadnego 9 2020-03-31 09:05 Powiat tatrzański: kwarantanna dla 357 mieszkańców 1 2020-03-31 09:00 Zakupy z dostawą do domu 2020-03-31 08:00 Kontrole przyjezdnych od piątku w Szczawnicy 8 2020-03-30 21:45 Na razie zimowo, ale w przyszłym tygodniu niemal letnie temperatury? 2020-03-30 21:00 Zapraszamy na spacer po redakcji Tygodnika Podhalańskiego (WIDEO) 2020-03-30 20:30 Burmistrz do przedsiębiorców: pomożemy 1 2020-03-30 20:15 W Polsce 9 ofiar śmiertelnych, 193 nowe zakażenia. W Małopolsce 24 zarażonych 2 2020-03-30 20:00 Ważne ogłoszenia spółki Sewik w sprawie wyłączeń w dostawie wody 2020-03-30 19:30 Pożar bacówki w Szlachtowej (aktualizacja) 2020-03-30 19:16 Wybiła w bloku kanalizacja w piwnicy. Kto pomoże? 2 2020-03-30 19:00 Zakładać maseczkę, czy nie ma sensu? A rękawiczki? 9 2020-03-30 18:35 To są Wasze ulubione miejsca w Tatrach. Kto wygrał SONDA 13 2020-03-30 18:30 Wystawa i dotacja pod znakiem zapytania 2020-03-30 18:00 Do firmy Sewik - Przemyślcie Państwo, czy wieszanie ogłoszeń na słupie ma dziś sens? 1 2020-03-30 17:30 W Rynku spory ruch 3 2020-03-30 16:00 Na ratunek firmie: urlop albo pożegnanie z pracą? 15 2020-03-30 15:45 Andrzej Gędłek walczy w Chicago z koronawirusem 4 2020-03-30 15:30 List otwarty posłanki do samorządów w sprawie majowych wyborów 16
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2020-04-01 10:33 1. do lokals pobożne życzenia.. ,miało by to sens ale znając chciwość do pieniądza mieszkańców nie wiele da sie zrobic ,jedyna nadzieja w tym ze idzie ogromny kryzys i ludzie nie będą przyjeżdżać w Tatry jak kiedyś,spowoduje to ze będzie coraz więcej pustostanów i może w końcu deweloperzy przestana budować ceprom apartamenty.. 2020-04-01 10:30 2. Jadzia A gdzie można przeczytać takie informacje??? Chyba na wpisach takich troli jak Ty. A jak chcesz budować odporność to z Jagielońskiej nie jest tak daleko na Chramcówki A tam jest Gamma... Albo nie ... zbudujmy Gamme dla Jadzi najlepiej na przeciwko... puszka na datki przy wejściu do biedronki hi hi hi???? 2020-04-01 10:29 3. Wszyscy zdrowi? Inwestycja która miała dać oddech "uzdrowisku" przesuwana. 2020-04-01 10:28 4. abc przez takich idiotów i ignorantów jak ty umiera w Polsce ponad 40 tys ludzi czyli ponad 100 dziennie !! nie koronavirus ale złe powietrze nas zabije...priorytetem jest zdrowie polaków dla ciebie pewnie kasa ale co ci z tej kasy jak za chwile będziesz umierał na raka kre tynie! 2020-04-01 10:16 5. Prima aprilis 2020 ;-) 2020-04-01 10:12 6. dziadek Konstytucja konstytucja konstytucja 2020-04-01 10:11 7. Szanowni Panowie Dyrektorzy TPN,właśnie dla tego należy w końcu wprowadzić limity wejść na szlaki,jak sie już uporamy z problemem covid to wróci zdwojony problem masowej turystyki w Tatry juz nie przyjedzie 4 czy 5 mln ludzi tylko znacznie więcej... ,dlatego zawczasu powinniście podjąć odpowiednie kroki w celu zatrzymanie tego szaleńczego pędu tzw. turystyki tatrzańskiej. Należy znacznie podnieść cenę za wejście nas teren TPN i co najmniej 30 procent z przychodów przeznaczyć dla TOPR Wprowadzić limity wejść ,np. do M.Oka max 5 tys. ludzi Wszystkie schroniska przejmuje TPN znacznie podnosząc ceny usług Bardzo wysokie kary za łamanie przepisów TPN do 10 tys. Grupy zorganizowane (od 10 osób) tylko wejście z przewodnikiem Droga do Kuźnic zamknięta ,wejście tylko piechotą Likwidacja transportu konnego do MO Budowa na terenie TPN ścieżek rowerowych Specjalne bardzo wysokie licencje dla wszelkiej maści organizatorów szkoleń z tzw. turystyki wysokogórskiej,szkoleń lawinowych itp Likwidacja parkingu na Palenicy i przeniesienie go na Łysą Polane 2020-04-01 09:47 8. Dobre.???? 2020-04-01 09:46 9. Widze ze następni co się nie mogą nachapać... 2020-04-01 09:43 10. Szkoła to nie jest miejsce do uprawiania polityki.
2020-03-22 11:49 1. Takie pustki to były w 1981r zaraz po ogłoszeniu stanu wojennego 2020-03-21 18:06 2. I tak do świąt, istna bryndza dla straganiarzy i właścicieli kwater... A może i przez święta wszyscy będą siedzieć na 4 literach lub jajkach niepoświęconych w chałupach. Co wtedy? Nie wytrzymamy ? A może do wyborów? Może nie przetrwamy pandemii, wszystko możliwe. Przyroda zrobi z nami porządek. Kto to przewidzi. Cieszmy się jeszcze życiem . Dobrze , że 2 mld poszło na TVP, to i świętowanie w Kościołach nam TVP zastąpi. Internet zakupy, na tace przestaniecie dawać... I na co będziecie narzekać? Tylko na tego małego koronawirusa. A ja olewam jego i chodzę na działkę. Rewela, roboty w kit, powietrze, wiosna się budzi, sama radość. I Wam to samo radzę. 2020-03-20 15:30 3. Myślę, że sporo osób może teraz zapragnąć te puste Krupówki zobaczyć. 2020-03-19 18:27 4. Straganiarze widać niewzruszeni 2020-03-18 22:45 5. tylko i wyłącznie to nas może uratować...siedzieć w domu 2020-03-17 13:27 6. Kpina. Ale w końcu całą tą chińszczyznę na tych kramikach trzeba opchnąć... Szkoda gadać. 2020-03-15 17:33 7. Bardzo dobrze że ludzie siedzą w domu. 2020-03-15 12:07 8. Te śmierdzące sery powinno się zutylizować bo inaczej zamrożą i póżniej sprzedadzą....Podejrzewam że już były odmrażane !!! Jak można to kupować?!?! 2020-03-14 16:17 9. Biatlon nie duatlon 2020-03-09 19:31 10. Od kiedy produkty przetwarzane ręcznie można przygotowywać w pomalowanych pazurach? Chyba że jest nowy rodzaj oscypka - oscypek z tipsem.
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy

Album TP

FILMY TP

Bojcorka

Pożegnania