pieszy
2015-04-18 11:41:15
@UORCYK
w calej rozciaglosci ciebie popieram.
mam okazje codziennie idac na cmentarz podziwiac taka wlasnie nieruchomość położoną w strefie cmentarza przy ul.Nowotarskiej 39
Ta działka jest zabudowana do maximum możliwości i wykorzystany na niej jest każdy cm kwadratowy,
zabudowana z gustem architektonicznym i urbanistycznym w oparciu o wszelakie przepisy tak planistyczne jak p.poz a nawet zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane tzn wykorzystana na cele uslugowe zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania miasta.
.biologiczna cześć działki wynosi prawie zero. hasają po niej swobodnie psy właściciela .
.Naprawdę nic tylko brać wzór z właściciela a Zakopane wypięknieje jak żadne inne miasto.....przecież wystarczy tak nie wiele...tylko szczere chęci.
uorcyk
2015-04-17 11:17:35
@Fibi- zgadzam sie , ze ta "polityka" dogeszczania zaczyna przynosic rezultat; gdzie sie nie odwrocisz tam beton- z zazdroscia patrze na kurorty gdzie jest przestrzeń ... No ale u nas kazda piedz ziemi zamienia sie w kasę , tu i teraz
durnotaUM
2015-04-16 21:31:05
gacek, doriss > jak żeśta to projektowali to trza było chociaż namówić sąsiadów do sprzedaży starej części, zburzyć ją i postawić to szkaradztwo na całej długości.. bo takie połączenia to tylko wasze durnowate biuro jest w stanie zrobić...
weśta gumowy młot i puknijta się w pusty łeb... firma kogucik spier***ił i ucikł
doriss
2015-04-16 09:02:25
Poczekam jak ukończą całość, zwłaszcza tą starą część, na razie sie nie wypowiadam
gacek
2015-04-16 08:59:30
fajne, mi sie widzi
Fibi
2015-04-15 22:27:31
Te zdjęcia z perspektywy nie oddają tego koszmaru, który tam jest. Masakra jak można było pozwolić na taką kubature w takiej ciasnocie. Przecież tam nie ma się gdzie obrócić na nogach a co dopiero samochodem. Żadna przyjemność mieszkać w takim domu. Takie condominium .
bbb
2015-04-15 20:34:36
nie rozumiem jak ktoś mógł pozwolić na tak szokujące połączenie
to jest właśnie efekt kulejącego prawa budowlanego z dawnych lat, gdzie pozwalano na stawianie budynków w granicy.. do tego jeszcze projektanci bez zmyslu przestrzennego i mamy to co mamy... kolejną szmirę w Zako
malinka
2015-04-15 10:13:13
Zaciekawiło mnie bo mieszkam niedaleko, poszłam tam i powiem że nie rozumiem o co afera, wygląda to spoko
Jolanta11
2015-04-15 09:39:55
Zajebisty ten taras na dachu, ale bedą mieli widoki. Pójdę sie tam poppalać:)
Grześ.t
2015-04-15 08:49:12
Spoko ta rozbudowa, stare niech będzie stare a nowe nowoczesne. Do hotelu Sabała dostawili akwarium ale to tylko podkreśliło zabytkowy budynek. Moim zdaniem tu jest podobnie
opozycja
2015-04-15 00:04:56
Zrobiliście wstrętną wiate, którą można było zaprojektować na wiele innych lepszych sposobów. I nie porównuj tego czegoś do zabytkowych Kościołów bo po prostu ręce opadają... Wystarczyło się skonsultować z innymi biurami, zasięgnąć opinii i zrobić coś przyzwoitego, a nie obić to jak bude dla psa i zadowoleni...
a ten przymały parking i wjazd dla tirów które blokują 3 ulice na raz to też Wasz pomysł??
Trelka
2015-04-14 23:48:16
Ja pier...e wy tu o biedronce dyskutujecie czy o artykule.
Warszawiak 11
2015-04-14 23:45:27
To chyba tylko wam w Zakopanem się nie podoba biedronka z gontu. Wchodzę kiedyś w warszawce do biedrony a tam pełno plakatów z zakopiańską biedronką wykonaną z gontu, mało tego we wszystkich sklepach tej sieci wisiała. Morał z tego ze tylko zakopiańczyką sie nie podoba
Mirekk
2015-04-14 23:37:52
Opozycja ty ośle. Na starych drewnianych kościłach elewacje z gontu też czernieją, i właśnie to jest fajne, naturalny materiał musi się starzeć!
opozycja
2015-04-14 17:46:36
@ Pseudonim: mysłowic
"Tą na jagiellońskiej zaprojektowali nawiązując do otoczenia"
zgadzam się.
--
Obie biedronki są super i wpisują sie w kontekst [...] na Makuszyńskiego lepiej pasuje nowoczesna bryła z elewacja z gontu
a tu chyba sobie jaja robisz. ta paskudna buda pięknie wpisuje się w kontekst?
ty widziałeś te poczerniałe zgnite dechy? może się lepiej przejdź i zobacz! bo kasę to było wziąć ale zniszczyć krajobraz jeszcze łatwiej. nawet wykonawca się z Was śmiał jak to musiał stawiać...
opozycja
2015-04-14 17:39:05
panowie i panie poniżej... przestańcie spamować i pisać pierdoły...
to że coś jest ładne to połowa sukcesu. obiekt musi jeszcze harmonizować z przestrzenią w jakiej się znajduje i trzeba być niewykształconym pozbawionym zmysłów i uczuć burakiem żeby tego nie widzieć
albo stoi za tym gruba kasa albo plan jest taki że to po lewej ma wykluczyć to po prawej... nie zdziwimy się jak za 20, 30 lat stare obiekty będą wyburzane, gdyż nie będą harmonizowały z przestrzenią... gdzie pojęcie "z przestrzenią" będzie oznaczało brak harmonii pięknej zabytkowej willi ze stadem szarych apartamentowców wokoło
projektanci wykazali się tutaj ignorancją i kretynizmem za co powinno się skazywać na ciężkie roboty w kamieniołomach. ale to piękna Polska przecie Nasza! budujmy więc dalej!
Jarekkowal
2015-04-14 11:57:38
Ale afera. Niech sie Tygodnik zajmie samowolami na harendzie i olczy. A jeśli chodzi o projekt to elegancki. Podoba mi się kolorystyka coś nowego
sobiesław
2015-04-14 10:10:00
Mi sie podoba, przynajmniej coś nowego i z oddechem, no i stary odrestaurowali, kulturka
marek z
2015-04-14 09:18:58
Tą biedronke na Jagiellońskiej też zaprojektowali karpiel i steindel, ostatnio przechodziłem Grunwaldzką i widziałem że przeprojektowali ten okropny hotel zenepol, wisi tam bilboard z wizualizacją , powiem że zapowiada sie świetnie, naprawdę ciekawy projekt
mysłowic
2015-04-14 09:14:27
Obie biedronki są super i wpisują sie w kontekst jedna jest nowoczesna i z fajnym materiałem, obie zaprojektowali karpiel i steindel, Tą na jagiellońskiej zaprojektowali nawiązując do otoczenia, na Makuszyńskiego lepiej pasuje nowoczesna bryła z elewacja z gontu niż góralska kryta dwuspadowym daszkiem. Ja sie ciesze bo wiem jakie biedronki powstaja w naszym kraju żółte blaszane badziewia.
jarząbek
2015-04-13 19:33:57
taki sam szajs jak biedronka na Makuszyńskiego. Panie Janko Muzykant, popatrz pan na biedronkę przy Jagiellońskiej - dało się zrobić coś co jako tako wygląda a nie jak ta kuweta dla kota
uorcyk
2015-04-13 18:30:10
od uorcyk: mimo to mam procentowo wiecej powierzchni czynnej niz ta Queen Mary :)
A co do powierchni- było wiecej ale 'weszło" pod Nowotarską, zeby taki "pukac" mial gdzie d wozic :P
Ewa Wala
2015-04-13 15:21:07
Weszłam sobie z ciekawości na stronkę tych architektów i obejżałam filmik tam zamieszczony, i muszę powiedzieć że chłopaki wiedzą co robią, ja tu widzę świetne łączenie tradycji z nowoczesnością.
do uorcyk
2015-04-13 13:56:38
u was w Zakopanem?
Masz racje ci co maja tyle Zakopanego co ty.tzn około 600 m2 działki tak właśnie zagospodarowuje na maksa swój teren,,popatrz na swoja działkę ile ci zostało zieleni. biologicznie czynnej..i tacy właśnie jak ty najwięcej krzyczą o ochronie terenów zielonych.. ale cudzych.więcej no coment.
uorcyk
2015-04-13 13:40:16
u nas w Zakopcu jest taki trend, ze sie niszczy tereny zielone, jeszcze niczym niezabudowane, dobudowujac obok istniejacych ( czytaj- wciskajac na siłe, siejac trawke na dachach etc) kolejne budynki; mniejsza o ich "jakosc" ale ich ilosc poraża; I z takim przypadkiem mamy tutaj do czynienia. Dzieki upychaniu ( gdzie nie spojrzeć) zmienia sie bezpowrotnie charakter miasta z kurortu na zabetonowaną zasmrodzoną ( słabe przewietrzanie i smog) miescinę.
Drastycznie brakuje wolnych przestrzeni .. rowniez na problem tego budynku nalezy spojrzec przez przyzmat zageszczenia zabudowy a to winno byc NAGANNE w miejscowosci wypoczynkowej... Stad nie dziwi odwrot od Zakopanego na rzecz sielskich przysiólków i luznej zabudowy terenu. Mniejsza o "walory" elewacji etc ...
uorcyk
2015-04-13 13:38:09
u nas w Zakopcu jest taki trend, ze sie niszczy tereny zielone, niezabudowane dobudowujac obok istniejacych 9 wciskajac na siłe, siejac trawke na dachach etc) kolejne budynki; mniejsza o ich "jakosc" ale ich ilosc poraża; I z takim przypadkiem mamy tutaj do czynienia. Dzieki takiemu upychaniu ( gdzie nie spojrzeć) zmienia sie bezpowrotnie chcarakter miasta z kurortu na zabetonowaną miescinę.
Drastycznie brakuje wolnych przestrzeni .. rowniez na problem tego budynku nalezy spojrzec przez przymat zageszczenie zabudowy a to winno byc NAGANNE w miejscowosci wypoczynkowej... Stad nie dziwi odwrot od Zakopanego na rzecz sielskich przysiólków i luznej zabudowy terenu. Mniejsza o "walory" elewacji etc ...
jestem na nie
2015-04-13 13:13:38
Zadowolonych spytam inaczej - który z was dostałby pozwolenie na łączenie starego z nowym ? Jeszcze nie tak dawno kopertowy dach na przeróbce "czwórki" na Harendzie wisiał w UM z opisem "jak nie należy budować".
Jako niezalezne budynki OK. Ale nie razem. Równie dobrze zaproponujmy doklejenie Szkieletora do Sukiennic - najlepiej szklanym łącznikiem :):):)
zakopianczyk g.t
2015-04-13 12:22:40
A kto to jest ten Juras plastyk, jakiś krytyk architektury po plastusiu. Wez pan coś namaluj a nie wypowiadaj. Spoko budyneczek, tak sie to robi na zachodzie ale u nas ludzie jeszcze w PRL. U nas w Zakopcu jest taki trend ze jak juz coś nie ma daszku góralskiego to jest be. A tyle syfu powstaje i samowoli którymi sie nikt nie zajmuje a są w tzw stylu góralskim.
Karolina123
2015-04-13 12:13:43
Hhahahahaha. pan plastyk niech wyciągnie kredki i coś narysuje. Boże a gdzie ten plastyk był jak nam całe miasto reklamami odkleili .A budynek naprawdę fajny, super kolorystyka i ten granit. Dobrze ze nie pociągnęli tego starego dachu, bo tak ale wtedy by nie było o czym pisać w TP
jan wachowicz
2015-04-13 11:08:24
czytam komentarze i nie widzę żadnego mądrego tylko hejty. We współczesnej architekturze nie kopiuje się bo tak jest najłatwiej. Jaki problem jest zaprojektować dzisiaj poprostu poprawny budynek w stylu Zakopiańskim. Nie o to chodzi co stare niech takie pozostanie a nowe niech będzie manifestem, wspólczesną architekturą . Widzę tu konsekwencje w projektowaniu według najnowszej szkoły. Stałem pod tym budynkiem i ma wykonaną elewację z prawdziwego granitu, kolorystyka elewacji też jest świetna, stonowana, dużo szkła. Właśnie materiałem nawiązuje do regionu, podoba mi sie również szklana przewiązka klatki schodowej która oddziela stary budynek od nowego. Apropo starego, niesamowity efekt robi ściana szczytowa z modrzewia i świerka. Zakopane idzie w dobrym kierunku hejterzy. Pozdrawiam jw
Krakowiaczek
2015-04-13 10:57:48
Karpiel i Steindel to najlepsze biuro architektoniczne w tym zacofanym mieście. Poznajcie ich wszystkie realizacje u nas i w kraju. Wiedzą jak sie odnieść do kontekstu, pięknie odrestaurowali konstantynówke na Jagiellońskiej a obok zrobili wybitny obiekt handlowy w stylu Zakopiańskim. Z maczugi tez sie śmiałem a z czasem doceniam jej formę. Ich wille w Kościelisku to już światowy poziom serio. Zanim coś sie pisze lepiej zapoznać sie z realizacjami biura. Chłopaki ja wam kibicuje. Pozdrowienia z Krakowa
turysta111
2015-04-13 10:52:10
ApartamentOwiec :)
misiepodoba
2015-04-13 10:42:49
Nie rozumiem tych negatywnych opinii. Stary budynek jak widać jest pieknie odrestaurowany a nowy to nowy, takie są trendy w najnowszej architekturze. Własnie to jest fajne że nie zrobiono kolejnej kopii z dwuspadowym daszkiem a konsekwentną bryłę o współczesnej formie. Co za problem było porostu skopiować budynek sąsiedni. Uważam że to dobra realizacja a Zakopane tylko zyska bo jest zapyziałe
realista 159
2015-04-13 10:40:06
Witam. Jestem stosunkowo młody, ale wiem jedno m.in. takie idiotyczne gdybanie jak niektórzy z Was tutaj wypisuja to mnie uświadamia w informacji, że wielu podhalan i nie tylko są jeszcze denni. Mam na myśli ludzi, którzy wypisują głupoty! Czy Wy się nie nauczyliście jednej rzeczy - kto ma pieniądze w tym kraju może WSZYSTKO!!! LUDZIE OPAMIETAJCIE SIE !!!
janusz522
2015-04-13 09:24:34
Tu nie trzeba nic komentowac ,zdjecia mowia same za siebie :(
Ciekawy tylko jestem kto wydawal pozwolenia na te wielkie apartamentowce zupelnie nie wkomponowane w pejzaz Zakopanego nie wspominajac o ty dziwactwie.
Panna
2015-04-12 23:10:32
Żeby Karpiel = góral tak bezcześcił kraojbraz Zakopanego, to skandal. Nie po raz pierwszy zresztą.
FanclubBeaty
2015-04-12 23:09:37
Pasuje jak kwiatek do kożucha. Ale to przecież Polandia
fto doł pozwolenie ?
2015-04-12 22:41:12
to se ye*bli budynecek!!!
planista imzinier
2015-04-12 21:20:49
do części mieszkalnej na skutecznie przyjęte zgłoszenie o remoncie dobudowano niewielka oborę hehehe
i będzie to potraktowane jako odstępstwa i zalegalizowane przez NSA we Warsiawie hehehe //i gdzie jesteście zioni? a kuku//
/taki mamy klimat hehehe i takie przepisy
Fibi
2015-04-12 20:45:20
Faktycznie ta budowla przypomina statek wycieczkowy.
jeszcze żagiel i można odpłynąć... Fatalnie to wyglada,ale chyba nie ma budowli , która by była ciekawa w ich wykonaniu..Moze cza było grać a nie projektować :)
ps
Ciekawe jak wyjdzie Guzowatemu z tym projektem ZHadid przy ich wizji. :)
wolwa
2015-04-12 20:36:14
sam nowy budynek śliczny, choć wtulony wzabytek wygląda dość mocno kontrastowo,
grimbudniebud
2015-04-12 19:31:57
Karpiel &Steindel produkują największe buble w tym rejonie... wystarczy się przejść.. to wstyd że mamy takich architektów... wstyd że takie projekty są w ogóle zatwierdzane!
w demokracji miała być "wolna amerykanka"... i jest... szkoda tylko że bez gustu i napędzana korupcją.
sp
2015-04-12 19:30:02
Investor...co za glupota "jaki architekt,taka inwestycja". Odwroc kota do gory nogami-najpierw ktos ma pomysl i zamierza zainwestowac w pomysl, a potem zatrudnia architekta
ccc
2015-04-12 19:22:55
A czy TP nie powinien grzecznościowo z szacunku do swoich czytelników napisać "wam" z wielkiej litery? No chyba że uczy się od Frenkiego. On nazwę pisma też pisał z małych...
Jacek mos
2015-04-12 19:11:19
przykro patrzec nam z Trojmiasta jak Zakopane podupada!!! Szmira na każdym kroku..totalne bezguscie i niestety JARMARCZNY CHARAKTER WIELU MIEJSC ...
Dobrze,że Stanislaw Witkiewicz tego nie ogląda...jeżdzimy często w Dolomity /Brunico,Moena,Madonna,Bolzano..stare miasto czy Zermatt i inne/ i żal wielki,ze zdegradowano Zakopane!!! O narciarstwie nie wspominam..jacek z Sopotu..
Inwestor
2015-04-12 19:09:03
jaki architekt taka inwestycja :)
qaz
2015-04-12 19:05:02
No i jak tam % powierzchni biologicznie czynnej? Znów na dachu czy uzasadnione odstępstwo? A pasuje jedno do drugiego jak pięść do nosa, no ale w skosach nie wyjdzie tyle metrów na sprzedaż jak przy prostych ścianach. Czyżby dalej obowiązywała zasada: cena projektu = ilość możliwych metrów na handel? Już mi szkoda kupujących, przy tej stagnacji, emigracji i demografii nie odrobią tych lokali do końca życia.
cyganek
2015-04-12 19:01:18
Poczucie piękna i miłość do rodzimej architektury niszczą ludzie, którzy swoim głębokim przekonaniem misyjności ratowania zabytków po prostu je niszczą. Każdy góral, którego budynek został wpisany do rejestru wie, że to już koniec tego budynku i jego prawa do wolności w posiadaniu nieruchomości. Każdy doświadczony takim szczęściem ostrzega innych, żeby nigdy nie dbali o to co zostawili dziadkowie tylko natychmiast zmieniali budynek w coś nowoczesnego. Niestety miłość do rodzimej kultury obraca się przeciwko miłośnikowi. Stąd masa ruin straszących przy wielu ulicach Zakopanego. Przypominam, że naszym przodkom nikt nie nakazywał budowania w takim, czy innym stylu i stąd właśnie Zakopane było takie piękne.
pozwolenie
2015-04-12 19:00:17
Takie pozwolenie to pestka , przecież na ul. Droga do Tadziaków wjazd i wyjazd do apartamentowca zaprojektowano z działki prywatnej! Ni i co?
a co
2015-04-12 18:25:57
Pracownia Karpiel &Steindel, Pozwolenia wydaje Naczelnik Wydziału Budownictwa i Architektury w Starostwie, do niedawna P.Dawidek. Ciekawe jest tez to, jak można było zatwierdzić taką wielką kubaturę przy ślepej uliczce, której szerokość nie przekracza chyba 4 m, nie ma nawet chodnika. Projekt architektoniczny pomińmy milczeniem.
uorcyk
2015-04-12 18:16:41
@aborygen- ja w nasza Policje nie wierzę; w wielu mnie skomplikowanych sprawach były umorzenia nierzadko z irracjonalnych powodow...
Ptakuro
2015-04-12 18:00:19
Lepsze to, niż rozwalające się rudery, "zalegające" przy prawie każdej ulicy w Zakopanem. Na pewno mniej szpeci i nie stwarza wszelakiego zagrożenia, poczynając od pożarowego. Architektury obowiązującej jednak zabrakło, a szkoda. No i wyobraźni urzędniczej.
Abeto
2015-04-12 17:50:15
A 1 kwietnia 2016 roku podamy wyniki,niecierpliwie czekam!
Grzech
2015-04-12 17:45:23
Nie zostaje nic innego jak wyraźnie napisać co to za " pracownia architektoniczna" zaprojektowała budynek :) myślę że należy się im rozgłos i reklama na miarę dzieła które stworzyła :P
Aborygen
2015-04-12 17:37:51
z boku
będziemy kierowali wnioski do prokuratury ,wobec tych którzy są odpowiedzialni za fałszowanie ustaleń w miejscowych planach zagospodarowania .
Te praktyki skutkują właśnie czymś takim .
Pozdrawiam
opozycja
2015-04-12 17:20:50
wszyscy mądrzy liczyli się z tym że poprzednia władza, która właśnie w ten sposób pozwoliła zniszczyć to miasto, odejdzie w listopadzie i na zasadzie "teraz albo nigdy" obrzucili starostwo wnioskami, wz-tkami jeszcze w wakacje czy we wrześniu i efekty tego widzimy już od kilku tygodni...
chyba warto zmienić branżę na produkcję części do dźwigów, bo w naszej stolicy Tatr stoi ich już chyba z 10...
z boku
2015-04-12 16:50:31
Pasuje to jak swini siodlo.Nawet najlepsza gospodyni by nie potrafila podjac decyzji czy to przyszyc czy zalatac.Jak mozna dopuscic do takiego.ignorowania stylowej zabudowy??Co na to radni bezradni??
asdfgh
2015-04-12 15:34:25
Prawda: architekt to ani inżynier ani artysta.
gosc
2015-04-12 15:30:05
Queen Mary , a moze Mara ? Co za inwestor wybudowal ta kamienica na ul. Zajac ? Polskich krolowych to nie bylo ? Kto zezwolil na taka inwestycje , toz to jakis niebywaly wyglup , lub kpina z Zakopanego. Mamona oglupila do reszty czleka , odebrala mu rozum , poczucie piekna i dobrego gustu, cala reszte nieszczesc mozna jeszcze dopisac.
toty
2015-04-12 15:21:25
Pomijając kwestie prawne i etyczne w sposobie zdobycia pozwolenia (może wszystko było w porządku), to smuci i dziwi brak estetycznego powiązania obu budynków. Zwłaszcza, że (o ile dobrze pamiętam) architekt jest krewnym Witosa, więc być może i inwestorem. Taki bubel świadczy to o niskiej klasie projektanta.
uorcyk
2015-04-12 14:30:44
zgadzam sie, ze to pytanie kierowane do nas jest bez sensu i dziwi mnie, dlaczego Redakcja TP nie pyta urzedasów, ktorzy za nasze pieniazki maja posadki a nie widac zeby pracowali w naszym imieniu czy interesie .. No ale ja sie juz przyzwyczailam, ze niewygodnych pytan nie zadaje sie lokalnym VIPom zato nie moge sie przyzwyczaic jak na 1,strone TP trafiaja 'sprawy" z nadania osob ktore oglednie nazwalabym niewiarygodnymi. uwazam, ze zamiast drona winni sobie kupic wariograf i zanim puszcza w obieg jakas "rewelacje" jak chociazby wielce krzywdzaca dot Tatrogrodu, tzw "informatorow" powinni najpierw przebadac /posprawdzac na wiarygodnosc, uzaleznienie czy choroby "głowy"...
Klara
2015-04-12 14:20:23
@uorcyk, spróbuj Ty coś takiego wybudować, na pewno dostaniesz pozwolenie!
"Jak się wam podoba?" - po co takie głupie pytanie?!
sp
2015-04-12 14:16:52
Troszeczke za pozno na argumety. Kto zatwierdzil ta inwestycje, bez duzej lapowy tego nie zrobil.Budynek pasoje do lokalnej architektury jak swini krawat.
uorcyk
2015-04-12 14:12:41
a dlaczego redakcja nie spyta o ten budynek pani Tamary Rzucidlo, zdaje sie urzednika ds zabytkow czy wreszcie Konserwatora Zabytkow o ich opinie? Jaka byla ich decyzja na etapie zatwierdzania pozwolen na budowe?/ zlozyli sprzeciw czy poszli "na reke"?
uorcyk
2015-04-12 14:11:32
a dlaczego redakcja nie syta o ten budynek pani tamary rzucidlo, zdaje sie urzednika ds zabytkow czy wreszcie Konserwatora Zabytkow o ich opinie? Jaka byla ich decyzja na etapie zatwierdzania pozwolen na budowe?/ zlozyli sprzeciw czy poszli "na reke"?
Klara
2015-04-12 14:05:52
Przy ulicy Zająca - Mariana Zająca!